Skocz do zawartości




- - - - -

[W123] Silnik 2,4D - nagle hałas, zaczeło klekotać



5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 kwietnia 2009 - 16:35

Witam - kupiłem niedawno beczunie 2,4D - 2 jazda i już problem... Silnik nagle zaczął hałasowac jakbym traktor odpalił... Jak depnę na wysokie obroty tak jakby zaskakiwał i chodzi normalnie jednak zmniejsze obroty tak do polowy pedalu gazu i znow ten hałas jakby spod pokrywy zaworów... Hałas silnika jest taki jak przy odpalonym ciagniku ze ledwo rozmawiac idzie ;) Dodam że mam mały wyciek oleju z bagnetu i lekko przepuszcza jeden wtrysk - pozatym nic nie zauważyłem... pomocy...



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2009 - 16:36

zcccz, być może nalezy wyregulować zawory - nie ma problemu z odpałem auta ;)

Tak myślę jesli stało się to nagle to czy czasami nie tankowaleś jakiegoś lewego paliwka - moze wtryski się odezwały :roll:

Moze inni Ci cos wiecej doradzą.

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 kwietnia 2009 - 20:04

Odpala bez problemu...

#4 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2009 - 22:04

zależy jaki hałas, bo mogą być zawory, wtryskiwacze lub pompa wtryskowa...

#5 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 20 czerwca 2009 - 14:03

zcccz napisał:

lekko przepuszcza jeden wtrysk
Napraw wtrysk a silnik będzie dobrze pracował.

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 13 lutego 2010 - 10:57

MAGNUM-DXi12 napisał:

zależy jaki hałas, bo mogą być zawory, wtryskiwacze lub pompa wtryskowa...
Może też hałasować łańcuch rozrządu. Na przykład z winy napinacza. Koledze w123 240(silnik od busa włożony) aż podpiłował obudowę. Hałas masakra...Po wymianie napinacza...ok :star:
Zawory ustawić warto tak czy inaczej łącząc to z wymianą uszczelniaczy trzonków zaworowych. W w123 zawory ustawia się naprawdę rzadko -jakość materiałów to zapewnia :hmm: . Nie to co Poldaski czy FSO, gdzie z zaworowych trzonków się potrafiły "gwoździe porobić", a zajrzeć warto było "co chwila". Nie wspominam już o wałkach rozrządu nieutwardzonych należycie(więźniowie to podobno jakiś czas robili....) i zamiast krzywek robiły się "kółeczka" :) . W123 to inna bajka -jak otwarłem w swojej Beczce pokrywę zaworów to mnie aż urzekło -stan paluszki lizać :)
Wtryski -trzymając kolejno za przewody stalowe blisko wtryskiwaczy można czasem poczuć, że jeden/dwa odstają od reszty wyraźnie. To czuć i nawet nie trzeba mieć rąk pianisty ;-)
Skoro jeden puszcza....chyba wiadomo co należy zrobić -ma nie puszczać, ot co :ok:
Pompa ...tu nieco gorzej. Ogólnie radziłbym ocenę zostawić "pompiarzom". Niech sprawdzą wtryski(ciśnienia otwarcia, precyzję pylenia), pompę, ustawią początek tłoczenia("zapłon")...
Czy w aucie była robiona jakaś "kuracja" układu wtryskowego: Mixolem dajmy na to, tudzież innymi preparatami?








Podobne tematy Zwiń