Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Połączenie skrzynia biegów - wał napędowy


49 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   maniutek


  • Postów: 21
  • Na forum od: 18 maj 2007
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 11 lipca 2009 - 09:32

sprawć połączenie wału na wieloklinie taka nakrętka dokręć ją bardzo mocno przypuszczam że tam masz luz , sprawć se czy podpory wału nie masz popękanej tz gumy w podporze , i jeszcze tłumik drgań



#22 Offline   patyszon


  • Postów: 5
  • Na forum od: 31 sie 2011

Napisano 14 czerwca 2012 - 19:00

Czy na łączeniu skrzynia - wał napędowy powinien być luz osiowy (wzdłużny?) Dzisiaj zajrzałem pod auto i zauważyłem, że wał ma luz przód-tył na tym łączeniu. Na boki luzu nie ma. Nie jest to luz na łożysku skrzyni, bo widać, jak razem z wałem ruszają się 3 śruby, którymi jest przymocowany tłumik drgań wału. Będę wdzięczny za pomoc.

#23 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 czerwca 2012 - 22:47

Nie powinno być tam luzu, bynajmniej takiego, który możesz uzyskać gołą ręką.
A druga część tego luzu gdzie ma miejsce?

#24 Offline   patyszon


  • Postów: 5
  • Na forum od: 31 sie 2011

Napisano 14 czerwca 2012 - 23:04

Luz jest na odcinku skrzynia - łożysko podporowe. Druga część wału (od łożyska do dyfra) siedzi jak trzeba. Jest możliwe w tej sytuacji, że to tylko łącznik skrzynia-wał jest do dokręcenia/wymiany, a łożysko jest ok? Czy połączenie wału przy łożysku podporowym dopuszcza ruch osiowy?

Użytkownik patyszon edytował ten post 14 czerwca 2012 - 23:09


#25 Offline   patyszon


  • Postów: 5
  • Na forum od: 31 sie 2011

Napisano 15 czerwca 2012 - 15:22

Jako, że nie mogę edytować poprzedniego posta, piszę pod nim. Padło sprzęgło elastyczne wału przy skrzyni biegów i tu cenna uwaga: gdy diagnozujecie to połączenie na kanale i wydaje się, że ww luzu nie ma, przetoczcie auto na "luzie" pół metra do tyłu lub do przodu, obróćcie lekko wałem i sprawdźcie jeszcze raz. U mnie na kanale podczas sprawdzania luz był, u mechanika nie. Wystarczyło właśnie przetoczyć auto trochę w tył i luz się pojawił

#26 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 15 czerwca 2012 - 15:32

A nie popuściła też czasem kontra na łączniu połówek wału?

#27 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 16 czerwca 2012 - 13:51

Wał podczas sprawdzania nie może być napięty bo luz się skasuje i nic nie zdiagnozujesz. Np. wjedziesz na podjazd, zahamujesz auto biegiem, wał się napręży kasując luz i diagnoza błędna.

#28 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 16 czerwca 2012 - 14:43

Będąc dzisiaj na kanale też sprawdziłem swój wał i jest to samo. Luz wzdłużny na oki 2/ mm. Ta skrzynia i tak za jakiś czas wyskoczy z auta a zastąpi ją moja poprzednia zregenerowana.

#29 Offline   7even


  • Postów: 64
  • Na forum od: 23 lut 2013
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 stycznia 2015 - 14:34

witam
dzis odebralem autko od mechanika bo tlucze mi wal tzn przy zmianie biegow i wczasie jazdy jak odpuszcze gaz oraz przy ruszaniu pojawia sie tez takie male zabkowanie. mechanik sprawdzil wszystko i powiedzial ze wal za malo wchodzi na wielowpuscie . kazal mi sie zorientowac jaki powinien byc nr walu i porownac z tym co mam. czy to jest mozliwe ze takie objawy pojawiaja sie przez zamontowanie zlego walu??
pozdrawiam.

#30 Offline   7even


  • Postów: 64
  • Na forum od: 23 lut 2013
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 stycznia 2015 - 22:23

powiedzcie mi jescze jak mocno mozna dokrecic nakretke na wale?? moze ona jest zbyt slabo dokrecono przez to tak jest?? prosze o pomoc...








Podobne tematy Zwiń