Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Przelacznik W i S - S320 skrzynia automat


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   masiek


  • Postów: 17
  • Na forum od: 14 mar 2009
  • Miejscowość: lodz

Napisano 22 maja 2009 - 21:15

witam wszystkich co oznacza przelacznik W i S przy skrzyni czy S oznacza sport a W spokojna i oszczedna jazda czy na odwrot z gory wielkie dzieki... tak na marginesie nie dlugo wybieram sie w daleka trase po autostradzie na czym jechac na W czy S zeby spalanie nie wyszlo za wielkie???



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2009 - 21:46

masiek, W to Winter(zima), S to standard :old:

#3 Offline   masiek


  • Postów: 17
  • Na forum od: 14 mar 2009
  • Miejscowość: lodz

Napisano 22 maja 2009 - 23:27

dzieki za pomoc POZDROO

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 23 maja 2009 - 09:38

"S" powoduje szybszą redukcję biegów i dłuższe ciągnięcie na obrotach. "W" zaś "zamula" skrzynie.

W spalaniu nie zauważyłem żadnej różnicy.

#5 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 sierpnia 2009 - 17:16

U mnie ten przełącznik w ogóle nie działa. Co może być tego przyczyną?

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 12 sierpnia 2009 - 19:48

1. Jeżeli jest "W" i "S" - to jest Winter i Summer
Jeżeli jest "E" i "S" - to jest Economic i Standard

2. Też nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Raczej bardziej decydujące znaczenie od tego ustawienia ma waga prawej nogi. :hahaha:

3. Może jednak działa - ale nie umiesz tego stwierdzić. Zazwyczaj przy ustawieniu "W" lub "E" skrzynia przy ruszaniu bez kick-downu" rusza z drugiego biegu, natomiast na "S" z pierwszego. Jeżeli ruszasz z gazem powiedzmy na pół - do trzy/czwarte - to chyba potrafisz rozpoznać różnicę w przyspieszeniu dla załączonego biegu pierwszego i drugiego?

Druga możliwość: ruszasz "na pół gazu" i wciskasz prawie od razu kick-down.
Na "W" i "E" skrzynia powinna zredukować do biegu pierwszego, na "S" to nie nastąpi.

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 sierpnia 2009 - 21:43

Dzięki Gerri. Czyli jeżeli dobrze rozumiem to położenie E lub S steruje tylko załączaniem pierwszego biegu. To miałeś na myśli? Kiedyś miałem omegę 2,6 i tam przycisk S zmieniał charakterystykę pracy skrzyni na wszystkich biegach. Były po prostu o wiele dłuższe w trybie S. Spodziewałem się czegoś podobnego w mercu i dla tego zadałem to pytanie. Sumując: na S nie ma pierwszego biegu w ogóle? :hahaha:

#8 Offline   michal55yh


  • Postów: 1 333
  • Na forum od: 10 sty 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec (jeleniog.)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:EX Mercedes-Benz W210 E270 CDI
  • Inne auto:Kia Sportage III

Napisano 13 sierpnia 2009 - 09:29

Odwrotnie, na S jest pierwszy bieg a na W rusza z dwójki aby uniknąć poślizgu na śniegu, oczywiście że jak chcesz to na W też przeżuci na pierwszy bieg. Na W jeździj tylko jak potrzeba, duży śnieg czy lód bo inaczej nie trzeba.

#9 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 15 sierpnia 2009 - 10:46

Sprawdziłem dzisiaj dokładnie. Na S i na E jeździ dokładnie tak samo. Działa kickdown a po wciśnięciu głębszym gazu rusza z jedynki. Przy normalnym ruszaniu zawsze startuje z dwójki... Czy to nie jest jakaś usterka???

[ Dodano: Sob Sie 15, 2009 11:46 ]
Jak myślicie- od czego zacząć sprawdzanie :mrgreen:

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 sierpnia 2009 - 11:29

a_szuwar napisał:

Czyli jeżeli dobrze rozumiem to położenie E lub S steruje tylko załączaniem pierwszego biegu.
Bardziej chodzi tutaj o to jak szybko skrzynia redukuje bieg przy wciskaniu gazu. Przy E lub W skrzynia bardzo niechętnie redukuje biegi pomimo wciskania gazu, natomiast przy S redukuje znacznie szybciej.

Przy samej skrzyni jest podobno przełącznik/przekaźnik od W i S, natomiast kwestia czy warto to naprawiać, skoro i tak się tego nie używa?








Podobne tematy Zwiń