Witam, podczas jazdy autko mi strzeliło z gazu, z taka siłą że otworzyły się zatrzaski puszki na filtr powietrza, od tego czasu autko (190E 2.0) pali jak przysłowiowy diesel na mrozie, dodam że wcześniej palił na "dotyk".
Co mu sie mogło stać oraz jak lub gdzie mogę te usterke usunąć?
0
[w201] Strzelił z gazu, teraz ciezko pali 2,0E
Rozpoczęty przez Gość_albertwap_, maj 28 2007 09:31
12 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gość__
Napisano 28 maja 2007 - 09:31
#2
Napisano 28 maja 2007 - 09:50
albertwap, zdejmij obudowe filtra, a nastepnie trzeba wyregulować klape przepływomierza, bo pewnie sie przestawiła, lub wygięła jak strzelił.
#3
Napisano 28 maja 2007 - 10:55
sprawdź też podstawę tego całego rozdzielacza paliwa z mechanizmem klapy (jest gumowa i po strzale lubi sobie gdzieś wyjść) a także rurkę która do niej dochodzi - silnik może brać sobie stamtąd lewe powietrze. Dopiero po tym próbuj ewentualnej regulacji klapy spietrzającej, po uprzednim sprawdzeniu, jak napisał majkel, czy nie jest krzywa.
#4 Gość__
Napisano 28 maja 2007 - 11:30
klapa przepływomierza to jest taki talerzyk o fi ok 9-10cm umieszczony pod tym ustrojstwem które doprowadza gaz? była prosta, popchnołem ją w głąb to sie zaciela na dole, odpaliłem silnik (ze złożonym filtrem)odpalil jak dieselek, zakręciłem jeszcze raz i tu odziwo odpalil normalnie, za następnymi razami rowniż, rozebrałem filtr jeszcze raz i znowu popchnołem tą klapkę, teraz wraca na swoje miejsce. zobaczymy czy ma kaprys i dobrze pali czy mu naprawilo ;-)
#5
Napisano 28 maja 2007 - 11:34
ta klapa nie może sie zacinać, powinna płynnie chodzić. Tak wiec moim zdaniem powinieneś pozulować nakrętkę na tej klapce, i wyregulować tak żeby chodziło bez żadnego oporu.
#6
Napisano 28 maja 2007 - 19:03
albertwap, musisz zrobic tak jak majkel ci mowi. Ta klapka powinna luzno chodzic w calym zakresie swojej pracy i nie moze sie zacinac na zadnym z polozen. Odkrec ta srubke i metoda prob i bledow wyreguluj ja tak by nie zachaczala o nic.
Poza tym sprawdz ta rurke pod kolektorem dolotowym. Ona lubi nawet sobie peknac, po mocniejszym strzale.
Poza tym sprawdz ta rurke pod kolektorem dolotowym. Ona lubi nawet sobie peknac, po mocniejszym strzale.
#7
Napisano 30 maja 2007 - 21:00
a wiece jak ja mam to rozwiaza (metoda taksowkarska). ta blaszke mam podziurawiona jak ser szwajcarski na to zalozony baardzo cienski magnesowy kondonik. podczas strzalu powietrze wywala do gory a po chwili magnes wraca na swoje miejsce. bezpieczne dla silnika i daje rade polecam.
ps.
ta magnesowa wkladka musi byc cienka i w miare mocna przyciagac metalowa blaszke
ps.
ta magnesowa wkladka musi byc cienka i w miare mocna przyciagac metalowa blaszke
#8
Napisano 30 maja 2007 - 22:00
Panowie leczyć trzeba, ale najważniejsze zapobiegać. Wszystkiego się nie wyeliminuje i nie zna się dnia ani godziny ale:
Pierwszym przkazaniem w dekalogu LPG jest właściwa mieszanka i dobrze dobrany mikser - jakiekolwiek zubożenie pod dolną granicę palności mieszanki przy dużym obciążeniu funduje strzał. I jest też w dużej mierze odpowiedzialne za wszystkie dodatkowe anomalnie łacznie z przegrzewaniem zaworów wydechowych.
- Resztę - kable świece itd, pewnie znacie :-)
Pierwszym przkazaniem w dekalogu LPG jest właściwa mieszanka i dobrze dobrany mikser - jakiekolwiek zubożenie pod dolną granicę palności mieszanki przy dużym obciążeniu funduje strzał. I jest też w dużej mierze odpowiedzialne za wszystkie dodatkowe anomalnie łacznie z przegrzewaniem zaworów wydechowych.
- Resztę - kable świece itd, pewnie znacie :-)
#9
Napisano 30 maja 2007 - 22:09
Ukaniu, już gdzieś czytałem twoje posty na temat doboru miksera. właśnie ja sie przymierzam do jego wymiany. Na co zwrócić uwagę przy doborze?? Bo nie che wyrzucać kasy w błoto.
#10
Napisano 30 maja 2007 - 22:23
Kupujesz u Rybackiego mikser z gruszką (300-280). On ani z tą gruszką wstawioną fabrycznie ani bez niej nie działa ;-). I tutaj trzeba wykazać się zdolnościami do prac ręcznych i wygiąć tą blaszkę tak by wysunąć gruszkę ze światła zwężki tak aby uzyskać optymalne parametry. (u mnie to jest stabilizacja atuatora na jednej wartości praktycznie w całym zakresie obciążeń). To zajmuje trochę czasu ale samochód pracuje doskonale na LPG
Jak odkręcę dekiel filtru zrobię fotę.
Jak odkręcę dekiel filtru zrobię fotę.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[w124/w201] Benzyna, nie chce odpalić. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Miras G |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[W124] Czujnik IrDA padł i nie mogę odpalić |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kubojakubo |
|