Skocz do zawartości




- - - - -

[124] niechce zapalic


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   iras_wro


  • Postów: 84
  • Na forum od: 15 maj 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 01 czerwca 2007 - 14:32

Panowie drugi raz mam taki objaw. jak przelącze autko na gaz i na benzyne to auto mi gasie i nie chce zapalic na benzynie. ale jak rozładuje akumulator i podepne pod klemy to odpala odrazu :pub:. czyżby pompa nie łączyła czy raczej przekaźnik. macie jakies pomysly



#2 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 czerwca 2007 - 20:03

iras_wro, jakoś pokrętnie napisałeś:

Cytat

przelącze autko na gaz i na benzyne
Rozumiem, że najpierw na Lpg potem na Pb, ale tego:

Cytat

jak rozladuje akumulator i podepne pod klemy
ni w ząb :pub: .
A teraz pytania:
-czy nie odpala w ogóle, czy po dłuższym kręceniu jednak zaskoczy?
-czy na lpg odłączana jest pompa, czy chodzi przelewem ?

#3 Offline   iras_wro


  • Postów: 84
  • Na forum od: 15 maj 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 02 czerwca 2007 - 22:36

pompe zapiolem na przekaznik, ale po jednej akcji podlaczylem na krotko. mozna krecic i krecic i nic. moze pompa gdzies nie laczy i jak dostaje wiecej pradu to wtedy lapie...mozliwe ??

#4 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 czerwca 2007 - 22:52

iras_wro, z całym szacunkiem, ale pisz trochę jaśniej. Jak "zapiołeś pompę na przekaźnik" ? I co znaczy "podłączyłem na krótko"? I skąd ma dostawać "więcej prądu"? :mlot:
Przede wszystkim należy sprawdzić, czy po przełączeniu z Lpg na Pb pracuje pompa paliwa. Jeśli jest odłączana podczas pracy na Lpg, podejrzenia padają na zawór zwrotny na pompie. Paliwo "ucieka" z układu, przełączasz na Pb i auto gaśnie. Ale wtedy próba ponownego odpalenia powinna się powieść, po dłuższej chwili pompa powinna "dobić ciśnienie". Ale patrząc na to z drugiej strony, sytuacja powinna występować przy każdym uruchomieniu silnika.
No ale nic, póki co czekamy na dalsze informacje.

#5 Offline   iras_wro


  • Postów: 84
  • Na forum od: 15 maj 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 03 czerwca 2007 - 05:57

Miałem problemy z pompa (przy przełączeniu z LPG na PB nie włąnczala sie), wiec ominąłem komputer od gazu i zrobilem to na przekaźniku. Wszystko działało poprawnie. O dziwo przekaźnik padł, wiec teraz pompa pracuje mi caly czas. Sytuacja wyglada tak, nie jeżdżę na gazie prawie wogule. Czas jak wyskocze na trase to zmienia na gaz, dojeżdżam do np. świateł to zmieniam sobie wcześniej na PB i wtedy pojawia sie problem, auto gasie i nie chce zapalić. Podsumowując. POMPA PB dziala caly czas, gazu praktycznie nie używam (ze zwgledu na to co sie dzieje). I ta sytuacja pojawia sie tylko i wyłącznie gdy zaczynam "kombinować" z gazem.

#6 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 czerwca 2007 - 11:01

Coś mi się wydaje, że Twoje kombinacje skończą się wizytą "u gazownika". Sam piszesz, że:

Cytat

wiec ominołem komputer od gazu
więc problem może tkwić w samym sterowniku. Skoro nie załączał pompy przy przełączeniu na Pb, może ponosi winę za "przełączanie rodzaju zasilania". Brakuje synchronizacji i albo podaje zarówno Lpg i Pb (silnik zalewa), albo zbyt późno załącza Pb i silnik gaśnie.
Przede wszystkim pompa paliwowa powinna pracować non stop, niezależnie od rodzaju zasilania. Odcięcie wtrysku Pb uzyskuje się poprzez obniżenie ciśnienia na rozdzielaczu ( poniżej otwarcia wtryskiwacza).

#7 Offline   iras_wro


  • Postów: 84
  • Na forum od: 15 maj 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 03 czerwca 2007 - 11:39

No ale problem w tym, ze diagnosta powiedzieli ze komputer sterujący gazem nie zawsze włącza pompę Pb wtedy kiedy trzeba (objaw: gaszę auto i jak chce zapalić to co jakis czas pompa sie nie włącza). Wiec zamontowałem przekaźnik w momencie walczenia mixera wyłącza mi sie pompa Pb wszystko bylo OK, po pewnym czasie przekaźnik ten padł. Wiec pompę podłączyłem tak ażeby caly czas pracowała, ale problem z gaśnieciem i problemem z odpalenia jest nadal.
a jak wy macie. czy pompa pracuje caly czas?? jesli nei to jak sie wyłącza poprzez jakis przrekaznik czy komputer sterujący. a moze wina lezy po stronie pompy Pb gdzieś sie zaśniedziała i nie łączy, tylko dlaczego problem występuje dopiero kiedy załączam gaz. ok 3 dni nie używam gazu jeżdżę na samej benzynie i jest gitara :mlot:

#8 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 03 czerwca 2007 - 12:22

iras_wro napisał:

ok 3 dni nei uzywam gazu jezdze na samej benzynie i jest gitara http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif
To może go odgazuj :mlot:

#9 Offline   iras_wro


  • Postów: 84
  • Na forum od: 15 maj 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 03 czerwca 2007 - 13:24

jeśli nie dojadę to nie mam zamiaru sie wku@#$%c i tak zrobie. ale najpierw muszę dojść co to jest.

#10 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 czerwca 2007 - 23:26

Teraz zgłupiałem zupełnie. Więc jak u Ciebie teraz jest realizowane odcięcie wtrysku Pb ? Generalnie stosuje się układ "stop KE Jet", który poprzez wysterowanie nastawnika ciśnienia, jak już pisałem wyżej, obniża ciśnienie w dolnych komorach rozdzielacza (poniżej ciśnienia otwarcia wtryskiwacza) i silnik nie dostaje Pb.
Z tego co piszesz wynika, że winny jest sterownik wtrysku. Nie podaje napięcia na pompę, więc silnik nie ma prawa odpalić.








Podobne tematy Zwiń