Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Przelacznik W i S - S320 skrzynia automat


31 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   szczurak


  • Postów: 323
  • Na forum od: 02 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 29 października 2009 - 23:38

EssiRS napisał:

Generalnie ten przełącznik nie ma żadnego praktycznego zastosowania, bo przecież wszystko to można regulować pedałem gazu
masz racje, bo np w dieslu nie ma tego przelacznika i mi np tego nie brakuje, bo dobrze sobie radze samym pedalem gazu.

ale niektorzy mysla ze automat to tylko sie wciska gaz i jedzie, i wlasnie w takich przypadkach przelaczenie ne E/W moze zmniejszyc spalanie :mrgreen:



#22 Offline   celsus


  • Postów: 17
  • Na forum od: 17 paź 2009
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 31 października 2009 - 03:21

EssiRS napisał:

Generalnie ten przełącznik nie ma żadnego praktycznego zastosowania, bo przecież wszystko to można regulować pedałem gazu

Właśnie to miałem na myśli EssiRS

EssiRS napisał:

Dodatkowo przycisk nie ma wpływu na spalanie.

I z tym też zgadzam się w 100%

EssiRS napisał:

Odchodząc odrobinę od tematu wątku warto wiedzieć, że zrzucanie z D na 3, 2 (i czasami B) w czasie jazdy, niepotrzebnie obciąża się skrzynię. Lepiej redukować odpowiednim wychyleniem pedału gazu lub kick-down'em. Gdy często "ręcznie redukujemy biegi", to przyśpieszamy zużycie/remont skrzyni.

A tego akurat nie wiedziałem. Przyznam szczerze, że często właśnie tak robię że zrzucam z D na 3 i na 2. Jakoś wolę tak bo redukcja jest wtedy bardziej "płynna" - silnik nie wskakuje zaraz po redukcji biegu na wyższe obroty z tym charakterystycznym szarpnięciem. Mam świadomość tego że przy tym sposobie redukcji, który stosuje tracę jakieś tam sekundy na przyspieszaniu np. przy wyprzedzaniu.

#23 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 18 marca 2010 - 11:23

Odgrzeje kotleta, ale...

Kiedy jest włączone E, a kiedy S
Jak go widać czy nie widać??

I czy można wyłączyć ASR lub ESP w R129??

#24 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 19 marca 2010 - 11:12

Cytat

Kiedy jest włączone E, a kiedy S
Jak go widać czy nie widać??
Zależy jaką masz skrzynie. Jeżeli jest to skrzynia 5-cio biegowa (po lifcie np. 5.0) to E/W i S jest na guziku który się wciska. Ten który jest wciśnięty to ten jest w danej chwili włączony.
W skrzyni czterobiegowej (przed liftem np. 5.0) tryb E/W i S wybiera się przesuwając guzik. W zależności która literka jest zasłonięta, to na takim trybie jedziesz. Inaczej mówiąc - gdy go nie widać.

rosssssa napisał:

I czy można wyłączyć ASR lub ESP w R129??
To pytanie do działu R129. Załóż tam nowy wątek ;-)

#25 Offline   pepe1111


  • Postów: 158
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 600 1991

Napisano 19 marca 2010 - 12:56

Czy aby na pewno?

".............W zależności która literka jest zasłonięta, to na takim trybie jedziesz. Inaczej mówiąc - gdy go nie widać. ................"

#26 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 19 marca 2010 - 13:30

pepe1111 napisał:

Czy aby na pewno?
S jest na dole... czyli na odwrót niż napisałem ;-) Widać jak często tego używam :cool:

#27 Offline   fr4n


  • Postów: 220
  • Na forum od: 26 paź 2009
  • Miejscowość: Lidzbark
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 marca 2010 - 21:27

panowie bo już się pogubiłem moja skrzynia 722.4 na trybie standard powinien zawsze ruszać z pierwszego biegu czy nie ?

#28 Offline   pepe1111


  • Postów: 158
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 600 1991

Napisano 28 marca 2010 - 22:19

w normalnych warunkach zawsze rusza sie z 2-go biegu.
wyjatek to kick down, albo nastawienie na postoju na chwile na B i powrot do D (wtedy słychac klik i ruszy z 1-go); ale nie ruszajcie z "B", bo w duzym silniku przy mocnym wcisnieciu osiagnięcie max predkosci dla B to jest chwila, a skrzynia nie bedzie miała szansy przełączyć na 2-gi... :)

#29 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 29 marca 2010 - 10:33

pepe1111 napisał:

ale nie ruszajcie z "B", bo w duzym silniku przy mocnym wcisnieciu osiagnięcie max predkosci dla B to jest chwila, a skrzynia nie bedzie miała szansy przełączyć na 2-gi...
Jak im do odcięcia pociągnie to się nauczą ;-)

#30 Offline   munich


  • Postów: 16
  • Na forum od: 10 wrz 2009
  • Miejscowość: Radom

Napisano 30 marca 2010 - 11:33

wiadomo kickdown ale też....
ruszenie na tzw.pełnym gazie(full open throtle) czyli gaz w podłogę ale bez wciśnięcia przycisku kickdown wtedy też start odbywa się z jedynki








Podobne tematy Zwiń