Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Szyberdach - dziala opornie


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Chiro


  • Postów: 663
  • Na forum od: 12 lut 2008
  • Miejscowość: Ścinawa

Napisano 22 marzec 2009 - 15:17

Witam mam problem z szyberdachem. Żeby go unieść do góry muszę kilka krotnie przyciskać klawisz albo pomóc mu ręka, a przy zasuwaniu szyber kilkakrotnie zwalnia lub praktycznie sie zatrzymuje.... Co może być przyczyną takiego zachowania ?

#2 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 22 marzec 2009 - 16:33

niech zgadnę - trzeba zdemontować, wyczyścić i nasmarować?

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 22 marzec 2009 - 16:34

mbaszyns napisał:

niech zgadnę - trzeba zdemontować, wyczyścić i nasmarować?

Można bez demontażu. Trzeba wyczyścić prowadnice, skontrolować ich stan oraz nasmarować - najlepiej specjalnym smarem do nabycia w ASO. Koszt nieduży.

#4 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 marzec 2009 - 20:25

1) U mnie do góry w dół Idze jak po maśle, ale przy odsuwaniu zaraz przy początku zwalnia a przy zasuwaniu zwalnia w połowie i raz mi się zatrzymał :-| - od tego czasu nie odsuwam. Ponadto lotka otwiera się tylko "ręcznie", zamyka się dobrze. Trzeba zdejmować podsufitkę do konserwacji?
2) Od kupna nie były ustawione fazy i z położenia górnego bez zatrzymywania się odsuwał, z odsunętego tez bez zatrzymywania otwierał się do góry. Dodam że przy przytrzymaniu zamka w kluczyku Szyby się zamykjają a szyber otwiera do góry :roll: Ustawiłem fazy na silniczku zgodnie z opisem na forum i góra dół było dobrze dopóki nie zacząłem odsuwać... i wszystko wróciło poprzedniego stanu:E
Czy powodem jest sprzęgło w silniczku? Czy da się naprawić? Jeśli tak to jak? :zeby:

#5 Offline   pemireq


  • Postów: 130
  • Na forum od: 07 gru 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Napisano 22 marzec 2009 - 20:33

vietrzyk napisał:

Trzeba zdejmować podsufitkę do konserwacji?

Owszem, trzeba. A do porzadnego czyszczenia i smarowania nawet blaszana czesc szybra wypada.
TEN watek moze wam pomoc, jest tam pare pomocnych linkow i wypowiedzi.
Powodzenia

#6 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 23 marzec 2009 - 14:05

czy ja wiem,czy konieczny będzie demontaż podsufitki...ja w ubiegłym roku wymieniałem prowadnice i obeszło się bez a przecież wszystkie bebechy,które mogą powodować zacinanie szybra miałem na wierzchu. Podpierałem się tym: http://www.dvj.pl/sz...4/skorowidz.htm

#7 Offline   pemireq


  • Postów: 130
  • Na forum od: 07 gru 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Napisano 23 marzec 2009 - 15:56

kristransmed, tylko ze w linku, ktorym sie podpierales jest zdejmowana i podsufitka i wymontowywany dach :hmm:
swoja droga jestem ciekaw jak wymieniles prowadnice bez demontazu tych elementow. Chodzi o podsufitke szyberdachu a nie calego wnetrza auta, moze stad Twoje zdziwienie.

#8 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 24 marzec 2009 - 13:14

Właśnie,przecież demontaż podsufitki z ruchomej części to żaden problem,pod nią są widoczne śruby,na których trzyma się blaszany dekiel szybra-wszystko jak na dłoni.Można oczywiście też posmarować bez demontażu czegokolwiek,tylko odsuwając szyber ale czy to wystarczy...?

#9 Offline   pemireq


  • Postów: 130
  • Na forum od: 07 gru 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Napisano 24 marzec 2009 - 14:33

kristransmed musze przyznac, ze trudno mi zrozumiec o co Ci chodzi. Najpierw mowisz ze nie trzeba demontowac, bo bez demontazu mozna miec wszystko na wierzchu a nawet wymienic prowadnice, przy czym dajesz linka gdzie jest demontaz i podsufitki i dekla.
Potem kiedy ja ci odpowiadam, ze wypada zdemontowac i ze w linku ktory sam posylasz tak wlasnie jest to robione, ty zaczynasz swoja odpowiedz od "wlasnie".
Malo tego, po "wlasnie" dodajesz ze po demontazu podsufitki, ktorego przeprowadzanie sam poddales w watpliwosc, beda widoczne sruby pozwalajace zdemontowac dekiel.
Na koniec, wprawiajac mnie w jeszcze wieksza dezorientacje, potwierdzasz ze smarowanie przy samym tylko odsunieciu szybra, bez demontazu moze sie okazac niewystarczajace.
Twoja powyzsza odpowiedz brzmi jakbys stawal po mojej stronie w sporze z samym soba, dwa posty wyzej :hmm:

Moze po prostu prosciej napisac: "ja zdemontowalem podsufitke szybra i odkrecilem blaszany dekiel, by wymienic to i to", zamiast wprowadzac dodatkowe zamieszanie w temacie, ktory dla niektorych i tak jest juz wystarczajacym wyzwaniem w samym sobiei? :wpysk:

#10 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 24 marzec 2009 - 16:22

pemireq napisał:

Chodzi o podsufitke szyberdachu a nie calego wnetrza auta, moze stad Twoje zdziwienie.
-dlatego-właśnie ;-) sorki za zamieszanie,chciałem tylko pomóc gdyż kwestię szyberdachu przerabiałem już w kilku 124 :smile:

#11 Offline   pemireq


  • Postów: 130
  • Na forum od: 07 gru 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Napisano 24 marzec 2009 - 17:56

ok, wszystko jasne :smile:

#12 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 kwiecień 2009 - 06:56

kristransmed,
Witam,
jako, że wczoraj był ładny słoneczny dzień postanowiłem dobrać się do szyberdachu z godnie z opisem codek'a jaki podałeś. Co prawda w zimne dni miał problemy z osuwaniem ale w ciepłe problemu narazie nie ma (pewnie stary smar ma właściwości smarne już tylko przy wyższych temp. :star: ) Niestety utknąłem już przy 2 pkt :ok: Po wyczepieniu podsufitki z 4 kołków odsuwa się do tyłku nie cała jak w opisie, ale tylko ok 15cm. Jak odsunąłem dach do połowy to podsufitkę odsunąłem do tyłu też tylko 15cm względem miejsca zamocowania. (czyli tak samo daleko) Na końcu słychać jakieś puknięcie (jak by o metal) zarówno na jednej jak i na drugiej stronie. Próbowałem różnymi sposobami, mocniej, odgiąć trochę w górę, trochę w dół, lewo prawo... ale nic nie dało :) Nie chciałem odsuwać podsufitki "za wszelką ceną" bo jeszcze nic nie jest przy nim połamane więc szkoda by było :? . Może ktoś miał taki przypadek i wie jak to zrobić :) Pozdrawiam

#13 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 05 kwiecień 2009 - 10:19

Coś ją blokuje,dobrze,że nie starałeś się za wszelką cenę.Jeżeli tylko możesz szyber uchylić w górę to jest możliwość odkręcenia zewnętrznego płata blachy bez demontażu ruchomej części podsufitki.Uchylasz szyber,delikatnie palcami odciągasz kawałki materiału maskujące boki uchylonego szybra-wtedy masz na widoku nakrętki mocujące blachę,kluczyk nasadowy lub fajkowy w dłoń i odkręcasz jedną stronę,potem drugą (razem 4 szt.) wtedy możesz wyciągnąć zewnętrzny płat blachy-wszystkie bebechy masz jak na dłoni a ruchoma część podsufitki pozostaje na swoim miejscu.Wyczyść wszystko,przesmaruj a przy montażu blachę przykręć delikatnie,ze 2 razy otwórz i zamknij szyber,potem dokręć i masz ok.Pozdrawiam i życzę owocnej zabawy.

#14 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 kwiecień 2009 - 13:25

Witam, podłączę się pod temat, otóż, szyber do tyłu otwiera się bardzo ładnie, płynnie przez całą długość, w całkowitej ciszy, ale nie mogę go uchylić, tzn uchyla się o ok. 1 cm i staje. Czy ktoś może mi powiedzieć jak to naprawić ?

#15 Offline   chs18


  • Postów: 82
  • Na forum od: 28 mar 2009
  • Miejscowość: Kościerzyna

Napisano 05 kwiecień 2009 - 20:32

No 99% nic nie poradzisz patrzac na niego od gory...

Jak zdemontowalem calego starego to wszystko bylo nasmarowane oryginalnym smarem, i takie zabrudzony, i tylko zwalnial wszystko... Rozebrac na czesci pierwsze, wyczyscic wszystko najlepiej beznyna + szmatka, i potem nasmarowac jakims smarem (HD / bialy smar), najlepiej jak najbardziej sliskim, rzadki zeby byl, nie gesty. Potem nasmaruj te dwie gumy po bokach, i cala uszczelke szybra, zeby mogl sie wslizgiac / wyslizgywac... Bedzie duzo lepiej.

Nie zdziwilbym sie, jak by linka sie gdzies blokowala, lub tez moze , chodz malo prawdopodobne, to kwestia regulacji, na tym bialym pokretle na silniki od szybra.

#16 Offline   pemireq


  • Postów: 130
  • Na forum od: 07 gru 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Napisano 06 kwiecień 2009 - 17:03

vietrzyk, a mozesz szyber odsunac do tylu jakos? Jesli tak, to nie pchaj podsufitki do tylu po wypieciu z zaczepow, tylko wyciagnij ja w kierunku jazdy i wyjmij gora, przez otwor w dachu. Mniej wiecej tak jak na zdjeciu ponizej:
http://www.fotosik.p...d2c557c99d.html

#17 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 kwiecień 2009 - 21:31

pemireq, szyber w takie dni odsuwa się bez problemu i otwiera do góry też :ok: Tylko lotkę trzeba ręką, a w zimniejsze dni trzeba było cały szyber ręką więc tak czy owak wymaga konserwacji. a z tym wyjęciem do przodu to :hmm: siur , siur :pub: nie wpadłem na to, narazie tydzień napięty, ale kolejna sobota jak będzie ładna zrobię drugie podejście ;-)

#18 Offline   zygizz


  • Postów: 7
  • Na forum od: 19 maj 2009
  • Miejscowość: Zgorzelec

Napisano 29 maj 2009 - 13:03

Podepne sie pod temat
Czym najlepiej nasmarować cały szyberdach, prowadnice szyny itp??

Zwykły smar, smar grafitowy, WD 40 czy może jakas wazelina ??

#19 Offline   michelangelo


  • Postów: 1471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 maj 2009 - 15:59

na pewno nie wd40, obojętnie jaki smar byle by smarował a nie się kleił.

#20 Offline   zygizz


  • Postów: 7
  • Na forum od: 19 maj 2009
  • Miejscowość: Zgorzelec

Napisano 30 maj 2009 - 12:10

Grafitowy do łożysk będzie dobry ??