Skocz do zawartości




- - - - -

nie załącza się wentylator przed chłodnicą klimy.


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dudi


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 mar 2009
  • Miejscowość: Pawłowice

Napisano 23 maja 2009 - 13:57

Hej, nie działała mi klima, więc ją nabiłem i teraz fajnie dmucha chłodnym powietrzem. Zauważyłem też, że chłodnica od klimy jest dość gorąca a wentylator się nie włącza. Jeszcze dziś sprawdzę, czy silnik jest dobry. Gdzie tu jest jakiś przekaźnik/moduł sterujący wentylatorem, przy jakich temperaturach powinien się on załączyć, albo gdzie jest czujnik temperatury?



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2009 - 18:57

Ja mam przeciwny problem u siebie. Wentylator chodzi kiedy chce, niezależnie od tego czy klima jest włączona czy nie. Teoretycznie powinien go włączać presostat wysokiego ciśnienia na skraplaczu ale nie jestem pewien czy ten wentylator nie jest też powiązany z temperaturą silnika. Presostat jest chyba z lewej strony przy lampie, na przewodzie klimatyzacji przed osuszaczem klimy. Za parę dni jak będę w domu to go sprawdze ale zastanawia mnie to czy nie załącza go jeszcze jeden czujnik od temp. silnika. :ok:

Wie ktoś coś więcej na ten temat?

#3 Offline   dudi


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 mar 2009
  • Miejscowość: Pawłowice

Napisano 23 maja 2009 - 21:45

U mnie silnik działa, na zasilaniu do wentylatora było napięcie 4V -czyli można wnioskować że po drodze nie ma przekaźnika, a zasilanie idzie prosto z jakiegoś sterownika. Myślę, że oprócz presostatu powinien być jeszcze czujnik temperatury. Ma ktoś schemat instalacji elektrycznej klimy?

#4 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 maja 2009 - 12:04

Wydaje mi się, że wentylator załącza się jeszcze w trybie awaryjnym, gdy silnik robi się zbyt gorący. Więc w jakiś sposób jest powiązany z temperaturą silnika.

#5 Offline   dudi


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 mar 2009
  • Miejscowość: Pawłowice

Napisano 24 maja 2009 - 20:16

Kolego mdymczyk zauważyłeś może w jakich sytuacjach załącza się u ciebie ten wentylator?

#6 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 maja 2009 - 23:15

Jeśli chodzi o związek z temperaturą silnika to parę razy w korku z cyklu 25*C w cieniu i 2h przez Wrocław raz chyba słyszałem, że się załączyła ta dmuchawa. Ale głowy nie dam.

Jeśli chodzi o normalną pracę klimy - ostatnio sprawdzałem jak działa ten wentylator i przy temperaturze rzędu 20*C na zewnątrz trzymałem auto na wolnych obrotach i z włączoną klimą. Tak średnio raz na 2minuty na kilkanaście sekund włączał się wentylator.

Dodam, że jego działanie zależy od ilości czynnika w układzie (a dokładnie od któregoś z ciśnień w układzie), bo jak miałem pustą klimę to nie włączał się w ogóle.

#7 Offline   dudi


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 mar 2009
  • Miejscowość: Pawłowice

Napisano 25 maja 2009 - 09:01

Bardzo Ci dziękuję. 2 dni temu nabijałem klime, więc jeśli zalączenie wentylatora zależy od ciśnienia w układzie tzn., że albo mam zamało czynnika chłodzącego, albo któryś presostat nie działa. Mam troche wolnego to sprawdzę co tylko się da.

#8 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2009 - 14:00

dudi napisał:

Bardzo Ci dziękuję.
Nie ma problemu. Jakbyś potrzebował jeszcze jakiegoś opisu co i kiedy się włącza to pisz, a ja sprawdzę.

#9 Offline   dudi


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 mar 2009
  • Miejscowość: Pawłowice

Napisano 28 lipca 2009 - 13:14

Jakoś nie było czasu, żeby zająć się wentylatorem. W końcu odkryłem, że przepalił się rezystor w porcelanowej obudowie, wywaliłem go-niech wiatrak kręci się pełną parą. Przy okazji okazało się, że przepala mi się bezpiecznik 15A zamocowany na przekaźniku C i ostatecznie dałem tam 20A- palił się pewnie dlatego, ze nie ma rezystora. Na dodatek- ze starości i od wyginania- urwał się styk w presostacie, ale przylutowałem tam przewód zakończony samcem. Teraz jeśli zewrę styki jednego z presostatów to załącza się wentylator klimy- zobaczymy jak to będzie działać w praktyce.

pozdrawiam

#10 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 28 lipca 2009 - 13:41

Wentylatory włącza czujnik ciśnienia na osuszaczu (czerowny bądź zielony 15 lub 20 atm)
Nie można zlikwidować rezystora bo spali się układ (nawet nie w przenośni), pobór prądu daleko ponad normę! dla przekaźnika sterujacego i instalacji!








Podobne tematy Zwiń