Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Problem z silnikiem, swap z 3,5 na 3,0 td


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   letek


  • Postów: 3
  • Na forum od: 15 mar 2009
  • Miejscowość: Suwałki

Napisano 15 marca 2009 - 21:08

Witam od jakiegos czasu silnik w mesiu zaczal brac duze ilosci oleju i stukac bardzo mocno po rozgrzaniu. Wiec narodzil sie pomysl swapu z 3,5td na mocniejszy, ekonomiczniejszy, niezawodniejszy 3,0td. Teraz sedno czyli: czy duzo jest z tym zabawy, czy duzo roboty z kablami, czy potrzeba nowej skrzyni, co tzreba kupic poza silnikiem, jaki koszt takiego swapa moze ktos ma? za pomoc wielkie dzieki pozdro



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 marca 2009 - 11:35

letek, nie napisałeś jaką masz skrzynię z tym silnikiem.

Jeżeli chodzi o koszta znacznie taniej wyjdzie wyremontować ten silnik co masz, niż przekładać inny "niezawodniejszy" ;-) Na 100% to nie jest operacja "plug&play". Jeżeli już wymieniać silnik to na taki sam, ale podejrzewam, że koszta będą podobne do remontu, a i nigdy nie wiesz w jakim stanie kupujesz nowy (używany).

#3 Offline   letek


  • Postów: 3
  • Na forum od: 15 mar 2009
  • Miejscowość: Suwałki

Napisano 16 marca 2009 - 19:13

Skrzynia to trudno powiedziec, jakis automat. Wiesz tu chodzilo tez o to ze slyszalem ze 3 litrowy jest ekonomiczniejszy, i zrywniejszy, bo ten nasz od poczatku jest jakis nie tego. Dlatego chcemy rozpatrzec wszystkie mozliwosci. W taki razie najpierw pomierzymy cisnienie a potem bedziemy rozbierac i patrzec co padlo, oby nie glowa....

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 17 marca 2009 - 09:29

letek, co by nie padło, to łatwiej naprawić niż robić SWAP. W teorii przekładka silnika jest banalna. W praktyce zawsze coś się zaczyna komplikować i wychodzi dużo problemów, tym bardziej w tak skomplikowanym samochodzie nafaszerowanym już wtedy elektroniką itp.

#5 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 02 marca 2015 - 23:54

Temat stary, jednak aby nie robić bałaganu i nie powielać:

Wiem, że tu na forum jest ktoś kto ma swap silnika w W140 na om603 3,0td z w124 (147KM). Chciałbym nawiązać kontakt, gdyż chciałbym podpytać parę kwestii. Robię u siebie swap z om603 3,5td na właśnie om603 3,0td z w124. Dla zainteresowanych chętnie udzielę info oraz po swapie pochwale się :)


ps.
Mod w końcu nie napracuje się :D

#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 03 marca 2015 - 14:18

robertocdx1,Dlaczego robisz taki swap? Jeszcze mniej mocy będzie do 2 tonowej lochy :) Kolga wyżej chciał robić swap ale n 3.0TD z w140 czyli om606, któy ma 177KM .

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2015 - 14:22

Pewnie stary silnik ma na wykończeniu a trafić takowy w b.dobrym stanie to jak wygrać w lotto. Fakt, że om606 turbo jest lepszym rozwiązaniem, ale jest droższy i jest trochę przeróbek, chociażby wymiana pompy wtryskowej, układu dolotowego itd.

#8 Offline   Goly_Oi


  • Postów: 361
  • Na forum od: 07 sie 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Napisano 03 marca 2015 - 15:23

ze mnie się śmieli jak chciałem z c124 swap zrobić na 2,5 d ale w tym wypadku do w140 takie silniki to już taniej kupić od kogoś 3.0 td w140 niż przekładać.

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2015 - 15:45

Swap na Om606 wychodzi drożej jak 603. Do tego po swapie z om603 3.5 na om603 3.0 nie widać, że było cokolwiek kombinowane - te silniki są wizualnie identyczne.

#10 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 03 marca 2015 - 16:22

Tak więc dostać om603 td 3,5 w stanie tylko dobrym to w zasadzie cud. Silniki okrutnie drogie a najczęściej są już po przygodach z głowicą. Używki takie chodzą po 5~6k

Mój silnik ma pękniętą głowice i okrutne wżery, głowica śmietnik. Dół silnika ma wytarte gniazda cylindrów (dokładnie na czterech cylindrach) na jednym cylindrze był zatarty tłok, jedna wielka kupa.

Głowice regenerowane są po spawaniach i cudowaniach. Nie widzę co się z nią działo przed szlifem.

om606 - każdy opowiada jak to cudnie zrobić swap z om603 na om606 i że to najlepiej byłoby, tylko że ja uważam że 90% tematów o takim swapie to lanie wody, nie ma konkretów, w necie znalazłem tylko jeden obszerny wątek na temat takiego swapa w G klasie. Ogólnie do przerobienia pompa wtryskowa, kolektory, turbo, dużo rzeźbienia. Po rozmowie z mechanikiem i kwocie około 10k pln za swap już z silnikiem om606 odpuściłem (za 9k pln można mieć nową kompletną głowice już wzmocnioną do om603 3,5td z aso). Poza tym om606 też mają swoje wady.

Dlatego więc padł pomysł na om603 3,0td z w124. To 108kW gdzie jednostka 3,5td ma 110kW. Blok silnika i osprzęt identyczny, mało tego powiem, że z zewnątrz różnic brak. Całość p&p jedynie pompe z jednostki 3,5 będzie przełożona.
Silnik ma 30nm mniej i maks. Moment ma przy 2400rpm a nie 2000 jak w przypadku 3,5td. Więc wg mnie różnica będzie naprawde znikoma.








Podobne tematy Zwiń