Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Połączenie skrzynia biegów - wał napędowy


49 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 11 września 2016 - 11:12

Jak silnikiem buja jego poduszki mogą być wybite.



#42 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 września 2016 - 12:26

A czy poduszki zapobiegają bujaniu się? Wg mnie nie, jak się buja, to będzie się bujał, tyle, że czuć nie będzie.

#43 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 11 września 2016 - 16:12

Tak, poduszki zapobiegają "bujaniu się" .
One amortyzują drgania silnika. Jeśli któraś jest padnięta, to silnikiem będzie trzepało. U mnie jedna poducha była walnięta i nie było czuć drgań w kabinie, ale po otwarciu maski silniem bujało na boki.

#44 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 12 września 2016 - 09:10

U mnie nie do końca wiadomo, jaka jest przyczyna. Prawdopodobnie silnik traci kompresję + rozciągnięty łańcuch rozrządu, dzięki temu poduszki też na pewno dostały po dupie. Myślę, że nawet nie ma sensu sprawdzać ciśnienia, bo remont i tak mnie nie ominie. Patrząc po ogłoszeniach, ludzie cenią się po 7-10tyś. za niezłe padaki :mrgreen: więc to chyba najlepsze wyjście. Wybieram się jeszcze do starszego pana, speca od gwiazd, niech wyda ostateczny werdykt :mrgreen: Trochę zboczyliśmy z tematu :mrgreen:

#45 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2016 - 13:05

Kompresja, rozciągnięty łańcuch, to najwygodniejsze diagnozy. Spadku kompresji nie sposób nie zauważyć.

#46 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2019 - 23:39

Witam
Mógłby ktoś pokazać zdjęcie tej nakrętki na wieloklinie która podobno często się luzuje? Dzięki

#47 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 15 marca 2019 - 09:06

Foto jest w Google poszukaj ,a co do nakrętki to ona się nie luzuje.

#48 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 15 marca 2019 - 10:03

Wyświetl postUżytkownik mattberninger dnia 14 marca 2019 - 23:39 napisał

Mógłby ktoś pokazać zdjęcie tej nakrętki na wieloklinie która podobno często się luzuje? Dzięki
Nakrętka jest taka sama jak do półosi.
Dołączona grafika

Użytkownik brajtas edytował ten post 15 marca 2019 - 10:13


#49 Offline   wave


  • Postów: 13
  • Na forum od: 06 mar 2017
  • Miejscowość: wwa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2019 - 10:15

brajtas, chodziło o to:

Dołączona grafika

#50 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 15 marca 2019 - 10:35

... aaa to o nakrętkę na wale napędowym chodziło.. mea culpa :smoke: Osobiście nie doświadczyłem tego aby ta nakrętka sama się luzowała nawet jak nie była mocno dokręcona.

Użytkownik brajtas edytował ten post 15 marca 2019 - 10:38









Podobne tematy Zwiń