Dziś zabrałem się za sprawdzenie wtryskiwaczy, faktycznie nie było to trudne, zajęło około godzinki spokojnego dłubania. Wszystkie wtryski wydają się w porządku, z każdego leci mgiełka w miarę równo, przy większym otwarciu otwarciu przepływomierza pod dużym ciśnieniem, także wtryskiwacze odpadają. Podczas rozbierania zauważyłem że rozdzielacz paliwa jest trochę wilgotny od tyły, na takim jakby dekielku, ale nie jakoś mocno. Uszkodzone jest także gniazdo przekaźnika pompy co mnie zaniepokoiło, dodaje zdjęcie. Sam przekaźnik miał trochę zaśniedziałe nóżki ale odczyściłem a gniazdo potraktowałem jakimś specjalnym preparatem na takie styki. Już sam nie wiem co dalej sprawdzać
2
85 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 22 stycznia 2016 - 23:01
#62
Napisano 26 stycznia 2016 - 12:30
Mercedes dalej nie zrobiony, może jeszcze jakieś porady ? Chciałem go zaprowadzić do Lublina który jest 80km ode mnie do mechanika który niby zna się na rzeczy, ale mówił że mają tyle nastawiane że nie ma szans i w ogóle jakiś bardzo nieprzyjemny był przez telefon . Z grubsza spytał co się dzieje i mówił że to pewnie "silnik krokowy" chociaż z tego co czytałem to w tym aucie chyba go nie ma, pewnie chodziło o jakiś inny zawór powietrza, jaki mogę sprawdzić, wyczyścić, ewentualnie wymienić ?
#63
Napisano 26 stycznia 2016 - 14:20
Ten zawór to jest to co "kliknęło" na zapłonie. Możesz na pracującym silniku go odpiąć (wtyczkę) i zobaczyć jaka zareaguje silnik.
Dojedź na stację kontroli i zrób analizę spalin.
Dojedź na stację kontroli i zrób analizę spalin.
#64
Napisano 26 stycznia 2016 - 18:20
Na stacji analizy nie ustawią dobrze ,a przy przepustnicy i cięgnie linki gazu to masz sprężynki?
#65
Napisano 26 stycznia 2016 - 21:43
Broń Boże nie mają nic ustawiać, mają podać jaki jest skład mieszanki i czego ile w niej jest. Bardzo dobrze by było, gdybyś dotarł do mechanika wyposażonego w analogowy analizator, na takim mógłbyś sprawdzić działanie dystrybutora paliwa.
#66
Napisano 27 stycznia 2016 - 01:07
Ale czy na stacji odczyt spalin będzie w miarę wiarygodny i będzie można coś wywnioskować pomimo wyciętego katalizatora ? Jeżeli tak to pojadę, wtyczka od tego zaworu z tego co czytałem i patrzyłem na zdjęciach jest bardziej po prawej stronie pod obudową filtra powietrza, zgadza się ? Jutro wypnę i zobaczę co będzie się działo.
Poprzez "dystrybutor paliwa" masz na myśli pompę paliwa ?
Poprzez "dystrybutor paliwa" masz na myśli pompę paliwa ?
Użytkownik piotrekmb190 edytował ten post 27 stycznia 2016 - 01:11
#67
Napisano 27 stycznia 2016 - 01:59
Podjedź, analizator nie skłamie.
Dystrybutor jest pod filtrem powietrza, od niego wychodzą przewody wtryskiwaczy.
Dystrybutor jest pod filtrem powietrza, od niego wychodzą przewody wtryskiwaczy.
#68
Napisano 28 stycznia 2016 - 15:43
Odłączyłem ZPD i tak pojeździłem jeden dzień, auto jeździło na odłączonym lepiej, tylko raz mi go dławiło po uruchomieniu przez dosłownie 3 sek, odpalało bez problemu. Obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku były dość wysokie, od 1100 do około 1500. Później podłączyłem zawór aby pojechać na stację na analizę spalin, od razu nie mogłem wyjechać na ulice bo auto dusiło ale po przejechaniu kilkuset metrów było już ok. Na stacji numer 3 bo na dwóch poprzednich na które pojechałem analizatory były niesprawne (brak słów), diagnosta sam odpalił i wjechał na halę, auto chodziło bardzo nierówno i gdy podpiął analizator to mówił że wartości były jakieś kosmiczne i że wyrzuca bardzo dużo paliwa aż zapchało analizator i czekaliśmy z 5 minut. Po gazowaniu auta zaczęło chodzić w miarę normalnie i na nowo zrobiliśmy pomiar. Dodaje zdjęcia jak wyszło, 2 pierwsze pomiary na wolnych obrotach, późniejsze na około 2900 obrotów. Diagnosta twierdzi że to na 100% wina wtrysków.
Użytkownik piotrekmb190 edytował ten post 28 stycznia 2016 - 15:54
#69
Napisano 28 stycznia 2016 - 18:09
E..nie słuchaj się diagnostów,może najpierw sprubuj wyregulować śrubą w kominku.
#70
Napisano 29 stycznia 2016 - 10:25
Diagnosta tak do końca się nie myli, ale skoro wtryskiwacze sprawdziłeś to ewentualnie w rozdzielaczu tkwi problem.
Aczkolwiek- zanim zabierzesz się za rozdzielacz bez potrzeby... Korektor oktanowy ustawiony jest na S? Jeżeli nie- przestawić. Wartość CO wskazuje na zbyt dużo powietrza w mieszance albo za niskie ciśnienie paliwa. Melfio dobrze kombinuje, wzbogać trochę mieszankę (kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara), całkiem możliwe że to rozwiąże dylemat.
Twój ZPD działa.
Aczkolwiek- zanim zabierzesz się za rozdzielacz bez potrzeby... Korektor oktanowy ustawiony jest na S? Jeżeli nie- przestawić. Wartość CO wskazuje na zbyt dużo powietrza w mieszance albo za niskie ciśnienie paliwa. Melfio dobrze kombinuje, wzbogać trochę mieszankę (kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara), całkiem możliwe że to rozwiąże dylemat.
Twój ZPD działa.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|