Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja


205 odpowiedzi w tym temacie

#141 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 11 grudnia 2013 - 21:03

Kolego albo porządnie albo wcale ja na pewno Ci nie powiem w którą stronę kręcić bo tego po prostu się nie da powiedzieć. A jak chcesz żeby i na gazie i na benzynce dobrze chodził wywal to ustrojstwo i wstaw to co powiedziałem , w przeciwnym wypadku silnik na benzynie będzie kulał na wyższych obrotach będzie miał za mało powietrza co równa się ze spadkiem mocy i niepoprawną pracą silnika.
Jak masz wszystko szczelne i posprawdzane to miernik w dłoń i dopiero regulacja masz ustawić wypełnienie gdzieś w granicach od 35 do 45% . A i to wypełnienie ma oscylować jeśli stoi w miejscu to oznacza że masz niesprawną jakąś część elektroniczną i silnik nadal będzie kulał . Jak robić to DOBRZE a nie na odpie*dol :mrgreen: A reguluj bez miksera gazu , i tego dziwnego patentu . Jak ustawisz wypełnienie to potencjometr ustaw na 0,7v +/- 0,1 . Ja w szerzeniu przytykania stosowanego , operacji na oko, ucho nikomu nie będe pomagał. :D



#142 Offline   kacperos231


  • Postów: 33
  • Na forum od: 07 gru 2013
  • Miejscowość: Nowa Sól
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Fiat punto 1.7 tdi

Napisano 11 grudnia 2013 - 21:54

dzięki za pomoc zagłębie się nad ty ustawianiem potencjometru w wcześniejszych postać bo nadal nie wiem jak się ustawia te wypełnieni i jak się je oblicza pozdrawiam :E a tak w ogóle to te wartości mierzyć na tych dwóch kostkach koło pompy abs na pinach 1i3 2i3 3i5? i potem co dalej? bo na potenciometże są tylko 3 piny a co do obliczania będzie trzeba jechać do jakiejś matematyczki bo w szkołach zawsze poprawki z matmy hihih

Użytkownik kacperos231 edytował ten post 11 grudnia 2013 - 22:10


#143 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 11 grudnia 2013 - 22:22

Najpierw wypełnienie mierzysz napięcie między 5a3 i 5a masą nic więcej. Teraz zakładamy że między 5a masą masz ok 13,9v bo tyle około powinno być a ty masz mieć z tego ok 35-45% czyli robisz na proporcje np. 100% to 13,9 volta a załóżmy 40% to X To ile Ci wychodzi masz (13,9x40 ):100 =5,56v napięcie w gnieździe ma oscylować jeśli tak nie jest układ jest nie sprawny nie stroi się. A potencjometr ustawiasz jak już masz wypełnienie dobrze ustawione tak odpalasz silnik grzejesz go tak żeby miał gdzieś z 60 stopni i ustawiasz 0,7 v robisz to obracając jego obudową bardzo małe ruchy przykładając końcówki pomiarowe do środkowego i górnego pinu potencjometra cała filozofia Powodzenia ;)

#144 Offline   kacperos231


  • Postów: 33
  • Na forum od: 07 gru 2013
  • Miejscowość: Nowa Sól
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Fiat punto 1.7 tdi

Napisano 12 grudnia 2013 - 13:40

ale ja to mam mierzyć na tym Dołączona grafika bo na potencjometrze są tylko 3 piny

#145 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 12 grudnia 2013 - 13:52

Kolego zrób trochę większe zdjęcie tego lewego nadkola a możesz też zrobić całego silnika i osprzętu bo pewnie się przyda a ja postaram się wskazać na nich to gniazdo . Posłuchaj wypełnienie ustawiasz w gnieździe diagnostycznym a nie żadnym potencjometrem . Jak już ustawisz wypełnienie to bierzesz się za ustawienie POŁOŻENIA potencjometru a żeby to zrobić mierzysz napięcie na jego górnym i środkowym pinie tyle.

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 12 grudnia 2013 - 13:53


#146 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2013 - 13:54

Dołączona grafika


 Użytkownik Piotrek 190E dnia 12 grudnia 2013 - 13:52 napisał

Jak już ustawisz wypełnienie to bierzesz się za ustawienie POŁOŻENIA potencjometru a żeby to zrobić mierzysz napięcie na jego górnym i środkowym pinie tyle.
A nie czasem odwrotnie?
Najpierw ustawiamy potencjometr na ~0.7V, a następnie ustawiamy wypełnienie ? W M103 chyba na 35% ustawia się wypełnienie

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 12 grudnia 2013 - 13:58


#147 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2013 - 13:57

do usunięcia

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 12 grudnia 2013 - 13:58


#148 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 12 grudnia 2013 - 13:59

No to już kolega w0jta5 Ci pokazał i właśnie tutaj mierzysz to napięcie i przeliczasz na wypełnienie.

#149 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 12 grudnia 2013 - 15:29

 Użytkownik w0jta5 dnia 12 grudnia 2013 - 13:54 napisał

Dołączona grafika


A nie czasem odwrotnie?
Najpierw ustawiamy potencjometr na ~0.7V, a następnie ustawiamy wypełnienie ? W M103 chyba na 35% ustawia się wypełnienie
Kolego jeśli napięcie w gnieździe oscyluje nie ma potrzeby ustawiać najpierw potencjometra bo i po co skoro sterownik nie wykrył niewłaściwych parametrów czujnika w tym przypadku ustawienia potencjometra. Czyli najpierw na spokojnie ustawiasz sobie wypełnienie a później regulujesz potencjometr każdy ruch śrubą CO zmienia wartości potencjometra więc na początki jeśli układ się stroi nie ma takiej potrzeby :E

#150 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2013 - 23:22

 Użytkownik Piotrek 190E dnia 12 grudnia 2013 - 15:29 napisał

Kolego jeśli napięcie w gnieździe oscyluje nie ma potrzeby ustawiać najpierw potencjometra bo i po co skoro sterownik nie wykrył niewłaściwych parametrów czujnika w tym przypadku ustawienia potencjometra. Czyli najpierw na spokojnie ustawiasz sobie wypełnienie a później regulujesz potencjometr każdy ruch śrubą CO zmienia wartości potencjometra więc na początki jeśli układ się stroi nie ma takiej potrzeby
No to powiem szczerze, że jestem zdziwiony, bo u mnie jest całkiem odwrotnie, czyli każda zmiana położenia potencjometru zmienia wypełnienie, nie odwrotnie.
Aż w wolnej chwili sobie to sprawdzę.








Podobne tematy Zwiń