witam wszystkich co oznacza przelacznik W i S przy skrzyni czy S oznacza sport a W spokojna i oszczedna jazda czy na odwrot z gory wielkie dzieki... tak na marginesie nie dlugo wybieram sie w daleka trase po autostradzie na czym jechac na W czy S zeby spalanie nie wyszlo za wielkie???
0
[w140] Przelacznik W i S - S320 skrzynia automat
Rozpoczęty przez masiek, maj 22 2009 21:15
31 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 22 maja 2009 - 21:15
#2
Napisano 22 maja 2009 - 21:46
masiek, W to Winter(zima), S to standard
#3
Napisano 22 maja 2009 - 23:27
dzieki za pomoc POZDROO
#4
Napisano 23 maja 2009 - 09:38
"S" powoduje szybszą redukcję biegów i dłuższe ciągnięcie na obrotach. "W" zaś "zamula" skrzynie.
W spalaniu nie zauważyłem żadnej różnicy.
W spalaniu nie zauważyłem żadnej różnicy.
#5 Gość__
Napisano 12 sierpnia 2009 - 17:16
U mnie ten przełącznik w ogóle nie działa. Co może być tego przyczyną?
#6
Napisano 12 sierpnia 2009 - 19:48
1. Jeżeli jest "W" i "S" - to jest Winter i Summer
Jeżeli jest "E" i "S" - to jest Economic i Standard
2. Też nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Raczej bardziej decydujące znaczenie od tego ustawienia ma waga prawej nogi.
3. Może jednak działa - ale nie umiesz tego stwierdzić. Zazwyczaj przy ustawieniu "W" lub "E" skrzynia przy ruszaniu bez kick-downu" rusza z drugiego biegu, natomiast na "S" z pierwszego. Jeżeli ruszasz z gazem powiedzmy na pół - do trzy/czwarte - to chyba potrafisz rozpoznać różnicę w przyspieszeniu dla załączonego biegu pierwszego i drugiego?
Druga możliwość: ruszasz "na pół gazu" i wciskasz prawie od razu kick-down.
Na "W" i "E" skrzynia powinna zredukować do biegu pierwszego, na "S" to nie nastąpi.
Jeżeli jest "E" i "S" - to jest Economic i Standard
2. Też nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Raczej bardziej decydujące znaczenie od tego ustawienia ma waga prawej nogi.
3. Może jednak działa - ale nie umiesz tego stwierdzić. Zazwyczaj przy ustawieniu "W" lub "E" skrzynia przy ruszaniu bez kick-downu" rusza z drugiego biegu, natomiast na "S" z pierwszego. Jeżeli ruszasz z gazem powiedzmy na pół - do trzy/czwarte - to chyba potrafisz rozpoznać różnicę w przyspieszeniu dla załączonego biegu pierwszego i drugiego?
Druga możliwość: ruszasz "na pół gazu" i wciskasz prawie od razu kick-down.
Na "W" i "E" skrzynia powinna zredukować do biegu pierwszego, na "S" to nie nastąpi.
#7 Gość__
Napisano 12 sierpnia 2009 - 21:43
Dzięki Gerri. Czyli jeżeli dobrze rozumiem to położenie E lub S steruje tylko załączaniem pierwszego biegu. To miałeś na myśli? Kiedyś miałem omegę 2,6 i tam przycisk S zmieniał charakterystykę pracy skrzyni na wszystkich biegach. Były po prostu o wiele dłuższe w trybie S. Spodziewałem się czegoś podobnego w mercu i dla tego zadałem to pytanie. Sumując: na S nie ma pierwszego biegu w ogóle?
#8
Napisano 13 sierpnia 2009 - 09:29
Odwrotnie, na S jest pierwszy bieg a na W rusza z dwójki aby uniknąć poślizgu na śniegu, oczywiście że jak chcesz to na W też przeżuci na pierwszy bieg. Na W jeździj tylko jak potrzeba, duży śnieg czy lód bo inaczej nie trzeba.
#9 Gość__
Napisano 15 sierpnia 2009 - 10:46
Sprawdziłem dzisiaj dokładnie. Na S i na E jeździ dokładnie tak samo. Działa kickdown a po wciśnięciu głębszym gazu rusza z jedynki. Przy normalnym ruszaniu zawsze startuje z dwójki... Czy to nie jest jakaś usterka???
[ Dodano: Sob Sie 15, 2009 11:46 ]
Jak myślicie- od czego zacząć sprawdzanie
[ Dodano: Sob Sie 15, 2009 11:46 ]
Jak myślicie- od czego zacząć sprawdzanie
#10
Napisano 18 sierpnia 2009 - 11:29
a_szuwar napisał:
Czyli jeżeli dobrze rozumiem to położenie E lub S steruje tylko załączaniem pierwszego biegu.
Przy samej skrzyni jest podobno przełącznik/przekaźnik od W i S, natomiast kwestia czy warto to naprawiać, skoro i tak się tego nie używa?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
[W124] Zmiana skrzyni manualnej na automat |
Modyfikacje,Tuning | Zbychu2802 |
|
|
|
[W201] Pierwszy automat w życiu brać czy nie brać? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|