Ostatnio byłem u mechanika, aby zmierzył mi przewody WN. Przewody , okazało sie ze do wymiany, (juz wymieniłem, tym razem na BERU). Co mnie zaciekawiło to mechanik powiedział ze cewka jest źle podłączona, tzn, tam gdzie powinien być "+" jest "-" i na odwrót. Czy możliew ze tak jest , czy może on coś źle mierzył. Chodzi mi o to czy gdyby naprawdę źle była podłączona czy dało by sie wogole jeździc z tak podłączonym układem.
(chyba nie zamotałem :oops: )
0
31 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 28 maja 2007 - 11:40
#2
Napisano 29 maja 2007 - 10:31
watpie, zeby w w201 bylo inaczej niz w w124, ale cewki nie da sie zle podlaczyc.Cewka (pominawszy rozdzielanie pradu) jest w pewnym uproszczeniu 'przewodnikiem, ona nie moze być uziemiona,bo nie jest odbiornikiem pradu, gdyby byla uziemiona, to by nastapilo zwarcie. Cewka tylko 'przewodzi', - jest dopiero na swiecach, bo tam mam dotrzec prad- ma powstac iskra.
EDIT:
ups, sorki, pomylilem z kopułką
MOD: Prosze uzywac funkcji "EDYTUJ" - dziala do 30min po napisaniu posta.
Scalono posty
EDIT:
ups, sorki, pomylilem z kopułką
MOD: Prosze uzywac funkcji "EDYTUJ" - dziala do 30min po napisaniu posta.
Scalono posty
#3
Napisano 29 maja 2007 - 11:17
Kosa napisał:
ups, sorki, pomylilem z kopułką
#4
Napisano 29 maja 2007 - 21:33
majkel napisał:
Co mnie zaciekawiło to mechanik powiedział ze cewka jest źle podłączona, tzn, tam gdzie powinien być "+" jest "-" i na odwrót. Czy możliew ze tak jest , czy może on coś źle mierzył.
Zaciski cewki maja różne gwinty (M5 i M6) więc chyba trudno je zamienić. Ale wszystko jest możliwe
#5
Napisano 29 maja 2007 - 21:41
pomijając kwestię gwintu,, czy zle podłączenie cewki jest wogoole możliwe, tzn, czy silnik może w takiej sytuacji prawidłowo pracować. A skoro przewody zostały dobrze podłączone, to skąd taki pomiar wyszedł
#6
Napisano 29 maja 2007 - 21:44
majkel napisał:
pomijając kwestię gwintu,,
Jak myślisz, po co producent zrobił rożne gwinty? Według mnie aby zapobiec zamianie + z -
#7
Napisano 30 maja 2007 - 07:18
Po pierwsze nie + i - bo w samochodzie jest + i masa, napięcia ujemnego nie ma. Na cewce jest zacisk "15" - zasilanie +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i zacisk "1" - sterwoanie wyzwalaniem zapłonu ze sterownika zapłonu.
#8
Napisano 30 maja 2007 - 07:20
Robert, to ja wiem po co zrobił różne gwinty, ale gdyby ktoś sie uparł i na siłę jakoś podłączył te przewody, czy samochód z tak podłączonymi przwodami pracował by normalnie A jezeli jest dobrze podłączona to skąd mu to wyszło na mierniku ??
#9
Napisano 30 maja 2007 - 08:09
moze gosc zle sobie wpial (kolory) kabelki w miernik
#10
Napisano 30 maja 2007 - 08:32
Majkel : 1 i 15 to zaciski niskiego napięcia, myślę że zamiana kabli nie powinna nic spalić, a czy wpłynie na pracę silnika tego nie wiem. W dieslu tego nie ma ;-)
Może któryś z kolegów biegły w temacie wyjaśni sprawę.
Może któryś z kolegów biegły w temacie wyjaśni sprawę.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jaka cewka zapłonowa najlepsza do M 102 962? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | marjar |
|
||
[W124] 230E, cewka i kable |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MaBa |
|
||
[w124] 220ce Cewka - wtyk do EZL? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Torturro |
|
|
|
[R129]Cewka zapłonowa 500SL |
Mercedes SL, SLK | dr.big |
|
|
|
[w124] Cewka zapłonowa - co wybrac? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bob |
|
|