Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Pompa wspomagania - głośna praca


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rybaczenkow


  • Postów: 115
  • Na forum od: 07 mar 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 czerwca 2007 - 14:37

Wczoraj pekła mi czesc bloku silnika do ktorej przykrecona jest pompa wspomagania. Poki nie znajde spawacza ktory podejmie sie zespawania tego elementu zalozylem krotszy pasek klinowy i jezdze bez wspomagania(tragedia :mad: ). Jednak zauwazylem ze teraz silnik calkiem inaczej chodzi, tak delikatnie sobie mruczy, a nie jak wczesniej stukal i pukal Domyslam sie ze wina tych halasów byla sama pompa. Czy jest jakis sposob aby wyciszyc jej prace? Teraz poki mam ja wyciagnieta moge sie jej przyjrzec i ewentualnie poprawic te rzeczy ktore sa "zużyte". Przy okazji bede wymienial olej i filtr w pompie ale to pewnie jej nie uciszy? A moze wymiana lozyska? ( o ile jest tam cos takiego?)



#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 czerwca 2007 - 17:27

To ja bym sie zastanowil dlaczego doszlo do pekniecia mocowania. Chyba pompa jest cos nie teges (chyba najlepiej bedzie ja cala wymienic). Przyznam, ze nie slyszalem nigdy, zeby pekl blok przez wspomaganie :zeby:

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 17 czerwca 2007 - 08:17

Charlie9 napisał:

Przyznam, ze nie slyszalem nigdy, zeby pekl blok przez wspomaganie :czujnik:

Chyba że po dzwonie ;-)

#4 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 17 czerwca 2007 - 09:18

Czeka cię spawanko, składanko i jeżdzonko dalej :czujnik:

#5 Offline   Rybaczenkow


  • Postów: 115
  • Na forum od: 07 mar 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwca 2007 - 12:29

Kudłaty napisał:

Czeka cię spawanko, składanko i jeżdzonko dalej :czujnik:

No jawiem co mnie czeka, ale powiedzcie mi jak mam uciszyc ta pompe?

#6 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 17 czerwca 2007 - 12:43

wymiana płynu w większości przypadków pomaga

#7 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2007 - 14:02

ja myśle ze trzeba ja rozebrac i obadac... niegdy tego nie robilem ale domyslam sie ze tam musza byc jakies lozyska, i jesli pompa konkretnie halasuje to nie moze to byc wina tylko starego oleju (no chyba ze go w ogole nie ma). Trzeba obadac co sie w srodku dzieje...

#8 Offline   Rybaczenkow


  • Postów: 115
  • Na forum od: 07 mar 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwca 2007 - 17:19

Dzisiaj mi wlasnie znajomy powiedzial ze w pompie nie ma zadnych lozysk.

#9 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 17 czerwca 2007 - 17:37

Pompa
łożyskowane jest ślizgowo.

#10 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 18 czerwca 2007 - 08:29

A'propos pompy wspomagania... W 201 jest ta sama pompa co w 124 ? Mam na mysli dwa auta z tym samym silnikiem diesela lub benzynowym...








Podobne tematy Zwiń