Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Szyberdach - dziala opornie


27 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   pemireq


  • Postów: 130
  • Na forum od: 07 gru 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Napisano 24 marca 2009 - 17:56

ok, wszystko jasne :smile:



#12 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 kwietnia 2009 - 06:56

kristransmed,
Witam,
jako, że wczoraj był ładny słoneczny dzień postanowiłem dobrać się do szyberdachu z godnie z opisem codek'a jaki podałeś. Co prawda w zimne dni miał problemy z osuwaniem ale w ciepłe problemu narazie nie ma (pewnie stary smar ma właściwości smarne już tylko przy wyższych temp. :star: ) Niestety utknąłem już przy 2 pkt :ok: Po wyczepieniu podsufitki z 4 kołków odsuwa się do tyłku nie cała jak w opisie, ale tylko ok 15cm. Jak odsunąłem dach do połowy to podsufitkę odsunąłem do tyłu też tylko 15cm względem miejsca zamocowania. (czyli tak samo daleko) Na końcu słychać jakieś puknięcie (jak by o metal) zarówno na jednej jak i na drugiej stronie. Próbowałem różnymi sposobami, mocniej, odgiąć trochę w górę, trochę w dół, lewo prawo... ale nic nie dało :) Nie chciałem odsuwać podsufitki "za wszelką ceną" bo jeszcze nic nie jest przy nim połamane więc szkoda by było :? . Może ktoś miał taki przypadek i wie jak to zrobić :) Pozdrawiam

#13 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 05 kwietnia 2009 - 10:19

Coś ją blokuje,dobrze,że nie starałeś się za wszelką cenę.Jeżeli tylko możesz szyber uchylić w górę to jest możliwość odkręcenia zewnętrznego płata blachy bez demontażu ruchomej części podsufitki.Uchylasz szyber,delikatnie palcami odciągasz kawałki materiału maskujące boki uchylonego szybra-wtedy masz na widoku nakrętki mocujące blachę,kluczyk nasadowy lub fajkowy w dłoń i odkręcasz jedną stronę,potem drugą (razem 4 szt.) wtedy możesz wyciągnąć zewnętrzny płat blachy-wszystkie bebechy masz jak na dłoni a ruchoma część podsufitki pozostaje na swoim miejscu.Wyczyść wszystko,przesmaruj a przy montażu blachę przykręć delikatnie,ze 2 razy otwórz i zamknij szyber,potem dokręć i masz ok.Pozdrawiam i życzę owocnej zabawy.

#14 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 kwietnia 2009 - 13:25

Witam, podłączę się pod temat, otóż, szyber do tyłu otwiera się bardzo ładnie, płynnie przez całą długość, w całkowitej ciszy, ale nie mogę go uchylić, tzn uchyla się o ok. 1 cm i staje. Czy ktoś może mi powiedzieć jak to naprawić ?

#15 Offline   chs18


  • Postów: 82
  • Na forum od: 28 mar 2009
  • Miejscowość: Kościerzyna

Napisano 05 kwietnia 2009 - 20:32

No 99% nic nie poradzisz patrzac na niego od gory...

Jak zdemontowalem calego starego to wszystko bylo nasmarowane oryginalnym smarem, i takie zabrudzony, i tylko zwalnial wszystko... Rozebrac na czesci pierwsze, wyczyscic wszystko najlepiej beznyna + szmatka, i potem nasmarowac jakims smarem (HD / bialy smar), najlepiej jak najbardziej sliskim, rzadki zeby byl, nie gesty. Potem nasmaruj te dwie gumy po bokach, i cala uszczelke szybra, zeby mogl sie wslizgiac / wyslizgywac... Bedzie duzo lepiej.

Nie zdziwilbym sie, jak by linka sie gdzies blokowala, lub tez moze , chodz malo prawdopodobne, to kwestia regulacji, na tym bialym pokretle na silniki od szybra.

#16 Offline   pemireq


  • Postów: 130
  • Na forum od: 07 gru 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Napisano 06 kwietnia 2009 - 17:03

vietrzyk, a mozesz szyber odsunac do tylu jakos? Jesli tak, to nie pchaj podsufitki do tylu po wypieciu z zaczepow, tylko wyciagnij ja w kierunku jazdy i wyjmij gora, przez otwor w dachu. Mniej wiecej tak jak na zdjeciu ponizej:
http://www.fotosik.p...d2c557c99d.html

#17 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 kwietnia 2009 - 21:31

pemireq, szyber w takie dni odsuwa się bez problemu i otwiera do góry też :ok: Tylko lotkę trzeba ręką, a w zimniejsze dni trzeba było cały szyber ręką więc tak czy owak wymaga konserwacji. a z tym wyjęciem do przodu to :hmm: siur , siur :pub: nie wpadłem na to, narazie tydzień napięty, ale kolejna sobota jak będzie ładna zrobię drugie podejście ;-)

#18 Offline   zygizz


  • Postów: 7
  • Na forum od: 19 maj 2009
  • Miejscowość: Zgorzelec

Napisano 29 maja 2009 - 13:03

Podepne sie pod temat
Czym najlepiej nasmarować cały szyberdach, prowadnice szyny itp??

Zwykły smar, smar grafitowy, WD 40 czy może jakas wazelina ??

#19 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 maja 2009 - 15:59

na pewno nie wd40, obojętnie jaki smar byle by smarował a nie się kleił.

#20 Offline   zygizz


  • Postów: 7
  • Na forum od: 19 maj 2009
  • Miejscowość: Zgorzelec

Napisano 30 maja 2009 - 12:10

Grafitowy do łożysk będzie dobry ??








Podobne tematy Zwiń