Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] wymiana sprzęgła


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kirex


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 kwi 2009
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 21 maja 2009 - 16:02

Witam

Posiadam mb w124 250D z 88roku, podczas zmiany biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3 samochód zaczyna szarpać (niektórzy określają to jako "kangurki" ). Gdy odpuszczę na chwilę gaz i wcisnę go z powrotem szarpania już nie ma.

Rozmawiałem z mechanikiem i ten poradził mi wymianę sprzęgła. Chciałbym upewnić się czy na pewno wymiana sprzęgła może pomóc, koszt sprzęgła + wymiana to ponad 1100zł, nie chcę wywalać takiej kwoty na coś co nie załatwi sprawy. Nie znam się na tym ale jeśli z 3 na 4 i z 4 na 5 szarpania nie ma to czy na pewno wina leży w sprzęgle ?

W związku z tym pytanie do Was, czy ktoś się już z takim czymś spotkał i czy na pewno chodzi o sprzęgło ?



#2 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 maja 2009 - 16:08

Rozmawiałeś z mechanikiem, a czy mechanik sie przejechał?
Sprzęgło jak wysoko łapie?

#3 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2009 - 16:09

Bardzo łatwo zweryfikować grubość okładzin sprzęgła. W "Sam Naprawiam" jest dobrze wyjaśniona cała operacja.
Co do ceny za wymianę i części to chyba trochę drogo. Jakiś rok temu za wymianę w 300D ojciec płacił 700zł.

#4 Offline   kirex


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 kwi 2009
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 21 maja 2009 - 16:34

Cytat

Rozmawiałeś z mechanikiem, a czy mechanik sie przejechał?

Nie, nie jechał, określił to na podstawie tego samego co tu napisałem.

Cytat

Sprzęgło jak wysoko łapie?

Hmm, nie wiem dokładnie jak to określić, ale tak jakby w połowie "wciśnięcia"

Cytat

Co do ceny za wymianę i części to chyba trochę drogo. Jakiś rok temu za wymianę w 300D ojciec płacił 700zł.

Sprzęgło firmy VALEO ok. 867zł, bo podobno tylko takie można (sprawdzane na podstawie numerów nadwozia) i wymiana 250zł

#5 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2009 - 16:41

kirex napisał:

Sprzęgło firmy VALEO ok. 867zł, bo podobno tylko takie można (sprawdzane na podstawie numerów nadwozia) i wymiana 250zł
Tarcza + docisk + łożysko? DROGO i tak.

roxa napisał:

nie bierz tego do ręki. Sprzęgło LUK lub SACHS, cena w zależności od regionu ok.600PLN. Poczytaj , poszukaj na forum w temacie sprzęgła.

Jak wymieniać to tylko na to co wskazał kolega wyżej. Ale oczywiście komplet.

#6 Offline   antaba


  • Postów: 58
  • Na forum od: 04 maj 2008
  • Miejscowość: Otwock
  • Inne auto:scania irizar new century

Napisano 21 maja 2009 - 19:33

W moim przypadku (sluzbowy 124 2,5D) takie same objawy jak u Ciebie. Ale tylko w zakresie obrotow 1500/1700, trzeslo jak cholera. Nie dalo sie jechac. Wykluczuno uklad przeniesienia napedu. Wtryskiwacze oraz pompe wtrskowa rowniez wymieniono. Nic nie pomoglo. Dopiero wymiana amortyzatorka ciegna pedalu gazu rozwiazala problem. Tak bylo u mnie. - pozdrawiam -








Podobne tematy Zwiń