Skocz do zawartości




- - - - -

Akumulator żelowy


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szafa


  • Postów: 6 374
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 21 stycznia 2007 - 15:39

Witam, w zwiazku z przerobkami w aucie, ktore wymagac beda troche wiecej produ niz zwykle, wymienilem alternator na model od Vito 90A... nosze sie tez z zamiarem wymiany akumulatora, temat ten jednak jest mi calkowicie nieznany. Moze ktos z Was polecic jakis konkretny dobry produkt? Ewentulanie wyrazic za i przeciw stosowania aku żelowego, poinstuowac jakiej mocy aku powinienem zakupic.

A moze jakis Bosch? albo Moll?



#2 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 stycznia 2007 - 17:17

napisz dlaczego wymieniałeś alternator i jeśli pytasz w kontekście prądożernych wzmacniaczy to jakie (moc) i ile ich założyłeś? Ja mam w swoim MB akumulator żelowy Optima Yellow, nic nie zmieniałem jeśli chodzi o alternator. Mam dwa wzmacniacze i do tego dwa kondensatory buforowe. Prądu jest w tej chwili wystarczająco, choć i tak gdy silnik jest uruchomiony na biegu jałowym, a muza na max załączona, to lampka podświetlenia wnętrza lekko przygasa przy uderzeniu basu :!:

#3 Offline   szafa


  • Postów: 6 374
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 21 stycznia 2007 - 17:32

Od jakiegos juz czasu mialem wrazenie ze mam niedobor pradu... podczas zabawy z audio wynikl problem ze slyszalnymi zakloceniami w glosnikach powiazanymi z obrotami silnika, dodatkowo dzwiek byl znieksztalcony... mialem wrazenie ze harczy nawet na niskiej glosnosci... zaklocenia te byly tak wyraziste ze ludzie z firmy CA powiedzieli ze filtr nie pomoze i ze prawdopodobnbie altek jest do wymiany. Pojechalem do warsztatu, okazalo sie ze zamiast chyba 70A mialem zalozony 55A... zeby miec zapas wziolem wiec 90A od Vito. Piecyki beda dwa... poki co jest jeden Blaupunkt 475, do niego dojdzie cos nowego do zasilenia mocnej skrzynki, gdyz aktualnie woze aktywnegego Magnat'a 225a ale jest praktycznie nieslyszalny.

Wlasnie dostalem namiar na hurtownie prowadzona przez znajomego, zajmuje sie dystrybucja aku firmy Moll... moze takie cos wystarczy? tylko jakiej mocy? Z tego co widze to na zelowy minimum 600zl musialbym wylozyc, wiec raczej sobie daruje.

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 22 stycznia 2007 - 00:31

szafa, predzej pomysl o Kondensatorach niz o wymienie akumulatora. To taka moja rada.

Inna sprawa ze ten zestaw ktory chcesz stworzyc do pozeraczy pradu nie nalezy i tego typu zmiany bylyby na wyrost, byloby to przygotowanie na "Stage 2" :jump:

Wydaje mi sie tak wogole ze bardziej pasuje ten temat do dzialu Audio :drive:

#5 Offline   szafa


  • Postów: 6 374
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 22 stycznia 2007 - 00:39

EssiRS, zastanawialem sie nad zelowym nie znajac kosztow zakupu takiego... zdecydowalem sie juz na zakup baterii Moll 75A za okolo 330zl (dane z allegro). Znajomy ma hurtownie zajmujaca sie dystrybucja aku tej firmy wiec cene mysle bede mial atrakcyjna.

Dokladnie tak jak piszesz... omowie temat kondensatorow ze specami.

Temat pasuje chyba tutaj bo bardziej dotyczy modyfikacji polegajacej na wymianie alternatora na mocniejszy i doboru pod niego akumulatora niz typowych zagadnien z zakresu CA :drive:

#6 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 22 stycznia 2007 - 00:45

Widze ze masz spore zaufanie do tych chlopakow od audio :drive:

Widac kwestia podejscia, bo jak dla mnie ewidentnie rozmowa jest o CA i o tym co zrobic zeby zasilic go w odpowiednia ilosc pradu, no ale bez znaczenia :zeby: Nie robi mi to zadnej roznicy :jump:

#7 Offline   szafa


  • Postów: 6 374
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 22 stycznia 2007 - 01:05

EssiRS, na zaufanie to musza sobie zasluzyc :drive: narazie z nimi kontakt nawiazalem i zobaczymy jak to sie dalej potoczy wszystko. Pojecie napewno maja wieksze niz ja wiec poslucham co madrego wymysla i jesli bedzie mi pasowac to dam im zarobic.








Podobne tematy Zwiń