Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Połączenie skrzynia biegów - wał napędowy


49 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   goodluk


  • Postów: 97
  • Na forum od: 12 paź 2007
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 26 marca 2009 - 12:48

Witam!

Co należy sprawdzić/wymienić aby zlikwidować luz na połączeniu skrzynia biegów - wał napędowy?

Problem polega na tym, że przy zmianie biegów (z przewagi z 1 na 2 lub 2 na 3) da się odczuć/usłyszeć "puk" z tego miejsca. Na początku myślałem iż winny jest tył (mocowanie "wózka" do nadwozia na czterech gumach) po ich wymianie poprawiło się prowadzenie i moment puszczania sprzęgła nie powoduje szarpnięcia pozostało tylko te puk od skrzyni.

Guma którą tam widzę jest na oko w dobrym stanie (nie widać pęknięć).

Proszę o poradę jak się za to zabrać.



#2 Offline   dżulian


  • Postów: 7
  • Na forum od: 17 mar 2009
  • Miejscowość: Radymno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2009 - 08:05

Wejdź do kanału i sprawdź na początku czy masz luz na wale napędowym, złap wał gdzieś z przodu od skrzyni biegów i energicznie szarpnij w prawo i w lewo.
Jak wyczujesz luz nawet delikatny to prawdopodobnie będzie do wymiany amortyzator(ta czarna guma z dziurami) łącząca skrzynie z wałem.
U mnie pomogło :hahaha:

#3 Offline   bobak40


  • Postów: 565
  • Na forum od: 25 cze 2008
  • Miejscowość: sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300D

Napisano 27 marca 2009 - 09:01

Tłumik drgań wału napędowego,Lemforder w InterCarsie do 300E, 320zł,robiłem miesiąc temu.Do 2.0 pewnie tańszy albo ten sam.

#4 Offline   szop267


  • Postów: 15
  • Na forum od: 26 lut 2009
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

Napisano 27 marca 2009 - 16:18

Goodluk , a przed wymianą tych czterech tulei jak wyglądało prowadzenie auta??Bo u mnie coś tak jakby kołysze ...i ktoś z forum podpowiedział,zeby sprawdzić poduchy wózka,dlatego Ciebie pytam w jakim sensie się po wymianie polepszyło..i wogle które to tuleje wymieniłes(nazwa+firma+cena)
Pozdrawiam

#5 Offline   xanar


  • Postów: 32
  • Na forum od: 30 paź 2008
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 15 czerwca 2009 - 08:18

ja jeżeli postukam wał to słysze metaliczny dzwięk jakbu coś brzęczało w srodku co to może być

#6 Offline   Tomaszek


  • Postów: 19
  • Na forum od: 26 kwi 2009
  • Miejscowość: Wieluń

Napisano 16 czerwca 2009 - 06:38

Ja mam podobny problem w 124 200D 94r. przy zmianie biegu (najbardziej zauważalne 4/5) słychać coś jakby stuk, rupot - trudno określić. To co pisał dżulian [amortyzator(ta czarna guma z dziurami) łącząca skrzynie z wałem] wymieniono i nadal słychać choć rzeczywiście było to już do wymiany. Co to może być:mrgreen:

#7 Offline   zefirek


  • Postów: 92
  • Na forum od: 01 kwi 2009
  • Miejscowość: Zbąszyń

Napisano 16 czerwca 2009 - 07:26

zgadzam sie z kolegami,
stukanie może mieć kilka przyczyn:
1. amortyzator miedzy wałem a skrzynią (często nie widać uszkodzenia bez elementarzu wału)
2. amortyzator miedzy wałem a mostem
3. uszkodzony krzyżak wału.
4. uszkodzony wielowypust wału.
Sprawdź te wszystkie elementy dokładnie.
Przy opcji 3 i 4 pozostaje wymienić wał.

#8 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 16 czerwca 2009 - 07:43

Tomaszek napisał:

przy zmianie biegu (najbardziej zauważalne 4/5) słychać coś jakby stuk,
mam to samo i niemoge sie z tym uporac od 2lat.wymieniłem nawet most,i nic to samo....dałem se juz z tym spokuj. troszke co pomogło to wymiana amortyzatorka pompy wtryskowej.... wyciągałem nawet skrzynie by sprawdzic koło dwumasowe :mrgreen:

#9 Offline   zefirek


  • Postów: 92
  • Na forum od: 01 kwi 2009
  • Miejscowość: Zbąszyń

Napisano 16 czerwca 2009 - 11:32

a śrubę na połączeniu wału dobrze skręciłeś?
Wał masz dobrze złożony? obie części wału maja oznaczenia, które powinny się pokrywać. Obie części wału (wielowypustu) są pasowane względem siebie więc złożenie ich w inny sposób jest raczej nie wskazane.

#10 Offline   Tomaszek


  • Postów: 19
  • Na forum od: 26 kwi 2009
  • Miejscowość: Wieluń

Napisano 16 czerwca 2009 - 11:41

Nie wiem jak dużo jeździ ale do tej pory to napewno pogorszyłoby mu się znacznie gdyby miał coś źle zmontowane.








Podobne tematy Zwiń