Skocz do zawartości




- - - - -

[w210] Skrzynia tiptronic - opinie


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   strzala004


  • Postów: 26
  • Na forum od: 09 sty 2008
  • Miejscowość: skarżysko

Napisano 27 kwietnia 2009 - 20:24

Co sądzicie o skrzyniach tiptronic montowanych w okularach??? Jak z awaryjnością i ewentualną naprawą??? Jakie są koszty utrzymania tejże skrzyni (m.i. olej i ewentualne naprawy??) Jak z komfortem jazdy??? co sądzicie o połączeniu tej skrzyni z silnikiem kompresora 2.0 192 kM???



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 28 kwietnia 2009 - 07:51

Nie miałem okazji z taką jeździć, więc o obsłudze i wygodzie się nie wypowiem.

Co do eksploatacji to najprawdopodobniej kosztuje tyle samo, co zwykła ASB, bo oleju na pewno jest podobna ilość + uszczelka + filtr.

Naprawa... szukaj takiej co nie trzeba będzie naprawiać ;) Generalny remont zwykłej ASB to około 4tys zł. W tym przypadku na pewno taniej nie będzie.

Ciekawe, że wg katalogu 2.0 Kompressor ma dokładnie tyle samo koni co 2.3 Kompressor :P

#3 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 kwietnia 2009 - 08:29

strzala004, jezdzilem w W203 motorem 2.3KOMPRESSOR z TipTronic. Zabawa jest fajna choc opoznienia sa denerwujace - trzeba sie przyzwyczaic. Niemniej nawet taki zestaw slabiej "jedzie" niz moja zwykla 2.3E na manualu (i to nie jest subiektywna ocena). Wolowaty jest jakos ten motor ;).

Najlepsza skrzynia TipTronic'owata jaka jezdzilem jest DSG z VW Golf (V) GTI - tam opoznienia praktycznie nie ma ;) a pojazd odpycha sie konkretnie :P

#4 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 28 kwietnia 2009 - 08:48

EssiRS napisał:

Ciekawe, że wg katalogu 2.0 Kompressor ma dokładnie tyle samo koni co 2.3 Kompressor
nie tylko konmi silnik zyje ;)

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 28 kwietnia 2009 - 08:56

szafa napisał:

nie tylko konmi silnik zyje ;)
2.0 Kompressor 270Nm, 2.3 Kompressor 280Nm ;-) Czym jeszcze żyje silnik? :P

#6 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 28 kwietnia 2009 - 09:25

przebiegiem tego momentu ;)

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 28 kwietnia 2009 - 10:02

szafa napisał:

przebiegiem tego momentu :D
Nie, żebym był złośliwy, ale opisane dane wyglądają tak:
2.0 Kompressor 270Nm przy 2500 - 4800 /min, 2.3 Kompressor 280Nm przy 2500 - 4800 /min :E

No dobra, ale zaczynamy odchodzić od tematu wątku :/

#8 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 28 kwietnia 2009 - 10:08

EssiRS, podales dane dotyczace maksymalnego momentu w stosunku do obrotow a przebieg krzywej momentu to troche cos innego :/ tak czy siak roznice sa :E i mnie wcale nie dziwi ze silniki o roznej pojemnosci maja taka sama ilosc KM a jezdza inaczej :/

EssiRS napisał:

No dobra, ale zaczynamy odchodzić od tematu wątku
najwyzej sie pokasuje :D

#9 Offline   davmix


  • Postów: 2 456
  • Na forum od: 24 cze 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Napisano 28 kwietnia 2009 - 19:03

Wymiana oleju w ASO chyba coś koło 600 złotych bynajmniej u nas w Kaliszu, w większych miastach jest drożej podobno.
Skrzynia bardzo fajna ale trzeba pamiętać, że olej się zmienia co do awaryjności to nie przy okularze z nią nic się nie dzieje (320 CDI, 197 KM, 470 Momentu).

EssiRS napisał:

Co do eksploatacji to najprawdopodobniej kosztuje tyle samo, co zwykła ASB, bo oleju na pewno jest podobna ilość + uszczelka + filtr.
Nie olej jest inny (droższy) zwykłe skrzynie mają chyba kolor czerwony a do Tiptrona kolor jest inny jakiś nie pamiętam, żółty?? kit z kolorami jest inny, droższy.

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 28 kwietnia 2009 - 22:06

davmix napisał:

zwykłe skrzynie mają chyba kolor czerwony a do Tiptrona kolor jest inny jakiś
Do zwykłych skrzyń jest albo Dextron II, albo Dextron III. Jeden i drugi jest czerwony.








Podobne tematy Zwiń