PanzerIV, patrz czasami na allegro ,z 2-3tygodnie temu widziałem cewke boscha za 150zł nowe,.odmy też możesz sprawdzić ,ja ostatnio kupiłem firmy meila czy jakoś tak i guma była tak mięka że przy przegazówce ją ściskało ,byłem zmuszony wsadzić w środek sprężyne i działa he..
0
31 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 01 kwietnia 2017 - 13:12
#22
Napisano 01 kwietnia 2017 - 17:10
PanzerIV, ten sterownik pompy, to tak jak piszesz: czarny przekaznik za akumulatorem i sterownikiem ABS-u. U mnie dawal ciala, a po przelutowaniu problemy z gasnieciem minely, a kosztowalo to mnie chwile z lutownica.
Jesli odmy masz do wymiany, to najpierw od nich zacznij. Chyba, ze juz je wymieniles- nie skumalem do konca. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze nie jedna, a kilka rzeczy na raz moga przycyzniac sie do powstawania klopotow.
Malowanie cewki to taki sredni pomysl. Ja juz nie kombinuje i wymieniam na nowe, bo nawet tych trzech dych na lakier szkoda. Zamiennik chyba 180PLN, a Bosch niecale 400PLN- no jest to troche kasy. Uzywane to loteria.
Nie robiac reklamy mozesz zamowic w sklepie Mercedes-lux tel. 695820820. Daja na uzywki gwarancje rozruchowa przynajmniej 14 dni i bez problemu wymieniaja czesci jesli przyjdzie wadliwa. Cewke kupowalem nowa, bo to tylko cztery stowy. Ale pompa ABS-u nowa kosztuje pare tysiecy. Z Mercedes-luxa dostalem z ladnymi gwintami, sprawdzona i na gwarancji rozruchowej za 50PLN i to jest roznica. Nie biore od nikogo innego uzywek, bo sie nacialem juz nie raz. Wyjdzie Cie w sumie cena tego lakieru i roboty bedziesz mial mniej. Dostep do cewki jest tak doskonaly, ze mozesz do woli przemieniac, wymieniac i cudowac.
Klapa przeplywomierza tez moze byc w takim wypadku do przejrzenia i ustawienia.
Ogolnie sam metoda prob i bledow predzej naprawisz sobie samochod. Magicy chetnie wymienia Ci wszystko na nowe, zaplacilbys za czesci z ich narzutem i jeszcze robocizne policza. A najlepiej, jak na koniec nie jest nic lepiej i poddaja sie... Walcz dalej i powodzenia. Daj znac o kolejnych krokach.
Jesli odmy masz do wymiany, to najpierw od nich zacznij. Chyba, ze juz je wymieniles- nie skumalem do konca. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze nie jedna, a kilka rzeczy na raz moga przycyzniac sie do powstawania klopotow.
Malowanie cewki to taki sredni pomysl. Ja juz nie kombinuje i wymieniam na nowe, bo nawet tych trzech dych na lakier szkoda. Zamiennik chyba 180PLN, a Bosch niecale 400PLN- no jest to troche kasy. Uzywane to loteria.
Nie robiac reklamy mozesz zamowic w sklepie Mercedes-lux tel. 695820820. Daja na uzywki gwarancje rozruchowa przynajmniej 14 dni i bez problemu wymieniaja czesci jesli przyjdzie wadliwa. Cewke kupowalem nowa, bo to tylko cztery stowy. Ale pompa ABS-u nowa kosztuje pare tysiecy. Z Mercedes-luxa dostalem z ladnymi gwintami, sprawdzona i na gwarancji rozruchowej za 50PLN i to jest roznica. Nie biore od nikogo innego uzywek, bo sie nacialem juz nie raz. Wyjdzie Cie w sumie cena tego lakieru i roboty bedziesz mial mniej. Dostep do cewki jest tak doskonaly, ze mozesz do woli przemieniac, wymieniac i cudowac.
Klapa przeplywomierza tez moze byc w takim wypadku do przejrzenia i ustawienia.
Ogolnie sam metoda prob i bledow predzej naprawisz sobie samochod. Magicy chetnie wymienia Ci wszystko na nowe, zaplacilbys za czesci z ich narzutem i jeszcze robocizne policza. A najlepiej, jak na koniec nie jest nic lepiej i poddaja sie... Walcz dalej i powodzenia. Daj znac o kolejnych krokach.
#23
Napisano 10 kwietnia 2017 - 19:20
Jaka jest różnica w pracy, pomiędzy cewką dla pojazdów z katalizatorem a bez niego, poza wyglądem oczywiście,
ja nie mam kata, a cewkę mam tą nie cylindryczną tylko tą mniejszą, trójkątną.
Wypatrzyłem cewkę cylindryczna NGK za 87zł i się zastanawiam żeby zamienić, bo z zapłonu to tylko cewka mi stara została.
ja nie mam kata, a cewkę mam tą nie cylindryczną tylko tą mniejszą, trójkątną.
Wypatrzyłem cewkę cylindryczna NGK za 87zł i się zastanawiam żeby zamienić, bo z zapłonu to tylko cewka mi stara została.
#24
Napisano 11 kwietnia 2017 - 15:10
Cewki cylindryczne to cewki z rdzeniem otwartym i były montowane w zapłonie TSZ, a te późniejsze to cewki z rdzeniem zamkniętym i są w zapłonie EZL. Te drugie cechują się większą energią iskry i mniejszymi zakłóceniami.
Ja bym nie kombinował z zamianą cewek jeżeli nie musisz tego robić na skutek awarii - żeby dojechać do domu. Tak więc jeżeli masz zapłon EZL i musisz wymieniać cewką to wstaw tą co powinna być. Myślę że inżynierowie MB nie zmienili cewek z własnego widzimisię ;]
Ja bym nie kombinował z zamianą cewek jeżeli nie musisz tego robić na skutek awarii - żeby dojechać do domu. Tak więc jeżeli masz zapłon EZL i musisz wymieniać cewką to wstaw tą co powinna być. Myślę że inżynierowie MB nie zmienili cewek z własnego widzimisię ;]
#25
Napisano 12 kwietnia 2017 - 21:30
Dzięki PanzerIV
Mam konkretne pytanie, nie mam katalizatora, mam mały moduł zapłonu, rozdzielacz z podciśnieniową regulacją,
w vin-ie nie wychodzi mi abym miał kata, jak patrzyłem na tłumik też nie ma śladów, aby go ktoś wyciął, sonda jest przed tłumikiem środkowym, ale na pokrętle oktanowym mam EZL KAT, na naklejce fabrycznej na pasie przednim też mam ustawienia dla EZL KAT, ale moduł i rozdzielacz według książki sam naprawiam nie zgadza się dla pojazdu z katem. Więc nie wiem jaka powinna być cewka u mnie -
sugerować się brakiem kata(cewka cylindryczna), czy napisem na kolektorze oktanowym i pasie (nowsza cewka).
W124 200 gaźnik 2EE Włoch.
Mam konkretne pytanie, nie mam katalizatora, mam mały moduł zapłonu, rozdzielacz z podciśnieniową regulacją,
w vin-ie nie wychodzi mi abym miał kata, jak patrzyłem na tłumik też nie ma śladów, aby go ktoś wyciął, sonda jest przed tłumikiem środkowym, ale na pokrętle oktanowym mam EZL KAT, na naklejce fabrycznej na pasie przednim też mam ustawienia dla EZL KAT, ale moduł i rozdzielacz według książki sam naprawiam nie zgadza się dla pojazdu z katem. Więc nie wiem jaka powinna być cewka u mnie -
sugerować się brakiem kata(cewka cylindryczna), czy napisem na kolektorze oktanowym i pasie (nowsza cewka).
W124 200 gaźnik 2EE Włoch.
Użytkownik vader edytował ten post 12 kwietnia 2017 - 21:32
#26
Napisano 14 kwietnia 2017 - 08:47
Hmm, to zabiłeś mi ćwieka. Skoro masz na tabliczce EZL, masz oktan korektor to powinieneś mieć zapłon EZL i zgadywałbym że ktoś coś modził i wsadził Ci zapłon TSZ z jakiegoś powodu. Gorzej że to gaźnik - nie wiem czy wychodziły z zapłonem EZL, Jeszcze gorzej, że z Włoch bo włosi mieli surowsze przepisy i na początku produkcji W124, 200E wychodziło tylko na włochy (na resztę Europy był zwykły 200) więc te samochody były trochę inne.
Z którego roku samochód? Jak możesz podaj VIN spróbuje coś poszperać bo sam jestem ciekaw jak to powinno być.
A ten oktan korektor jest w ogóle podłączony?
Z którego roku samochód? Jak możesz podaj VIN spróbuje coś poszperać bo sam jestem ciekaw jak to powinno być.
A ten oktan korektor jest w ogóle podłączony?
#27
Napisano 14 kwietnia 2017 - 10:24
Na Włochy wychodziły wersje bez kata ,kolega z forum ma taką 190tke ,benzyna 1.8e
#28
Napisano 14 kwietnia 2017 - 11:27
I bez sondy lambda.
#29
Napisano 15 kwietnia 2017 - 13:52
WDB1240201A726895 - Tego korektora jeszcze sprawdzę dokładniej połączenie.
Aha dealer mi wychodzi ;
0 7 283 27505 (Destination: Authorities) - to, że to z Włoch auto to stwierdziłem po naklejkach w języku włoskim.
Aha dealer mi wychodzi ;
0 7 283 27505 (Destination: Authorities) - to, że to z Włoch auto to stwierdziłem po naklejkach w języku włoskim.
Użytkownik vader edytował ten post 15 kwietnia 2017 - 14:00
#30
Napisano 23 kwietnia 2017 - 23:12
Wiec tak,
wg EPC cewki są podzielone na takie do stosowania z katalizatorem (te mniejsze) i bez (te zwykłe cylindryczne).
Niestety ani w EPC ani w google nie udało mi się znaleźć info jak się ma rodzaj cewki do rodzaju zapłonu - czy w EZL musi być ta mniejsza, czy może cylindryczna.
Z VINu też nic wynikło oprócz tajemniczego kodu "702 RANGE OF DELIVERY OF SKD VEHICLES - VIETNAM" ale jeżeli masz kolor "Smoked silver" to wtedy to błąd podobno (ten kolor ma nr 702)
Tak więc jeżeli nie masz katalizatora to może rzeczywiście wystarczy ta cylindryczna.
Pytanie co z tym oktan korektorem, jest podłączony?
wg EPC cewki są podzielone na takie do stosowania z katalizatorem (te mniejsze) i bez (te zwykłe cylindryczne).
Niestety ani w EPC ani w google nie udało mi się znaleźć info jak się ma rodzaj cewki do rodzaju zapłonu - czy w EZL musi być ta mniejsza, czy może cylindryczna.
Z VINu też nic wynikło oprócz tajemniczego kodu "702 RANGE OF DELIVERY OF SKD VEHICLES - VIETNAM" ale jeżeli masz kolor "Smoked silver" to wtedy to błąd podobno (ten kolor ma nr 702)
Tak więc jeżeli nie masz katalizatora to może rzeczywiście wystarczy ta cylindryczna.
Pytanie co z tym oktan korektorem, jest podłączony?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jaka cewka zapłonowa najlepsza do M 102 962? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | marjar |
|
||
[W124] 230E, cewka i kable |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MaBa |
|
||
[w124] 220ce Cewka - wtyk do EZL? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Torturro |
|
|
|
[R129]Cewka zapłonowa 500SL |
Mercedes SL, SLK | dr.big |
|
|
|
[w124] Cewka zapłonowa - co wybrac? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bob |
|
|