Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Zawór powietrza dodatkowego - jak działa


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 28 maja 2007 - 20:04

Jak w temacie. Jaka jest zasada działania zaworu powietrza dodatkowego , zwanego potocznie silniczkiem krokowym ;-) . Tzn kiedy sie otwiera, kiedy jest zamknięty.



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 maja 2007 - 21:36

majkel napisał:

Jak w temacie. Jaka jest zasada działania zaworu powietrza dodatkowego , zwanego potocznie silniczkiem krokowym ;-) . Tzn kiedy sie otwiera, kiedy jest zamknięty.

Zasada działania jest prosta: zamknięty/otwarty. Potrzebny jest do rozruchu zimnego silnika, zasysa więcej powietrza, a co za tym idzie układ podaje większą ilość mieszanki potrzebnej do wyrównania pracy zimnego reaktora. Pracuje w zależności od temperatury płynu.
Jeżeli potrzebujesz bardziej szczegółowe info, to mogę jakiś scan wrzucić.

#3 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 28 maja 2007 - 22:07

Rob, jak by nie było problemu, to poprosiłbym o szczegóły (scan).

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 29 maja 2007 - 06:12

majkel napisał:

Rob, jak by nie było problemu, to poprosiłbym o szczegóły (scan).

Dziś późnym wieczorem zapodam :zeby:

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 maja 2007 - 09:42

Majkel, nie znalazłem materiału który chciałem dla Ciebie zamieścić (będę szukał) zamieszczam więc info poglądowe.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Na jednym pinie jest zasilanie 12V a na drugi podawany jest odpowiedni impuls (czas impulsu).
Generalnie w razie zacinania się w/w omawianego zaworu można go kąpać i przedmuchać sprężonym powietrzem w celu usunięcia syfu który powoduje zatarcie przesłony. W ASO jest dość drogi, pewnie około 1KPLN...
Tak sobie przeglądam materiały i widzę że kilka rodzai jest tych zaworków, np z płytą oporową, obrotowy itd. Nieźle namieszali :mrgreen: :P

#6 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 30 maja 2007 - 17:09

Zawór nie działa dwustanowo a ma możliwość pracować z dowolnym uchyleniem i reguluje precyzyjnie wolne obroty w całym zakresie temperatur silnika. Otwarcie zależy od przebiegu sterującego, w tym przypadku impulsowego PWM (czyli o zmiennym wypełnieniu). W uproszczeniu na zawórek podawane jest pełne napięcie na pewien % czasu (% wypełnienia), a że włączenie i wyłączenie następuje bardzo szybko on pozostaje w ustalonej pozycji zależnej od % wypełnienia (ze względu na bezwładność i zasadę pracy cewki indukcyjnej która go napędza)

-> RobE124 czy masz może skan z takiego poradnika dotyczący sprawdzenia potencjometru przepływomierza?

Pozdrawiam Łukasz

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 maja 2007 - 18:49

Ukaniu napisał:

RobE124 czy masz może skan z takiego poradnika dotyczący sprawdzenia potencjometru przepływomierza?

Pozdrawiam Łukasz

Poszukam :spokoj:

Ukaniu napisał:

sprawdzenia potencjometru przepływomierza?

Nie mam scanu, ale coś mi się przypomina...
Do środkowego pinu potencjometru przepływomierza podłącz najlepiej oscyloskop, napięcie wraz z wychyleniem klapy powinno się zmieniać w zakresie 0-5V. Klapę wychylaj delikatnie palcem. Trzeba też oblukać potencjometr, będzie widać gdzie jest wytarty (można suwaki przesunąć).

#8 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 maja 2007 - 20:58

Zmiany napięcia powinny następować w sposób płynny. "Skaczące" wartości oznaczają wytarty ślizg.

#9 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 30 maja 2007 - 21:46

Ceramika potencjometru jest ok, trochę materiału szczotek naniesione.
Chodzi mi bardziej o wartości rezystancji jaki trzeba ustawić pomiędzy pinami, zgubiłem kartkę z dokładnymi notatkami do KE.
Pozdrawiam Krajanina z Ostrowca :-)








Podobne tematy Zwiń