Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Pompa próżniowa (stary typ) - wyciek oleju


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Transporter


  • Postów: 27
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 21 stycznia 2007 - 00:31

Panowie i panie,moją bolączką jest mały wyciek oleju z pompy próżniowej starego typu(bez śrub dookoła dekielka)przez co nie mogę dostać uszczelki pod ten dekielek bo są dostępne uszczelki tylko do pomp nowego typu,i co teraz robić?pchać silikon,próbować przerobić na śrubki czy docinać uszczelkę samodzielnie?
A o to mi dokładnie chodzi:
klik
na aukcj pompa nowego typu z śrubkami za dekielku.Dziękuję za wszelkie sugestie.



#2 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 stycznia 2007 - 00:59

Cytat

(bez śrub dookoła dekielka)
Rozumiem, że są zaciski. Więc jeśli dało by radę tak zdemontować dekiel, że możliwe było by późniejsze pewne zamocowanie, to faktycznie możesz się pobawić w temacie. Może spróbować starą uszczelkę wkleić na silikon ? Jeśli nie, dopiero rzeźbić z docinaniem czy przeróbką na "śrubki".

#3 Offline   Transporter


  • Postów: 27
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 21 stycznia 2007 - 01:13

Są takie zaklepywane zaciski,ale silikonu nie wydmucha?

#4 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 stycznia 2007 - 02:33

Transporter, sprawdzilem po roczniku i silniku i powienies miec taki uklad
klik

moze wystarczy zmienic uszczelke!? jak nie masz takiej pompy podcisnienia to podaj mi na priva VIN to zobaczymy jak to wyglada....

#5 Offline   Transporter


  • Postów: 27
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 21 stycznia 2007 - 15:08

Tak Borat, to ten układ,tylko olej nie cieknie z pomiędzy kadłuba silnika a pompy,ale z samej pompy, spod tego dekielka.Vin poszedł na priva tak na wszelki wypadek

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 stycznia 2007 - 15:59

acha, w ogole nie obadalem ze to chodzi o dekielek. zostaje Ci chyba tylko sprobowac to rozebrac i na silikon podkleic...nie wiem czy znajdziesz tam jakas uszczelke.

#7 Offline   Arek


  • Postów: 146
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:T4 Multivan 2.5benz automat

Napisano 23 stycznia 2007 - 10:11

Transporter, ale twoja vacum pompa dziala normalnie?
ja mam ze swoja problem tego typu ze jak jest zimno albo auto dlugo stoi to po odpaleniu przez chwile nie mam wspomagania hamulcow, gdzies poruszalem ten problem i ktos mi odpowiedzial ze sa tam jakies 2 oringi, po wymianie ich pompa powinna pracowc normalnie, moze na to tez powinienes zwrocic uwage

#8 Offline   Transporter


  • Postów: 27
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 24 stycznia 2007 - 23:51

No u mnie chodzi chyba normalnie,tzn nie zauważyłem żeby zmieniał się sposób hamowania samochodu w zależności od temp. czy długości postoju.Cały czas hamuje tak samo,jak będzie trochę cieplej to od razu się za nią biorę.

#9 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 sierpnia 2007 - 13:08

Transporter napisał:

jak będzie trochę cieplej to od razu się za nią biorę

i co zrobiłeś coś z tą pompą bo u mnie chyba tak samo cieknie spod dekla...masz jakiś patent na to jak to zrobić??? czy tylko wymiana pompy??? :sad:

EDIT: Wysłany: Dzisiaj 16:16

Dzwoniłem do znajomka który siedzi w mercedesach i powiedział że można spróbować nawiercić otwoty w obudowie i w deklu i zrobić na śruby - tak jak jest w nowszej pompie...nie wiem czy zrobię to z moją pompą czy nie kupie używanej pompy nowszego typu, koszt ok.250pln.na Allegro.

EDIT:
Dziękuję za podjęcie próby porady w tym temacie...Ja jeżeli sobie z czymś poradzę to dzielę się tym na forum, bo w tym celu zostało założone...a niektórzy po naprawie u siebie usterki olewają temat i mają to głęboko w nosie czy ktoś inny ma z tym problem...
Ja pompę vacum już wymieniłem na nową. Nie polecam kupna VACUTECHA bo dwie nowe ciekły...po czym skusiłem się na kupno nowego droższego PIERBURGA i teraz nic nie cieknie i jest :)
A kolegów piszących wcześniej na tym forum gorąco pozdrawiam i dziękuję za poradę i podzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami :star: z ową pompą...

MOD: Scalono posty.








Podobne tematy Zwiń