Skocz do zawartości




- - - - -

Chip - program do Mercedesa 400E - 4.2L


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Dezyderiusz


  • Postów: 80
  • Na forum od: 27 maj 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 29 maja 2007 - 21:54

Witam

Jestem świeżym i szczęśliwym posiadaczem Mercedesa 124 400E z silnikiem 4.2l. Szperając po internecie dowiedziałem sie o możliwości wgrania programu zwiększającego moc i moment obrotowy z 280km 400Nm na 300km i 420Nm. Wcześniej słyszałem, że faktycznie poza dieselami można także w ten sposób modyfikować silniki benzynowe, ale nie mialem z tym do czynienia. Czy ktoś z Was orientuje się w tym temacie? Czy szkodzi to silnikowi?
W poznańskiej firmie auto lider oferuja taką usluge (program z Vtechu) jednak człowiek z którym tam rozmawiałem powiedział iż czasami skrzynia automatyczna próbuje mimo większej mocy spowolnić auto czy ktoś ma na ten temat jakies dokładniejsze informacje?



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 29 maja 2007 - 21:59

Dezyderiusz napisał:

280km 400Nm na 300km i 420Nm.

Nie wiem czy jest sens zabijać się o 20KM :mrgreen:

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 maja 2007 - 22:33

Cytat

Nie wiem czy jest sens zabijać się o 20KM :mrgreen:

Ja też nie bardzo widzę sens.
Twój silnik już ma trochę lat i tego typu modyfikacje mogą niezbyt pozytywnie wpłynąć na niego.
Proponowałbym zainwestować w dobry olej, świece, przewody - a różnicę odczujesz na pewno.

P.S. zdecyduj się czy masz 400E czy E400 ;-)

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 29 maja 2007 - 22:39

Dezyderiusz, przed modyfikacja oprogramowania silnika lepiej zajac sie wydechem i dolotem. Wtedy to ma znacznie wiekszy sens niz tak na "sucho".

Jezeli chodzi o skrzynie, to mysle ze chodzilo temu facetowi o potrzebie wyregulowaniu skrzyni automatycznej po takiej modyfikacji

#5 Offline   Dezyderiusz


  • Postów: 80
  • Na forum od: 27 maj 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 30 maja 2007 - 06:37

Juz zmienilem wszedzie na 400E :mrgreen:
Co do tego ze auto ma troche lat to owszem, ale jest w super stanie ma 220 tys km i co wiecej mam pewne informacje ze to realny przebieg jak by sie ktos smiał.

EssiRS,
A co do tej skrzyni to moge prosić coś szczegułów??

#6 Offline   Tony J.


  • Postów: 52
  • Na forum od: 16 lut 2007

Napisano 30 maja 2007 - 07:10

Nie wiem czy jest sens robić to w aucie, w którym mapa wtrysku i mapa zapłonu siedzą w dwóch różnych sterownikach, masz zamiar modyfikować tylko jeden. Zwiększysz spalanie, a jeśli nawet przybędzie ci te 20kucy (w co wątpię) to przy pojemności takiego rzędu nie odczujesz większej różnicy. Co do skrzyni, to pewno chodziło mu o to że wzrost mocy będzie w górnym zakresie obrotów, a przecież jeżdżąc automatem chyba raczej nie piłujesz go do końca.

#7 Offline   Dezyderiusz


  • Postów: 80
  • Na forum od: 27 maj 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 30 maja 2007 - 08:47

No to sie jeszcze zastanowie nad tym chipem, jednak kolega z warszawy zrobil taki program w bwm M3 przyrost byl tez niewielki ale roznica odczuwalna w koncu to prawie mały fiacik dodatkowo pod maska ;-)

Cytat

proponowałbym zainwestować w dobry olej, świece, przewody - a różnicę odczujesz na pewno.

Odnośnie tego co w takim razie uzywacie jako doswiadczeni z mercedesami? Jaki olej, swiece, kable? Jakiś konkretnych firm czy poprostu najlepiej kupić nowe oryginały?

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 maja 2007 - 09:51

Dezyderiusz napisał:

Odnośnie tego co w takim razie uzywacie jako doswiadczeni z mercedesami? Jaki olej, swiece, kable? Jakiś konkretnych firm czy poprostu najlepiej kupić nowe oryginały?

Najlepiej udać się do ASO po oryginał wraz z wymianą ;-)
A tak poważnie to przejrzyj Forum, sporo pisaliśmy o dobrych, tanich zamiennikach. Co do olei to grubsza sprawa i niejedna wojna już była :mrgreen: Generalnie trzeba stosować płyny które spełniają daną normę MB i będzie spoko.
Osobiście leję Castrola 5W40. Filtry: powietrza najczęściej MANN, Febi przeciwpyłkowy i do skrzyni, do paliwa Mann lub oryginał(w ASO około 40PLN), do skrzyni ASB Mobil 220.
Co do świec zapłonowych to stosowałem kiedyś (teraz nie muszę ;-)) Boscha, Beru, Championa i NGK.

Pozdro

#9 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 30 maja 2007 - 12:43

Dezyderiusz - aby nie robić szamba z tego wątku, powiem to co Rob (ależ ja się ostatnio z nim zgadzam :mrgreen: ).
Z mojego doświadczenia;
Świece - NGK da radę,
Oleum do silnika - ja leję castrol magnatec 10w40
Zresztą, co ja tu będę piep%$^#, było o tym mnóstwo na forum :-P
Pozdrawiam :cool:

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 maja 2007 - 18:52

Po prostu darul my stara gwardia musimy sie wspierać :spokoj: :cool:








Podobne tematy Zwiń