Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja


205 odpowiedzi w tym temacie

#191 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 08 sierpnia 2019 - 08:54

Wyświetl postUżytkownik EvilSmile dnia 06 sierpnia 2019 - 12:44 napisał

Pytanko na które odpowiedzi znaleźć nie mogę w201 93' 2.3E. Podczas wymiany kalosza w ke-jet moją uwagę zwróciła klapa spiętrzająca. Jest delikatnie wyżej niż linia w korpusie kejeta. Więc jak dobrze rozumiem przy odpalaniu przez moment ona się zamyka. Cała łapa nie opiera się na śrubie regulacyjnej a na korpusie.

Zdjęcia:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zdjęcia są zrobione na klapie ustawionej w pozycji spoczynku. Gdy nacisnę ja choćby kawałek, dużo lepiej domyka gardziel.

Ktoś coś? Nie chciał bym niepotrzebnie kręcić śrubką w kominie. Choć u mnie ktoś wepchnął tam kulkę łożyskowa i muszę ją wydobyć :)



#192 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 08 sierpnia 2019 - 09:34

A są jakieś problemy w pracy silnika?

#193 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 08 sierpnia 2019 - 10:16

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 08 sierpnia 2019 - 09:34 napisał

A są jakieś problemy w pracy silnika?

Pracuje nierówno, duże drgania,ciężko odpala(czasem). Powoli staram się dojść do ładu i zacząłem od wymiany elementów gumowych. Przy okazji zgłaszam wątpliwości. Zastanowił mnie fakt ze klapa nie opiera się na śrubie regulacyjnej tylko na korpusie.

#194 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 08 sierpnia 2019 - 20:31

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 08 sierpnia 2019 - 09:34 napisał

A są jakieś problemy w pracy silnika?
Jest też objaw jak przy odpietym silniku krokowym. Jak go przegazuje lub dojezdzam do światel, w momencie zatrzymania obroty niebezpiecznie spadają na ok 2s po czym wraca do normy.

#195 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 12 sierpnia 2019 - 11:06

Wyświetl postUżytkownik EvilSmile dnia 08 sierpnia 2019 - 20:31 napisał

Jest też objaw jak przy odpietym silniku krokowym. Jak go przegazuje lub dojezdzam do światel, w momencie zatrzymania obroty niebezpiecznie spadają na ok 2s po czym wraca do normy.

Nikt nic?

#196 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 22 kwietnia 2020 - 08:31

Wybłyskałem 2 błąd. postawiłem na czujnik położenia przepustnicy, wymieniłem. ZPD od jakiegoś czasu nie klika przy selfteście. Napięcie na wtyczce jest, na krótko zawór działa. Pytanie czy błąd 2 może dotyczyć własnie ZPD.

#197 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2020 - 09:07

Wyświetl postUżytkownik EvilSmile dnia 08 sierpnia 2019 - 10:16 napisał

Pracuje nierówno, duże drgania,ciężko odpala(czasem). Powoli staram się dojść do ładu i zacząłem od wymiany elementów gumowych. Przy okazji zgłaszam wątpliwości. Zastanowił mnie fakt ze klapa nie opiera się na śrubie regulacyjnej tylko na korpusie.
Poluzuj talerz klapy, wytnij 4 listki papieru i wsuń między talerz, a korpus tak żeby wciskając klapę, w najwęższym miejscu była taka sama odległość. Następnie skręć i w taki sposób będziesz miał talerz ustawiony w odpowiedniej pozycji. W ZPD zdejmij górny przewód włącz zapłon i zobaczysz czy się otwiera.

#198 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 22 kwietnia 2020 - 10:33

Wyświetl postUżytkownik Krystek dnia 22 kwietnia 2020 - 09:07 napisał

Poluzuj talerz klapy, wytnij 4 listki papieru i wsuń między talerz, a korpus tak żeby wciskając klapę, w najwęższym miejscu była taka sama odległość. Następnie skręć i w taki sposób będziesz miał talerz ustawiony w odpowiedniej pozycji. W ZPD zdejmij górny przewód włącz zapłon i zobaczysz czy się otwiera.

Sprawdzę to dziś. Czy źle ustawiona klapa może co jakiś czas powodować taki błąd? Dodam ze nie występuje on zawsze.

#199 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2020 - 11:11

Wyświetl postUżytkownik EvilSmile dnia 22 kwietnia 2020 - 10:33 napisał

Czy źle ustawiona klapa może co jakiś czas powodować taki błąd?
Tego nie wiem. W moim ulepie nie mogę nic wybłyskać. Wiem natomiast, że jeden źle działający element, wpływa na działanie drugiego itd. i możesz kręcić w kominie, wymieniać różne podzespoły (o sterownikach nie wspomnę :E ), a i tak będzie kibel

#200 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 22 kwietnia 2020 - 11:13

Wyświetl postUżytkownik Krystek dnia 22 kwietnia 2020 - 11:11 napisał

Tego nie wiem. W moim ulepie nie mogę nic wybłyskać. Wiem natomiast, że jeden źle działający element, wpływa na działanie drugiego itd. i możesz kręcić w kominie, wymieniać różne podzespoły (o sterownikach nie wspomnę :E ), a i tak będzie kibel

No tak, sprawdzam wszystko co mogę, każda sugestia na wagę złota:) Dziękuję.








Podobne tematy Zwiń