Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Wtryskiwacz - nieszczelności


40 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 marca 2009 - 13:41

aclos napisał:

a czy bez tej podkładki może byc gorsze spalanie mieszanki

A jak sobie wyobrażasz uszczelnienie powierzchni pod wtryskiem bez podkładki?



#12 Offline   n.luzok


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Bialystok

Napisano 14 marca 2009 - 16:34

Witam.Dwa lata temu mialem to samo co kol. aclos.Mianowicie byla nieszczelnosc na przewodzie przelewowym a wiec bylo mokro wokol wtrysku a po dodaniu gazu ukazywaly sie bable.Moja rada na poczatku zmien metalowa podkladke pod wtryskiem. W moim przypadku to nie pomoglo i trzeba bylo uszczelnic sama komore wst.spa.Sam tego nie zrobisz bo jest potrzebny specjalny klucz do nakretki dociskowej komory oraz specjalny sciagacz-wybijak komory.Uszczelnienie polega na pokryciu komory z zewnatrz klejem (u mnie byl to Poxipol) wbiciu jej w glowice i docisnieciu nakretka.Warsztat specjalizujacy sie w naprawie MB bedzie wiedzial jak to zrobic.W B-stoku tyko dwie firmy wiedzialy jak to zrobic a niektorzy to chcieli glowice sciagac.Mnie to kosztowalo rowne 100zl. i do dzis jest sucho.

#13 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 15 marca 2009 - 01:26

Rob napisał:

A jak sobie wyobrażasz uszczelnienie powierzchni pod wtryskiem bez podkładki?
a no :oops: ona tam chyba jest tylko nie moge jej z tamtąd ruszyc..
nowe podkladki juz zamówione w poniedziałek wymiana i zobacze co sie będzie dzialo ciekawe czy w bydgoszczy ktos przprowadzilby taką operacje jak pisze kolega n.luzok :czujnik:

#14 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 marca 2009 - 01:42

jackie01 napisał:

No i kto miał rację
Chylę czoła :czujnik: , były 2 możliwości do wyboru .
W życiu bym nie wpadł na to , że ktoś przykręci wtryskiwacz bez podkładki uszczelniającej ... , dlatego pierwszą myślą - popartą doświadczeniem - była niedokręcona komora wstępna . Z czego wykonana jest owa podkładka to Ci nie powiem , jest stalowa , ale z jakiego stopu to już nie wiem .

roxa napisał:

czy aby na pewno przeczytałeś ze zrozumieniem moją odpowiedz na pytanie Aclos-a
Zwracam honor :mrgreen: , pisałem po szychcie nocnej .

n.luzok napisał:

specjalny sciagacz-wybijak komory.
Kupiłem śrubę M24 o skoku gwintu 1,5 mm ( taki gwint posiada wtryskiwacz zamiast którego wkręca się ten ściągacz ) , obciąłem sześciokąt na klucz , następnie dospawałem pół metra rurki półcalowej na końcu której również dospawałem podkładkę która będzie stanowiła opór dla ciężarka którym będziemy uderzać, w pracy wytoczyłem krążek fi 100 z dziurą fi 27 i grubości 50 mm . Wykręcamy świecę żarową , wtryskiwacz , potem nakrętkę ( tu prośba do kol. roxa o podanie prawidłowego nazewnictwa tego czegoś ) komory wstępnej , wkręcamy nasz "przyrząd i pobijając ciężarkiem do góry wyjmujemy komorę z głowicy .

n.luzok napisał:

Mnie to kosztowalo rowne 100zl
Koledze koszt takiej naprawy wyniósł 1,20 zł - to koszt 2 podkładek miedzianych - to mój serdeczny kumpel więc nie miał policzonej robocizny , spędziłem nad tym całe popołudnie : okazało się , że przedmuch wypalił w jednym miejscu rowek ... , zamiast poxipolu użyłem kawałka aluminium z nita , który wklepałem w ubytek , podkładki miedziane założyłem pod komorę i pod nakrętkę ( dalej piszę nakrętkę bo nie wiem jak się ten element nazywa ) i do dzisiaj wszystko hula , od czasu naprawy minęło ponad 2 lata.

#15 Offline   n.luzok


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Bialystok

Napisano 15 marca 2009 - 07:14

Faktycznie zapomnialem o wykreceniu swiecy .Ale zeby bylo smieszniej mechanik spec. od MB ktory mi to robil tez zapomnial i swieca zostala scieta.

#16 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 15 marca 2009 - 11:31

o tym mowa? Dołączona grafika

#17 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 marca 2009 - 11:35

roxa napisał:

występuje to pod nazwą "gewindering" - gwintowany pireścień
Dzięki :czujnik:

aclos napisał:

o tym mowa?
Na foto jest vorkamera czyli komora wstępna .

#18 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 marca 2009 - 12:15

roxa napisał:

robiłes na podstawie jakis planów, rysunków, czy tak z "głowy"?
Z głowy . Dowiedziałem się tylko jaka jest idea pracy tego "ściągacza" , resztę sobie wyrzeźbiłem , sprawuje się cudownie.
Ps. urwanych świec przy wyciąganiu komory : mnie się to też zdarzyło za pierwszym razem .... byłem w takim stanie euforii , że zrobiłem wybijak , chciałem szybko sprawdzić jak działa , wykręciłem wtrysk , wkręciłem wybijak i po 3 uderzeniach miałem komorę w ręku . :czujnik:

#19 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 marca 2009 - 23:33

roxa napisał:

i pół świecy na pamiątke
O tak ;)

roxa napisał:

dzieki za odpowiedz
Do usług .

#20 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 16 marca 2009 - 18:48

Odebrałem dziś podkładki pod wtryski, zabieram sie do roboty i :shock:. Podkładki różnią sie. Oryginalna to ta z mniejszą dziurką. Czy mogę spokojnie zamienic te podkładki?

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń