Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 1 głosy

[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja


194 odpowiedzi w tym temacie

#181 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 luty 2019 - 21:42

ECU to ten największy sterownik, BOSCH'a. U Ciebie powinien być 0 280 800 344. Jeśli będzie ok to ja bym zajrzał do wtryskiwaczy i do sondy.

#182 Offline   Marian15


  • Postów: 63
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 06 luty 2019 - 22:00

Dzięki, sprawdzę niebawem. Co do wtryskiwaczy - sprawdzić tylko wzrokowo rozpylanie czy kombinować od razu z testem wtryskiwanej objętości?

#183 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 luty 2019 - 23:42

Wzrokowo, aż tak dokładny pomiar jest niepotrzebny. Jeśli któryś nawala to zauważysz.

#184 Offline   Marian15


  • Postów: 63
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 07 luty 2019 - 12:12

Sterownik 0 280 800 220. Ale wtedy tez sprawdzalem wypełnienie na nie do konca cieplym silniku, teraz na 85°C wypelnienie dokladnie 50% co wskazuje na sondę lambda.
Odnośnie sterownika - czy ten jest zły?

#185 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 luty 2019 - 19:59

A czy na włączonym zapłonie zawór powietrza klika? 50% to sonda, ja bym ją obejrzał i jeśli wygląda na dawno nie zmienianą to bym wstawił nową.

#186 Offline   Marian15


  • Postów: 63
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 09 luty 2019 - 09:38

Kiedyś jak sprawdzalem to klikał,nie przypuszczam, żeby cos się zmieniło od tego czasu. Tylko czy uszkodzona sonda lambda powodowałaby trudne odpalanie?

#187 Offline   mixx


  • Postów: 355
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 09 luty 2019 - 13:31

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 07 luty 2019 - 19:59 napisał

A czy na włączonym zapłonie zawór powietrza klika? 50% to sonda, ja bym ją obejrzał i jeśli wygląda na dawno nie zmienianą to bym wstawił nową.
Zapytam przy okazji - która sonda lambda dostępna w sprzedaży będzie najlepsza?

#188 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 luty 2019 - 10:10

Sterownik chyba jest w porządku, trafiona sonda powoduje takie kłopoty. Najlepsza będzie dedykowana BOSCHa ;)

#189 Offline   Marian15


  • Postów: 63
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 01 marzec 2019 - 18:42

Już miałem zamawiać sondę boscha, ale postanowiłem ją zmierzyć najpierw. Generalnie pod dywanikiem są dwa złącza - jedno dwupinowe i jedno jednopinowe. Na jednopinowym (z zielonym kablem) wskazanie napięcia na sondzie pokazuje około 0,8V, ale nie waha się, stoi. Jak dodałem gazu mocno to zaczęło rosnąć do około 0,95V. Na dwupinowej, jeden - 14V, drugi 0,05V.
Moje pytanie brzmi, czy wskazanie na jednopinowym złączu nie powinno oscylować?

#190 Offline   EvilSmile


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 06 sierpień 2019 - 12:44

Pytanko na które odpowiedzi znaleźć nie mogę w201 93' 2.3E. Podczas wymiany kalosza w ke-jet moją uwagę zwróciła klapa spiętrzająca. Jest delikatnie wyżej niż linia w korpusie kejeta. Więc jak dobrze rozumiem przy odpalaniu przez moment ona się zamyka. Cała łapa nie opiera się na śrubie regulacyjnej a na korpusie.

Zdjęcia:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zdjęcia są zrobione na klapie ustawionej w pozycji spoczynku. Gdy nacisnę ja choćby kawałek, dużo lepiej domyka gardziel.

#191 Offline   EvilSmile


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 08 sierpień 2019 - 08:54

Wyświetl postUżytkownik EvilSmile dnia 06 sierpień 2019 - 12:44 napisał

Pytanko na które odpowiedzi znaleźć nie mogę w201 93' 2.3E. Podczas wymiany kalosza w ke-jet moją uwagę zwróciła klapa spiętrzająca. Jest delikatnie wyżej niż linia w korpusie kejeta. Więc jak dobrze rozumiem przy odpalaniu przez moment ona się zamyka. Cała łapa nie opiera się na śrubie regulacyjnej a na korpusie.

Zdjęcia:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zdjęcia są zrobione na klapie ustawionej w pozycji spoczynku. Gdy nacisnę ja choćby kawałek, dużo lepiej domyka gardziel.

Ktoś coś? Nie chciał bym niepotrzebnie kręcić śrubką w kominie. Choć u mnie ktoś wepchnął tam kulkę łożyskowa i muszę ją wydobyć :)

#192 Offline   Szarik


  • Postów: 859
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 08 sierpień 2019 - 09:34

A są jakieś problemy w pracy silnika?

#193 Offline   EvilSmile


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 08 sierpień 2019 - 10:16

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 08 sierpień 2019 - 09:34 napisał

A są jakieś problemy w pracy silnika?

Pracuje nierówno, duże drgania,ciężko odpala(czasem). Powoli staram się dojść do ładu i zacząłem od wymiany elementów gumowych. Przy okazji zgłaszam wątpliwości. Zastanowił mnie fakt ze klapa nie opiera się na śrubie regulacyjnej tylko na korpusie.

#194 Offline   EvilSmile


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 08 sierpień 2019 - 20:31

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 08 sierpień 2019 - 09:34 napisał

A są jakieś problemy w pracy silnika?
Jest też objaw jak przy odpietym silniku krokowym. Jak go przegazuje lub dojezdzam do światel, w momencie zatrzymania obroty niebezpiecznie spadają na ok 2s po czym wraca do normy.

#195 Offline   EvilSmile


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 12 sierpień 2019 - 11:06

Wyświetl postUżytkownik EvilSmile dnia 08 sierpień 2019 - 20:31 napisał

Jest też objaw jak przy odpietym silniku krokowym. Jak go przegazuje lub dojezdzam do światel, w momencie zatrzymania obroty niebezpiecznie spadają na ok 2s po czym wraca do normy.

Nikt nic?