Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Cewka zapłonowa



31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 28 maja 2007 - 11:40

Ostatnio byłem u mechanika, aby zmierzył mi przewody WN. Przewody , okazało sie ze do wymiany, (juz wymieniłem, tym razem na BERU). Co mnie zaciekawiło to mechanik powiedział ze cewka jest źle podłączona, tzn, tam gdzie powinien być "+" jest "-" i na odwrót. Czy możliew ze tak jest , czy może on coś źle mierzył. Chodzi mi o to czy gdyby naprawdę źle była podłączona czy dało by sie wogole jeździc z tak podłączonym układem.
(chyba nie zamotałem :oops: )



#2 Offline   Kosa


  • Postów: 95
  • Na forum od: 04 mar 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 maja 2007 - 10:31

watpie, zeby w w201 bylo inaczej niz w w124, ale cewki nie da sie zle podlaczyc.Cewka (pominawszy rozdzielanie pradu) jest w pewnym uproszczeniu 'przewodnikiem, ona nie moze być uziemiona,bo nie jest odbiornikiem pradu, gdyby byla uziemiona, to by nastapilo zwarcie. Cewka tylko 'przewodzi', - jest dopiero na swiecach, bo tam mam dotrzec prad- ma powstac iskra.

EDIT:

ups, sorki, pomylilem z kopułką :zeby:

MOD: Prosze uzywac funkcji "EDYTUJ" - dziala do 30min po napisaniu posta.

Scalono posty


#3 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 29 maja 2007 - 11:17

Kosa napisał:

ups, sorki, pomylilem z kopułką
Ups, sorki, bedzie bura od Modów :zeby: za nie-edytowanie postów.

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 29 maja 2007 - 21:33

majkel napisał:

Co mnie zaciekawiło to mechanik powiedział ze cewka jest źle podłączona, tzn, tam gdzie powinien być "+" jest "-" i na odwrót. Czy możliew ze tak jest , czy może on coś źle mierzył.

Zaciski cewki maja różne gwinty (M5 i M6) więc chyba trudno je zamienić. Ale wszystko jest możliwe

#5 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 29 maja 2007 - 21:41

pomijając kwestię gwintu,, czy zle podłączenie cewki jest wogoole możliwe, tzn, czy silnik może w takiej sytuacji prawidłowo pracować. A skoro przewody zostały dobrze podłączone, to skąd taki pomiar wyszedł :P :mrgreen:

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 29 maja 2007 - 21:44

majkel napisał:

pomijając kwestię gwintu,,

Jak myślisz, po co producent zrobił rożne gwinty? Według mnie aby zapobiec zamianie + z - :mrgreen:

#7 Offline   Tony J.


  • Postów: 52
  • Na forum od: 16 lut 2007

Napisano 30 maja 2007 - 07:18

Po pierwsze nie + i - bo w samochodzie jest + i masa, napięcia ujemnego nie ma. Na cewce jest zacisk "15" - zasilanie +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i zacisk "1" - sterwoanie wyzwalaniem zapłonu ze sterownika zapłonu.

#8 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 30 maja 2007 - 07:20

Robert, to ja wiem po co zrobił różne gwinty, ale gdyby ktoś sie uparł i na siłę jakoś podłączył te przewody, czy samochód z tak podłączonymi przwodami pracował by normalnie :P :mrgreen: A jezeli jest dobrze podłączona to skąd mu to wyszło na mierniku ??

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maja 2007 - 08:09

moze gosc zle sobie wpial (kolory) kabelki w miernik :mrgreen:

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 maja 2007 - 08:32

Majkel : 1 i 15 to zaciski niskiego napięcia, myślę że zamiana kabli nie powinna nic spalić, a czy wpłynie na pracę silnika tego nie wiem. W dieslu tego nie ma ;-)
Może któryś z kolegów biegły w temacie wyjaśni sprawę.








Podobne tematy Zwiń