Witam,
Uporałem się z przerywaniem na gazie, teraz moge zastanowić się nad zuzyciem.
Wymieniłem świece, kable wysokiego napięcia i wszystkie filtry i filterki z olejami w samochodzie. Bylem na analizatorze spalin i wszystko zostalo pieknie wyregulowane.
Samochod chodzi az milo, ale pali przy tym z 14-15 litrow gazu na 100km.
Trasy sa okolo 20km w wiekszosc w trasie, ale predkosci to stale 40-60km/h.
Do tego gdy jest zimno lub wilgotno (deszcz) zimny silnik dymi bialym, nie gestym dymem.
Pozatym jak na 2.0E z 1991 roku rozpedza sie wyjatkowo wolno - 15.5s do 100 to nie katalogowe 11
Co moge zrobić żeby było lepiej ze spalaniem i osiągami?
Co może być nie tak (prócz założonego gazu w m102)?
0
[w124] 14-15 litrów gazu na 100km, czy to dużo?
Rozpoczęty przez ivul, cze 23 2009 11:55
52 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 23 czerwca 2009 - 11:55
#2
Napisano 23 czerwca 2009 - 13:35
ivul, Przede wszytskim jest temat odpowiedni do tego - "spalanie na gazie- wasze auta" ;-)
Jeśli poruszasz się np drogą numer 4 Brzesko, Bochnia itd. to znajac sytuację na tej drodze jestem w stanie stwierdzić, że masz normalne spalanie, tym bardziej na automacie.
Jeśli chodzi o biały dym, to dym czy mgiełka?? Bo najprawdopodobniej jest to po prostu para wodna ;-)
Co do przyspieszenia....Twoje auto ma 18 lat, cholera wie co przeszło już podczas swojego żywota, koników pewnie mu ubyło, do tego LPG, więc myślę, że nie ma co wymagać, by zapitalał jak po wyjechaniu z fabryki :roll:
Kopułkę i palec wymieniłeś??
Jeśli poruszasz się np drogą numer 4 Brzesko, Bochnia itd. to znajac sytuację na tej drodze jestem w stanie stwierdzić, że masz normalne spalanie, tym bardziej na automacie.
Jeśli chodzi o biały dym, to dym czy mgiełka?? Bo najprawdopodobniej jest to po prostu para wodna ;-)
Co do przyspieszenia....Twoje auto ma 18 lat, cholera wie co przeszło już podczas swojego żywota, koników pewnie mu ubyło, do tego LPG, więc myślę, że nie ma co wymagać, by zapitalał jak po wyjechaniu z fabryki :roll:
Kopułkę i palec wymieniłeś??
#3
Napisano 23 czerwca 2009 - 13:38
Takie spalanie to norma
#4
Napisano 23 czerwca 2009 - 14:40
Jezdze Igolomska, i nie jest tak zle, stania nie ma zbyt duzo.
W trasie spalil nie wiele mniej bo 12.5.
Palec i kopulka jeszcze nie wymienione, ale narazie wszystko spoko, jak bedzie cos nie tak palil i probowal cos strzelac to zaraz pojade z tym zrobic.
Teraz musze zrobic z tapicerka fotela kierowcy i podlokietnikiem (ale to inny temat)
Wiem ze samochod ma 18lat, ale wierze ze wiekszosc z utraconej mocy mozna odzyskac, trzebaby sprawdzic kompresje w tlokach itd. Co moze byc jeszcze nie w pozadku? Zatkany wydech?
Spalanie jest wieksze ze 2-3 litry niz to co maja inni uzytkownicy na spritmonitor.de
W trasie spalil nie wiele mniej bo 12.5.
Palec i kopulka jeszcze nie wymienione, ale narazie wszystko spoko, jak bedzie cos nie tak palil i probowal cos strzelac to zaraz pojade z tym zrobic.
Teraz musze zrobic z tapicerka fotela kierowcy i podlokietnikiem (ale to inny temat)
Wiem ze samochod ma 18lat, ale wierze ze wiekszosc z utraconej mocy mozna odzyskac, trzebaby sprawdzic kompresje w tlokach itd. Co moze byc jeszcze nie w pozadku? Zatkany wydech?
Spalanie jest wieksze ze 2-3 litry niz to co maja inni uzytkownicy na spritmonitor.de
#5
Napisano 23 czerwca 2009 - 22:57
Myślę, że trzeba poprawić tą regulację, Jeśli samochód wyraźnie za wolno się rozpędza, a przy tym dużo pali (to nie jest normalne spalanie M102 przy spokojnej jeździe) znaczy iż samochód jest zbyt ubogo ustawiony.
#6
Napisano 26 czerwca 2009 - 10:55
Czy ja wiem? Mój M102 w manualu w mieście nie chce mniej niż 15. W trasie schodzi do 11-tu.
Chyba nie ma sensu się bawić żeby zaoszczędzić litr na setkę. Co innego jeśli faktycznie auto nie jeździ jak powinno.
Chyba nie ma sensu się bawić żeby zaoszczędzić litr na setkę. Co innego jeśli faktycznie auto nie jeździ jak powinno.
#7
Napisano 26 czerwca 2009 - 11:23
Szczerze powiedziawszy to nie wiem jak powinien jezdzic. Wydaje mi sie ze jest calkiem nie zle.
Chcialbym wiedziec jak rozpedzaja sie inne 2.0E 122KM?
Jaki sprint do 100?
Chcialbym wiedziec jak rozpedzaja sie inne 2.0E 122KM?
Jaki sprint do 100?
#8
Napisano 27 czerwca 2009 - 01:38
mi w miescie palil 15-19 w trasie nie sprawdzalem, po nregulacji w miescie nie wiem (licznik padl) a w trasie bylo 10, nawet mniej 32litry/350km, sprawdzane nawigacja. co jakis czas trzeba podregulowac, filtr wymienic. teraz tez mi zaczyna mulic troche juz, w srode do gazownika.
przejedz sie, 60 zl to nie straszny koszt a jak nie zadziala, to szukaj dalej.
przejedz sie, 60 zl to nie straszny koszt a jak nie zadziala, to szukaj dalej.
#9
Napisano 27 czerwca 2009 - 14:16
se7en napisał:
Mój M102 w manualu w mieście nie chce mniej niż 15. W trasie schodzi do 11-tu.
Mój, w automacie, w mieście potrafi zrobić 15 do nawet 17 (tak jakoś się zdarzyło). W trasie, o dziwo, potrafi zamknąć się między 9 a 10 LPG :shock: Ta codziennie mnie potrafi zadziwić
#10 Gość__
Napisano 27 czerwca 2009 - 15:01
Naprawdę nie wiem co w tej rozbieżności dziwnego... Popatrz ile czasu schodzi w mieście z przejechaniem kilometra, a ile na trasie. Czasem w mieście kilometr trwa tyle co cała trasa . A silnik pracuje i wciąga...
U mnie w zależności od humoru(wciskania), ruchu i pory dnia potrafi wciągać nawet 18 na mieście. Poniżej 14tu to w normalnym ruchu nawet nie mam ochoty schodzić -źle znoszę trąbienie . Auto chodzi jak należy na LPG -nie jest zubożane na siłę, ma odpowiednie osiągi(minimalnie słabsze niż na Pb), za miastem to jak u Was -w zależności od prędkości i obciążenia ale jadąc płynnie spokojnie poniżej dychy schodzę wcale się nie wlokąc ale też nikt wtedy nie powie "patrz co koleś wyrabia" ;-) . Jak koleś "wyrabia" to nieco więcej ale do miejskich wyników to się nawet nie zbliżam, choć może by się udało wyjąc na każdym biegu pod 6000rpm... ale nie po to MB kupowałem.
U mnie w zależności od humoru(wciskania), ruchu i pory dnia potrafi wciągać nawet 18 na mieście. Poniżej 14tu to w normalnym ruchu nawet nie mam ochoty schodzić -źle znoszę trąbienie . Auto chodzi jak należy na LPG -nie jest zubożane na siłę, ma odpowiednie osiągi(minimalnie słabsze niż na Pb), za miastem to jak u Was -w zależności od prędkości i obciążenia ale jadąc płynnie spokojnie poniżej dychy schodzę wcale się nie wlokąc ale też nikt wtedy nie powie "patrz co koleś wyrabia" ;-) . Jak koleś "wyrabia" to nieco więcej ale do miejskich wyników to się nawet nie zbliżam, choć może by się udało wyjąc na każdym biegu pod 6000rpm... ale nie po to MB kupowałem.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] cięgno gazu i... ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gumisio |
|
||
[w201] Robi się głośno powyżej 100km/h |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MercPO |
|
||
Linka gazu do OM602 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | k4mi3n |
|
||
ke-jet, wtrysk gazu. |
LPG i Paliwa Alternatywne | szymtro |
|
||
s124 e320 ASB - gwaltownie rusza do tylu po nacisnieciu lekko gazu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kibibyte |
|