Korzystając z okazji że Ukaniu, autor większości postów w temacie dotyczącym KE z tego wątku: http://www.w114-115....pic.php?t=34349
jest też na tym forum, pozwolę sobie zadawać pytania tutaj i ciągnąć dalej temat - bo temat uważam za ciekawy i potrzebny.
Na początku dodam że regulowałem KEJ wg. wskazówek i martwi mnie tylko pocentjometr klapy, na włączonym silniku i podłączonym mierniku wartość DC strasznie skacze, na zgaszonym silniku mam 0.1V a powinno być 0.7V(nic nie zmieniałem, przeregulowałem tylko mieszankę) podejrzewam że to uszkodzony potencjometr? (Uszkodzony, dla tego że wartość tak skacze, a nie że jest 0.1V)
Wartości na złączu diagnostycznym,
pin 1 i 3: 3.67v
pin 2 i 3: 6,99v
pin 3 i 5: ustawione na ~7v
(regulacja dosyc problematyczna, ciezko bylo ustawic, sadze ze to wina pocentjometru, bo z tego co czytalem przy 1/3 obrotu powinno dac sie regulowac wartosc z przedzialu 0-100% - a u mnie wygladalo to zuuupelnie inaczej)
Ukaniu, pisałeś o tym ze warto zainwestować w tester sondy lambda, który to pokazuję skład mieszanki - ubogo-bogato. Znalazłem taki:
http://www.allegro.pl/item638754660_tes ... ambda.html
będzie sie nadawać?
Kolejna sprawa to wygięta/skrzywiona klapa od powietrza:
autko nie było nigdy gazowane, i raczej nie powinno tak być - da się jakoś to naprawić?
Kolejna sprawa to wysokie obroty, podczas przyspieszania pojawia się moment gdy auto wchodzi na wysokie obroty i przy zmianie biegu/puszczeniu gazu cały czas je utrzymuje na tym samym poziomie, dopiero po chwili odpuszcza - zbyt uboga mieszanka?
6
[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja
Rozpoczęty przez scOti, maj 27 2009 12:44
205 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 27 maja 2009 - 12:44
#2
Napisano 27 maja 2009 - 18:30
Jak widać nie do końca przeczytałeś tamten wątek, pisać 10x mi się nie chce to co już tam napisałem :-(
0.7V (pot.) odnosi się do obrotów jałowych. Jeśli wyniki skaczą, najlepiej zweryfikować trzaski oscyloskopem naciskając klapę = potencjometr do wymiany (najlepiej na nowy, stare w 80% złom).
Trudno poznać po tym zdjęciu czy klapa jest krzywa czy nie, pojawiajaca się szczelina na dolnym rancie klapy/zwężki podczas otwierania się ma być idealnie równa wkoło.
Co to znaczy "problematyczna regulacja"?
Jeśli klapa jest krzywa a pot. trzeszczy to najpierw trzeba wymienić pot. i to co potrzeba aby klapa była prosta bo KE działa dobrze jak ma dokładnie wszystko 100% sprawne. Objawy wskazują na wszystko i nic bo to jest układ wzajemnie zaleznych elementów - na początku eliminujemy wady widoczne.
0.7V (pot.) odnosi się do obrotów jałowych. Jeśli wyniki skaczą, najlepiej zweryfikować trzaski oscyloskopem naciskając klapę = potencjometr do wymiany (najlepiej na nowy, stare w 80% złom).
Trudno poznać po tym zdjęciu czy klapa jest krzywa czy nie, pojawiajaca się szczelina na dolnym rancie klapy/zwężki podczas otwierania się ma być idealnie równa wkoło.
Co to znaczy "problematyczna regulacja"?
Jeśli klapa jest krzywa a pot. trzeszczy to najpierw trzeba wymienić pot. i to co potrzeba aby klapa była prosta bo KE działa dobrze jak ma dokładnie wszystko 100% sprawne. Objawy wskazują na wszystko i nic bo to jest układ wzajemnie zaleznych elementów - na początku eliminujemy wady widoczne.
#3
Napisano 27 maja 2009 - 18:44
u mnie na obrotach jałowych wartość skacze - stąd sądze że coś z pocentjometrem nie tak - niestety oscyloskopu nie posiadam
tu inna fota klapy:
jest skośnie, z prawej strony jest na 2 okręgu a z lewej na 3
problematyczna regulacja, dotyczyła regulacji imbusem - przy 3/4 obrotu zaczeło dopiero łapać - po powroceniu o 3/4 obrotu - obroty silnika wzrosły (względem pierwotnego ustawienia)
tu inna fota klapy:
jest skośnie, z prawej strony jest na 2 okręgu a z lewej na 3
problematyczna regulacja, dotyczyła regulacji imbusem - przy 3/4 obrotu zaczeło dopiero łapać - po powroceniu o 3/4 obrotu - obroty silnika wzrosły (względem pierwotnego ustawienia)
#4
Napisano 27 maja 2009 - 18:57
"Trudno poznać po tym zdjęciu czy klapa jest krzywa czy nie, pojawiajaca się szczelina na dolnym rancie klapy/zwężki podczas otwierania się ma być idealnie równa wkoło."
Na tych 2 zdjęciach widzimy to samo - czyli nie to co trzeba.
Naciśnij, że ta klapę palcem! pojawi się szczelina - równa?
Na tych 2 zdjęciach widzimy to samo - czyli nie to co trzeba.
Naciśnij, że ta klapę palcem! pojawi się szczelina - równa?
#5
Napisano 27 maja 2009 - 19:25
Ukaniu, spokojnie. Teraz juz rozumiem - sprawdze
#6
Napisano 15 czerwca 2009 - 09:36
w sobotę miałem okazje dać swoją gwiazdę w ręce mechaników "Team Stadler" (startują w DTM, oraz wyścigi górskie w Niemczech) sprawdzali mi KE dokładnie w taki sposób jak opisuje kolega Ukaniu, pomimo uszkodzeń mojego wtrysku i niedziałającej sondzie lambda po ustawieniach odczułem dużą różnice w osiągach samochodu spalanie też spadło. Wiec jak ktoś ma trochę czasu to polecam ustawienie KE w taki sposób jak opisuje kolega
#7
Napisano 06 kwietnia 2010 - 14:35
A czy ktoś mógłby przysłać link albo zdjęcie, na którym dokładnie widać jak wygląda sprawna klapa spiętrzająca w stanie spoczynku? U mnie w stanie spoczynku z jednej strony jest szczelina a na jeden milimetr, choć jak ruszam, wydaje się że potem otwiera się równo.
#9
Napisano 08 kwietnia 2010 - 16:55
zapytam i tutaj, ponieważ właśnie wróciłem z garażu ( bo wypaliłem całe paliwo ) mam kilka pytań co do regulacji. Napięcie na potencjometrze na włączonym zapłonie powinno byc zerowe ?
kolejna sprawa to taka iz jak juz sobie ładnie ureguluje obroty śrubą CO co po kolejnym odpaleniu wszystko zaczyna wariować mimo ze przed zgaszeniem gdy ustawiłem obrociki wszystko było ok. Wydedukowałem ze sprawa polega na tym iz kręcenie śruba CO zmienia napięcie na potencjometrze. A wiec najpierw na włączonym silniku przed regulacja śruba CO ustawiam Potencjometr na 0.7 A potem kręcę śruba CO ? Tylko gdy kręcę śruba CO zmienia się napięcie na potencjometrze . Już nic z tego nie rozumiem
kolejna sprawa to taka iz jak juz sobie ładnie ureguluje obroty śrubą CO co po kolejnym odpaleniu wszystko zaczyna wariować mimo ze przed zgaszeniem gdy ustawiłem obrociki wszystko było ok. Wydedukowałem ze sprawa polega na tym iz kręcenie śruba CO zmienia napięcie na potencjometrze. A wiec najpierw na włączonym silniku przed regulacja śruba CO ustawiam Potencjometr na 0.7 A potem kręcę śruba CO ? Tylko gdy kręcę śruba CO zmienia się napięcie na potencjometrze . Już nic z tego nie rozumiem
#10
Napisano 08 kwietnia 2010 - 18:32
fr4n, najpierw ustawiasz śrubę CO2 aby ładnie chodził silniczek (odpalał i chodził dobrze zaraz po odpaleniu) i ważne - nie na maxa rozgrzany bo sonda namiesza.
Dopiero na końcu ustawiałem potencjometr ...
Dopiero na końcu ustawiałem potencjometr ...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Nivo - sprawdzenie, regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | akim 42 |
|
|
|
[w201/w124] Silnik szyberdachu - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | yanoq |
|
||
[W201] Regulacja świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | majkel |
|
||
Nowe końcówki wtrysków-czy potrzebna regulacja? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sarbel |
|
||
[W124] Regulacja lub wymiana zamka drzwi kierowcy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|
|