Witam
Jestem świeżym i szczęśliwym posiadaczem Mercedesa 124 400E z silnikiem 4.2l. Szperając po internecie dowiedziałem sie o możliwości wgrania programu zwiększającego moc i moment obrotowy z 280km 400Nm na 300km i 420Nm. Wcześniej słyszałem, że faktycznie poza dieselami można także w ten sposób modyfikować silniki benzynowe, ale nie mialem z tym do czynienia. Czy ktoś z Was orientuje się w tym temacie? Czy szkodzi to silnikowi?
W poznańskiej firmie auto lider oferuja taką usluge (program z Vtechu) jednak człowiek z którym tam rozmawiałem powiedział iż czasami skrzynia automatyczna próbuje mimo większej mocy spowolnić auto czy ktoś ma na ten temat jakies dokładniejsze informacje?
0
Chip - program do Mercedesa 400E - 4.2L
Rozpoczęty przez Dezyderiusz, maj 29 2007 21:54
17 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 maja 2007 - 21:54
#2
Napisano 29 maja 2007 - 21:59
Dezyderiusz napisał:
280km 400Nm na 300km i 420Nm.
Nie wiem czy jest sens zabijać się o 20KM
#3 Gość__
Napisano 29 maja 2007 - 22:33
Cytat
Nie wiem czy jest sens zabijać się o 20KM
Ja też nie bardzo widzę sens.
Twój silnik już ma trochę lat i tego typu modyfikacje mogą niezbyt pozytywnie wpłynąć na niego.
Proponowałbym zainwestować w dobry olej, świece, przewody - a różnicę odczujesz na pewno.
P.S. zdecyduj się czy masz 400E czy E400 ;-)
#4
Napisano 29 maja 2007 - 22:39
Dezyderiusz, przed modyfikacja oprogramowania silnika lepiej zajac sie wydechem i dolotem. Wtedy to ma znacznie wiekszy sens niz tak na "sucho".
Jezeli chodzi o skrzynie, to mysle ze chodzilo temu facetowi o potrzebie wyregulowaniu skrzyni automatycznej po takiej modyfikacji
Jezeli chodzi o skrzynie, to mysle ze chodzilo temu facetowi o potrzebie wyregulowaniu skrzyni automatycznej po takiej modyfikacji
#5
Napisano 30 maja 2007 - 06:37
Juz zmienilem wszedzie na 400E
Co do tego ze auto ma troche lat to owszem, ale jest w super stanie ma 220 tys km i co wiecej mam pewne informacje ze to realny przebieg jak by sie ktos smiał.
EssiRS, A co do tej skrzyni to moge prosić coś szczegułów??
Co do tego ze auto ma troche lat to owszem, ale jest w super stanie ma 220 tys km i co wiecej mam pewne informacje ze to realny przebieg jak by sie ktos smiał.
EssiRS, A co do tej skrzyni to moge prosić coś szczegułów??
#6
Napisano 30 maja 2007 - 07:10
Nie wiem czy jest sens robić to w aucie, w którym mapa wtrysku i mapa zapłonu siedzą w dwóch różnych sterownikach, masz zamiar modyfikować tylko jeden. Zwiększysz spalanie, a jeśli nawet przybędzie ci te 20kucy (w co wątpię) to przy pojemności takiego rzędu nie odczujesz większej różnicy. Co do skrzyni, to pewno chodziło mu o to że wzrost mocy będzie w górnym zakresie obrotów, a przecież jeżdżąc automatem chyba raczej nie piłujesz go do końca.
#7
Napisano 30 maja 2007 - 08:47
No to sie jeszcze zastanowie nad tym chipem, jednak kolega z warszawy zrobil taki program w bwm M3 przyrost byl tez niewielki ale roznica odczuwalna w koncu to prawie mały fiacik dodatkowo pod maska ;-)
Odnośnie tego co w takim razie uzywacie jako doswiadczeni z mercedesami? Jaki olej, swiece, kable? Jakiś konkretnych firm czy poprostu najlepiej kupić nowe oryginały?
Cytat
proponowałbym zainwestować w dobry olej, świece, przewody - a różnicę odczujesz na pewno.
Odnośnie tego co w takim razie uzywacie jako doswiadczeni z mercedesami? Jaki olej, swiece, kable? Jakiś konkretnych firm czy poprostu najlepiej kupić nowe oryginały?
#8
Napisano 30 maja 2007 - 09:51
Dezyderiusz napisał:
Odnośnie tego co w takim razie uzywacie jako doswiadczeni z mercedesami? Jaki olej, swiece, kable? Jakiś konkretnych firm czy poprostu najlepiej kupić nowe oryginały?
Najlepiej udać się do ASO po oryginał wraz z wymianą ;-)
A tak poważnie to przejrzyj Forum, sporo pisaliśmy o dobrych, tanich zamiennikach. Co do olei to grubsza sprawa i niejedna wojna już była Generalnie trzeba stosować płyny które spełniają daną normę MB i będzie spoko.
Osobiście leję Castrola 5W40. Filtry: powietrza najczęściej MANN, Febi przeciwpyłkowy i do skrzyni, do paliwa Mann lub oryginał(w ASO około 40PLN), do skrzyni ASB Mobil 220.
Co do świec zapłonowych to stosowałem kiedyś (teraz nie muszę ;-)) Boscha, Beru, Championa i NGK.
Pozdro
#9 Gość__
Napisano 30 maja 2007 - 12:43
Dezyderiusz - aby nie robić szamba z tego wątku, powiem to co Rob (ależ ja się ostatnio z nim zgadzam ).
Z mojego doświadczenia;
Świece - NGK da radę,
Oleum do silnika - ja leję castrol magnatec 10w40
Zresztą, co ja tu będę piep%$^#, było o tym mnóstwo na forum :-P
Pozdrawiam :cool:
Z mojego doświadczenia;
Świece - NGK da radę,
Oleum do silnika - ja leję castrol magnatec 10w40
Zresztą, co ja tu będę piep%$^#, było o tym mnóstwo na forum :-P
Pozdrawiam :cool:
#10
Napisano 30 maja 2007 - 18:52
Po prostu darul my stara gwardia musimy sie wspierać :cool:
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Niebiesko białe paski z logiem mercedesa |
Modyfikacje,Tuning | wrobik |
|
||
[w124] Przeprogramowanie sterownika silnika |
Modyfikacje,Tuning | maan |
|
||
[W124] Zaciski hamulcowe - inne modele mercedesa |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | nomad75 |
|
|
|
Podpięty Radia oryginalnie montowane w Mercedesach |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | EssiRS |
|
||
[w124] XperT 400E 09/1993r |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | XperT |
|
|