Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Uszczelka pod głowicą


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   atemisan


  • Postów: 18
  • Na forum od: 31 sty 2009
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 24 marzec 2009 - 22:55

Chyba czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą bo silnik cały obsmarowany olejem :star:
Jako,że mój brat ma 190 też 2.0 D i podobnie to u niego wygląda mam pytanie czy często zdarza się w naszych gwiazdach taki defekt (zastanawiam się czy taka ich uroda) czy może to tylko sporadyczne przypadki? a no i jakiej firmy najlepiej kupić uszczelke?pozdroowka

#2 Offline   miqolaj


  • Postów: 649
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marzec 2009 - 23:03

mi po 540tysiacach zaczelo puszczec olej

#3 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 25 marzec 2009 - 00:18

a to na pewno uszczelka pod glowicą ?? może to ta pod pokrywą zaworów - bardzo często ona przepuszcza. Nie ma innych obiawów? (bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym bądź też tłuste plamy, "majonez" na korku wlewu oleju).

Jak kupować uszczelke pod głowicę to raczej w ASO - 100% pewności
Pod pokrywę zaworów - Elring za około 50-60zł

#4 Offline   atemisan


  • Postów: 18
  • Na forum od: 31 sty 2009
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 25 marzec 2009 - 13:40

ahaa bo w sumie ciśnienie oleju trzyma,tylko silnik jest ubabrany. A wymiana tej uszczelki pod pokrywą zaworów to do zrobienia w domowym zaciszu czy raczej serwis i to autoryzowany?

#5 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 25 marzec 2009 - 13:53

atemisan napisał:

do zrobienia w domowym zaciszu
Dokładnie tak :mrgreen:

#6 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marzec 2009 - 14:40

atemisan napisał:

w domowym zaciszu
jakies 30min spokojnej pracy ;)

#7 Offline   atemisan


  • Postów: 18
  • Na forum od: 31 sty 2009
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 25 marzec 2009 - 15:45

o to suuper ;) umyję silnik i trza bedzie obczaić co i jak:D najwyżej bede robił foty codziennie i postawie je na forum ;)

#8 Offline   markusso77


  • Postów: 940
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: Wa-wa GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marzec 2009 - 19:02

Bialy napisał:

Jak kupować uszczelke pod głowicę to raczej w ASO - 100% pewności

Ja kupiłem pod głowicę uszczelkę ELRINGA i też jest :poklon: , nowa w ASO kosztuje kupe kasy a jakość prawie taka sama...


Bialy napisał:

Pod pokrywę zaworów - Elring za około 50-60zł

Natomiast tą bym kupił w ASO bo kosztuje ok 60pln. więc po co brać ELRINGA. Ale mam dla ciebie alternatywę z alledrogo, ja właśnie kupiłem na tej aukcji oryginał pod dekiel za 19pln. Sprzedający to Fox-Rzeszow, a aukcja ta: http://www.allegro.pl/item571107710_usz ... ygina.html
Mają w dobrych cenach dużo fajnych nowych oryginałów :hooray:

#9 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 29 marzec 2009 - 21:26

Ja jak robiłem uszczelke to warsztat który siedzi dosyć mocno w naszych mercach(ojciec a teraz syn go prowadzi) mówił że załatwi mi uszczelke oryginalną tylko bez znaczka :star: Codziennie odwiedzałem warsztat i sprawdzałem jak postępują prace i wyszukiwałem uszczelki :pig: Okazało się że ta uszczelka miała logo ajusa Jak narazie nie mam żadnych problemów a przecież motor mam zacny ;-)

#10 Offline   goodluk


  • Postów: 97
  • Na forum od: 12 paź 2007
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 01 kwiecień 2009 - 08:33

Witam!

Temat jest o uszczelce pod głowicą więc aby nie zakładać nowego mam pytanie dotyczące w201 2.0 benzyna 1988 rok.

Jakieś pół roku temu miałem awarie czujnika temperatury i raz wskazówka podeszła na 110 stopni.

Od tego czasy zaobserwowałem mocniejsze spocenie silnika patrząc od spodu auta. Płyn chłodniczy jest bez plam oleju (tylko zakamieniony z winy niedbalstwa poprzedniego właściciela), pod korkiem oleju nie ma piany ani innej mazi. Niektórzy mechanicy twierdzą, że jeżeli uszczelka "walnie" gdzieś przy końcu silnika płyn się do niej nie dostanie. Jak to jest czy to prawda czy jakieś dziwne tezy.

Dodaję jeszcze, że ciśnienie według wskazań na tablicy to 3, po rozgrzaniu stojąc w korkach spada do 2, po ruszeniu wraca na 3 i podczas hamowania przed np. skrzyżowaniem z wduszonym sprzęgłem również spada na 2.

Proszę o małe wyjaśnienie jak to jest z tą uszczelką. Mam zamiar umyć silnik od spodu i odszukać wyciek. Ale jest już termin wymiany oleju i nie wiem co robić bo jeżeli uszczelka to szkoda oleju marnować skoro trzeba ją będzie wymienić.

Bardzo proszę o małe rozjaśnienie sprawy. Proszę również o podanie (z waszego doświadczenia) jaki może być przybliżony koszt wymiany uszczelki (uszczelka plus robocizna).

#11 Offline   markusso77


  • Postów: 940
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: Wa-wa GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwiecień 2009 - 10:46

goodluk napisał:

Od tego czasy zaobserwowałem mocniejsze spocenie silnika patrząc od spodu auta.

Może to wcale nie uszczelka...a np. przedni uszczelniacz wału korbowego lub uszczelka miski. Jeżeli nie obejrzysz dokładnie silnika to nic ci mądrego nie podpowiemy. Napewno wiesz gdzie głowica łączy się z silnikiem to obejrzyj to miejsce z każdej strony i jak gdzieś będzie mokre to pewnie będzie to przyczyną. Głowica raczej nie cieknie od spodu silnika, chyba że już masz tak duży wyciek że cały silnik jest po bokach mokry...- ale to będziesz napewno widział bez mycia :hahaha:
W Warszawie robota głowicy bez wymiany oleju to koszt rzędu od 1000-1400 w zależności co jest do roboty i jak drogie uszczelki kupisz.

#12 Offline   goodluk


  • Postów: 97
  • Na forum od: 12 paź 2007
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 01 kwiecień 2009 - 11:39

Gdzie silnik łączy się z głowicą to nie wiem jedyne to widzę plamy. Muszę to umyć i sprawdzić.

A jazda z taką usterką jest możliwa? Czy może dopóki płyn się nie dostanie do oleju to jakoś można jeździć?

#13 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 01 kwiecień 2009 - 17:09

oczywiście ubytki oleju trzeba uzupełniać :)

#14 Offline   goodluk


  • Postów: 97
  • Na forum od: 12 paź 2007
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 02 kwiecień 2009 - 05:04

Silnik umyty, jutro dłuższa trasa i w sobotę kontrola.

Po umyciu stojąc w kanale (tak jakby siedząc w samochodzie) da się ewidentnie zauważyć, że coś się dzieje przy samym końcu silnika (blisko podszybia). W miejscu połączenia silnik - skrzynia biegów ciężko było dokładnie umyć, a co dopiero zajrzeć. Na pewno przepuszcza uszczelka pod pokrywą zaworów (ta z tymi dwoma półkolami z przodu i z tyłu). W sobotę będę namierzał czy coś niżej nie wycieka.

Nie wiem czy ma to związek ale lepiej napiszę aby łatwiej wam było oceniać. Chodzi o spaliny mianowicie w niższych temperaturach do powiedzmy tych 12-14 stopni i dość dużej wilgotności powietrza z rury wydobywa się szarawy dym. Jednak jak jest sucho i ciepło (jak wczoraj) efekt zanika. Po obserwacji innych dziadków spod znaku gwiazdy na ulicach widzę podobne sytuacje (jak ja kopce to i w większości spotkane inne w201i w124 również).

Czekam do soboty i się odezwę.

Wcześniej podany był koszt wymiany pomiędzy 1000 - 1400 wydaje się to wysoką ceną, czy ma ona związek z tym, że podczas tej operacji od razu robione są jakieś inne rzeczy (np. szlif, zawory, uszczelniacze) czy to jest cena za odkręcenie i założenie nowej uszczelki?

#15 Offline   markusso77


  • Postów: 940
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: Wa-wa GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwiecień 2009 - 17:02

goodluk napisał:

Wcześniej podany był koszt wymiany pomiędzy 1000 - 1400 wydaje się to wysoką ceną, czy ma ona związek z tym, że podczas tej operacji od razu robione są jakieś inne rzeczy (np. szlif, zawory, uszczelniacze) czy to jest cena za odkręcenie i założenie nowej uszczelki?

Chyba teraz nikt tak nie robi że odkręca głowicę i zakłada nową uszczelkę i wszystko skręca...chyba że na handel ;) Podałem ci przedział cenowy w Warszawie, w który wchodzi demontaż/montaż, planowanie i ew. wymiana zużytych częsci takich jak uszczelniacze zaworowe, zawory i uszczelki (głowicy i kolektorów) które daje się nowe. :)

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 18:02 ]

roxa napisał:

Marcusso podał cene za kompletną naprawę głowicy.

właśnie tak... ;P

#16 Offline   JohnyM


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 lut 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 październik 2014 - 12:50

Czy jednym z objawów nieszczelności pod głowicą może też być nierówna praca silnika na luzie?

#17 Offline   Mike69


  • Postów: 100
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250 TD - OM602 1988 manual 5

Napisano 12 październik 2014 - 13:32

Wyświetl postUżytkownik JohnyM dnia 12 październik 2014 - 12:50 napisał

Czy jednym z objawów nieszczelności pod głowicą może też być nierówna praca silnika na luzie?

Stawiałbym bardziej na układ zasilania paliwem. Patrz np: końcówki wtrysków, pompy paliwa, przytkane filtry, lewe powietrze w układzie. Inne np: przestawiony rozrząd,wyrobione gniazda zaworów, wytarte pierścienie - spadek kompresji, EGR...

#18 Offline   JohnyM


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 lut 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 październik 2014 - 14:16

Wszystkie filtry były wymienione wraz z płynami. Sęk w tym, że silnik w dalszym ciągu pracuje nierówno.

Na pewno cieknie mi uszczelka pokrywy zaworów. Zastanawia mnie tylko duże zużycie płynu chłodniczego (sprawdziłem- wycieków nigdzie nie ma) i duże zużycie oleju. Ciśnienie oleju trzyma wzorowo, temperatura nie wzrasta powyżej 85 stopni. Musze jeszcze sprawdzić czy nie kopci na biało ale do tej pory nie zaobserwowałem żeby kopcił.
Spalanie mam na poziomie 8,5l (jazda w trasie do 90km/h)- 12l (w trasie powyżej 120km/h lub miejska) więc jest w zasadzie tak jak podaje książka.

Myślicie, że to może by≥ć wczesne stadium nieszczelności pod głowicą? Mam przejechane prawie 380000, o ile nie był kręcony czego pewien nie jestem, ale w sumie jest w rodzinie od 10 lat. Inna sprawa, że miał instalacje gazową starego typu ale została w całości zdemontowana.

#19 Offline   markslew


  • Postów: 944
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 październik 2014 - 15:11

Jak by brał wodę to miał byś kawę z mlekiem z oleju. Zmierz ciśnienie sprężania.

#20 Offline   T34


  • Postów: 27
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 październik 2014 - 16:21

No chyba że uszczelka jest padnięta między cylindrem a kanałem z wodą to będzie brało płyn chłodniczy a olej będzie normalny. Możesz zrobić test na zawartość dwutlenku węgla w płynie chłodniczym, koszt koło 10zł.