Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Uszczelka pod głowicą


32 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2009 - 10:46

goodluk napisał:

Od tego czasy zaobserwowałem mocniejsze spocenie silnika patrząc od spodu auta.

Może to wcale nie uszczelka...a np. przedni uszczelniacz wału korbowego lub uszczelka miski. Jeżeli nie obejrzysz dokładnie silnika to nic ci mądrego nie podpowiemy. Napewno wiesz gdzie głowica łączy się z silnikiem to obejrzyj to miejsce z każdej strony i jak gdzieś będzie mokre to pewnie będzie to przyczyną. Głowica raczej nie cieknie od spodu silnika, chyba że już masz tak duży wyciek że cały silnik jest po bokach mokry...- ale to będziesz napewno widział bez mycia :hahaha:
W Warszawie robota głowicy bez wymiany oleju to koszt rzędu od 1000-1400 w zależności co jest do roboty i jak drogie uszczelki kupisz.



#12 Offline   goodluk


  • Postów: 97
  • Na forum od: 12 paź 2007
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 01 kwietnia 2009 - 11:39

Gdzie silnik łączy się z głowicą to nie wiem jedyne to widzę plamy. Muszę to umyć i sprawdzić.

A jazda z taką usterką jest możliwa? Czy może dopóki płyn się nie dostanie do oleju to jakoś można jeździć?

#13 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 01 kwietnia 2009 - 17:09

oczywiście ubytki oleju trzeba uzupełniać :)

#14 Offline   goodluk


  • Postów: 97
  • Na forum od: 12 paź 2007
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 02 kwietnia 2009 - 05:04

Silnik umyty, jutro dłuższa trasa i w sobotę kontrola.

Po umyciu stojąc w kanale (tak jakby siedząc w samochodzie) da się ewidentnie zauważyć, że coś się dzieje przy samym końcu silnika (blisko podszybia). W miejscu połączenia silnik - skrzynia biegów ciężko było dokładnie umyć, a co dopiero zajrzeć. Na pewno przepuszcza uszczelka pod pokrywą zaworów (ta z tymi dwoma półkolami z przodu i z tyłu). W sobotę będę namierzał czy coś niżej nie wycieka.

Nie wiem czy ma to związek ale lepiej napiszę aby łatwiej wam było oceniać. Chodzi o spaliny mianowicie w niższych temperaturach do powiedzmy tych 12-14 stopni i dość dużej wilgotności powietrza z rury wydobywa się szarawy dym. Jednak jak jest sucho i ciepło (jak wczoraj) efekt zanika. Po obserwacji innych dziadków spod znaku gwiazdy na ulicach widzę podobne sytuacje (jak ja kopce to i w większości spotkane inne w201i w124 również).

Czekam do soboty i się odezwę.

Wcześniej podany był koszt wymiany pomiędzy 1000 - 1400 wydaje się to wysoką ceną, czy ma ona związek z tym, że podczas tej operacji od razu robione są jakieś inne rzeczy (np. szlif, zawory, uszczelniacze) czy to jest cena za odkręcenie i założenie nowej uszczelki?

#15 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2009 - 17:02

goodluk napisał:

Wcześniej podany był koszt wymiany pomiędzy 1000 - 1400 wydaje się to wysoką ceną, czy ma ona związek z tym, że podczas tej operacji od razu robione są jakieś inne rzeczy (np. szlif, zawory, uszczelniacze) czy to jest cena za odkręcenie i założenie nowej uszczelki?

Chyba teraz nikt tak nie robi że odkręca głowicę i zakłada nową uszczelkę i wszystko skręca...chyba że na handel ;) Podałem ci przedział cenowy w Warszawie, w który wchodzi demontaż/montaż, planowanie i ew. wymiana zużytych częsci takich jak uszczelniacze zaworowe, zawory i uszczelki (głowicy i kolektorów) które daje się nowe. :)

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 18:02 ]

roxa napisał:

Marcusso podał cene za kompletną naprawę głowicy.

właśnie tak... ;P

#16 Offline   JohnyM


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2014 - 12:50

Czy jednym z objawów nieszczelności pod głowicą może też być nierówna praca silnika na luzie?

#17 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 12 października 2014 - 13:32

Wyświetl postUżytkownik JohnyM dnia 12 października 2014 - 12:50 napisał

Czy jednym z objawów nieszczelności pod głowicą może też być nierówna praca silnika na luzie?

Stawiałbym bardziej na układ zasilania paliwem. Patrz np: końcówki wtrysków, pompy paliwa, przytkane filtry, lewe powietrze w układzie. Inne np: przestawiony rozrząd,wyrobione gniazda zaworów, wytarte pierścienie - spadek kompresji, EGR...

#18 Offline   JohnyM


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2014 - 14:16

Wszystkie filtry były wymienione wraz z płynami. Sęk w tym, że silnik w dalszym ciągu pracuje nierówno.

Na pewno cieknie mi uszczelka pokrywy zaworów. Zastanawia mnie tylko duże zużycie płynu chłodniczego (sprawdziłem- wycieków nigdzie nie ma) i duże zużycie oleju. Ciśnienie oleju trzyma wzorowo, temperatura nie wzrasta powyżej 85 stopni. Musze jeszcze sprawdzić czy nie kopci na biało ale do tej pory nie zaobserwowałem żeby kopcił.
Spalanie mam na poziomie 8,5l (jazda w trasie do 90km/h)- 12l (w trasie powyżej 120km/h lub miejska) więc jest w zasadzie tak jak podaje książka.

Myślicie, że to może by≥ć wczesne stadium nieszczelności pod głowicą? Mam przejechane prawie 380000, o ile nie był kręcony czego pewien nie jestem, ale w sumie jest w rodzinie od 10 lat. Inna sprawa, że miał instalacje gazową starego typu ale została w całości zdemontowana.

#19 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 października 2014 - 15:11

Jak by brał wodę to miał byś kawę z mlekiem z oleju. Zmierz ciśnienie sprężania.

#20 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2014 - 16:21

No chyba że uszczelka jest padnięta między cylindrem a kanałem z wodą to będzie brało płyn chłodniczy a olej będzie normalny. Możesz zrobić test na zawartość dwutlenku węgla w płynie chłodniczym, koszt koło 10zł.








Podobne tematy Zwiń