Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Wymiana serwa hamulców w W201- trudne??


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   SQ1EUO


  • Postów: 4
  • Na forum od: 12 gru 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 18 marzec 2009 - 13:18

Witam
Czy wymiana serwa hamulcow jest bardzo skomplikowane w 2.0 benzynie? Trzeba odlaczac caly uklad hamulcowy, potem odpowietrzac, itd? Czy po odkreceniu pompy da sie jakos to
malo inwazyjnie zrobic? Jak od drugiej strony?

Nadmienie, ze mam ABS.

Serwo mi przepuszcza. Przy hamowaniu dostaje lewe powietrze.

#2 Offline   maciekw


  • Postów: 150
  • Na forum od: 30 kwi 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2.3 TE `88

Napisano 18 marzec 2009 - 14:35

z tego co słyszałem to wymiana jest nie ciekawa (też się dowiadywałem bo mam podobnie jak ty tyle ze mam W124) trzeba demontować licznik żeby dostać się do śrub które trzymają serwo

SQ1EUO napisał:

Trzeba odlaczac caly uklad hamulcowy, potem odpowietrzac, itd
pewnie ze trzeba odpowietrzać raczej nie ma możliwości żeby nie załapało powietrza

#3 Offline   Kosa


  • Postów: 95
  • Na forum od: 04 mar 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 marzec 2009 - 16:53

maciekw napisał:

z tego co słyszałem to wymiana jest nie ciekawa (też się dowiadywałem bo mam podobnie jak ty tyle ze mam W124) trzeba demontować licznik żeby dostać się do śrub które trzymają serwo
Ja wymieniałem Zaznaczam, że w W124. Wymiana nie jest jakaś skomplikowana. Nie trzeba wcale odkręcać licznka. Robiłem to trzy lata temu i nie demontowałem licznika.
Jeśli nie chcesz odpowietrzać układu (czyli nie zapowietrzyć), to musialbyś samą pompę hamulcową odkręcić od wspomagania (serva), tzn. i tak będziesz musial. Chodzi o to, żeby nie odkręcać przewodów hamulcowych. Ja wymienialem spomaganie i pompkę oraz dwa przewody hamulcowe, więc odkręcałem, to nie wiem jak by to wyglądało nie odkręcając tych przewodów od pompki, czy się na tyle elastycznie wygną, żeby nie pękły.
Jedynie na co musisz uważać, to dobrze założyć (nacelować) pompkę na bolczyk w środku wspomagania.
Tylko pedały przeszkadzają trochę przy odkręcaniu.

No to masz napisane wyżej.
Skrót:
1. Możesz spróbować nie odkręcać przewodów. Chodzi o to, żeby wyciągnąć servo. czy jest tyle miejsca tam :old: Pójdź do auta o popatrz, będziesz wiedział.
2. Nie trzeba ściągać licznika. Śruby odkręcasz od spodu, tylko pedały przeszkadzają.

#4 Offline   SQ1EUO


  • Postów: 4
  • Na forum od: 12 gru 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 18 marzec 2009 - 16:56

No wlasnie tak myslalem,zeby nie odrkecac przewodow. Dlatego pytam bardziej doswiadczonych czy sie da,..no i czy w w201 mozna odkrecic serwo bez zdejmowania licznika.

#5 Offline   Jacon


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 lis 2017
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203
  • Trzeci Mercedes:SLK R170

Napisano 05 wrzesień 2019 - 19:52

Odgrzewam kotleta dla potomnych, w W201 wymiana serwa jest identycznie jak w W124 ale bez odkręcenia przewodów od pompy hamulcowej się nie da wyciągnąć samego serwa.