Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja


205 odpowiedzi w tym temacie

#181 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 06 lutego 2019 - 21:42

ECU to ten największy sterownik, BOSCH'a. U Ciebie powinien być 0 280 800 344. Jeśli będzie ok to ja bym zajrzał do wtryskiwaczy i do sondy.



#182 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 06 lutego 2019 - 22:00

Dzięki, sprawdzę niebawem. Co do wtryskiwaczy - sprawdzić tylko wzrokowo rozpylanie czy kombinować od razu z testem wtryskiwanej objętości?

#183 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 06 lutego 2019 - 23:42

Wzrokowo, aż tak dokładny pomiar jest niepotrzebny. Jeśli któryś nawala to zauważysz.

#184 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 07 lutego 2019 - 12:12

Sterownik 0 280 800 220. Ale wtedy tez sprawdzalem wypełnienie na nie do konca cieplym silniku, teraz na 85°C wypelnienie dokladnie 50% co wskazuje na sondę lambda.
Odnośnie sterownika - czy ten jest zły?

#185 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 07 lutego 2019 - 19:59

A czy na włączonym zapłonie zawór powietrza klika? 50% to sonda, ja bym ją obejrzał i jeśli wygląda na dawno nie zmienianą to bym wstawił nową.

#186 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 09 lutego 2019 - 09:38

Kiedyś jak sprawdzalem to klikał,nie przypuszczam, żeby cos się zmieniło od tego czasu. Tylko czy uszkodzona sonda lambda powodowałaby trudne odpalanie?

#187 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 09 lutego 2019 - 13:31

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 07 lutego 2019 - 19:59 napisał

A czy na włączonym zapłonie zawór powietrza klika? 50% to sonda, ja bym ją obejrzał i jeśli wygląda na dawno nie zmienianą to bym wstawił nową.
Zapytam przy okazji - która sonda lambda dostępna w sprzedaży będzie najlepsza?

#188 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 11 lutego 2019 - 10:10

Sterownik chyba jest w porządku, trafiona sonda powoduje takie kłopoty. Najlepsza będzie dedykowana BOSCHa ;)

#189 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 01 marca 2019 - 18:42

Już miałem zamawiać sondę boscha, ale postanowiłem ją zmierzyć najpierw. Generalnie pod dywanikiem są dwa złącza - jedno dwupinowe i jedno jednopinowe. Na jednopinowym (z zielonym kablem) wskazanie napięcia na sondzie pokazuje około 0,8V, ale nie waha się, stoi. Jak dodałem gazu mocno to zaczęło rosnąć do około 0,95V. Na dwupinowej, jeden - 14V, drugi 0,05V.
Moje pytanie brzmi, czy wskazanie na jednopinowym złączu nie powinno oscylować?

#190 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 06 sierpnia 2019 - 12:44

Pytanko na które odpowiedzi znaleźć nie mogę w201 93' 2.3E. Podczas wymiany kalosza w ke-jet moją uwagę zwróciła klapa spiętrzająca. Jest delikatnie wyżej niż linia w korpusie kejeta. Więc jak dobrze rozumiem przy odpalaniu przez moment ona się zamyka. Cała łapa nie opiera się na śrubie regulacyjnej a na korpusie.

Zdjęcia:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zdjęcia są zrobione na klapie ustawionej w pozycji spoczynku. Gdy nacisnę ja choćby kawałek, dużo lepiej domyka gardziel.








Podobne tematy Zwiń