Skocz do zawartości




- - - - -

Getrag - Sportowa skrzynia biegów (jedynka do tyłu)



30 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   bezkit


  • Postów: 17
  • Na forum od: 03 lip 2018
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 sierpnia 2018 - 22:26

Dzięki za odpowiedź. Rozmawialiśmy o tym kiedyś telefonicznie :-)

Kupiłem na ebay od 717.450.

W poniedziałek szczepimy. Mam nadzieję, że będzie ok i el fabrico.



#22 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 09 sierpnia 2018 - 22:39

Czyli ten od W140 niepodpasował Ci ?

#23 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 16 sierpnia 2018 - 08:19

Wyświetl postUżytkownik kaju007 dnia 26 lipca 2017 - 12:54 napisał

Wał podejdzie z automatu pierwsza połowa.
Cały wał z 3.2E z automatyczną skrzynią biegów nie pasuje do Getraga, o ile pierwsza jego część wydaje się być na długość dobra ale druga (czyli ta z podporą i przegubem) jest za krótka około 4-5 cm.

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 28 lipca 2017 - 08:30 napisał

Swój wał (współpracujący ze zwykłą skrzynią manualną 717.430) po prostu skróciłem, mam porządny warsztat pod nosem:: https://waly-napedowe.pl/

Niestety z tej przeróbki mojego wału od 2.6E - w tym "porządnym warsztacie" - nie jestem zadowolony. Powyżej 80km/h pojawiały się mocne wibracje.
W tym roku reklamowałem usługę i panowie z warsztatu stwierdzili, że mój wał był krzywy :eek: reklamacja została uznana i wał ponoć został wyprostowany i jeszcze raz wyważony.
Nie powiem, czuć lekką poprawę ale dalej powyżej prędkości 80km/h występują wibrację tyle, że teraz o innej amplitudzie :( Trochę pojeździłem ale nie ma przyjemności z jazdy bo czuję się jak bym siedział na fotelu u dentysty ( w trakcie "borowania" zęba).

Chciałem zastosować wał oryginalny ale niestety POLEGŁEM bo wersja od automatu jest za krótka :hmm: wychodzi na to, że wersja z automatem ma przesunięte mocowanie podpory wału do tyłu bliżej w stronę mostu...nie rozumiem PO CO ??? Przednia część tego wału ma długość dokładnie taką samą jak mój wał z 2.6e po skróceniu, a tylna część z 3.2e musi być nie co krótsza gdyż most w wersjach 220 konnych jest większy i bardziej wystaje w stronę silnika (około 2 cm więcej niż ten mój z 2.6e).
Sądziłem, że położenie mocowania podpory jest "constans" we wszystkich modelach nie zależnie od rodzaju zastosowanego silnika i skrzyni biegów, żeby jego tylna część miała jednakową długość. A tu ZONK w 3.2 jest inaczej... dlaczego ?
Pomoże ktoś?

Użytkownik brajtas edytował ten post 16 sierpnia 2018 - 08:48


#24 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 16 sierpnia 2018 - 09:24

Potrzebuję znać długość każdej części wału w 124 sedan/kombi 3.2E z Getragiem - POMOŻE KTOŚ ???

#25 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 16 sierpnia 2018 - 21:58

Odpowiem sobie sam: tak w wersjach, w których występuje największa główka mostu (2.8e i 3.2e) tylna część wału napędowego jest krótsza niż w innych wersjach silnikowych (2.6e lub 3.0e) i ma długość całkowitą ok. 88cm natomiast sama rura wału ma ok. 71cm długości. Tylna część wału ma taką samą długość zarówno w autach wyposażonych w skrzynie manualną (a w 2.8e skrzynia manualna nie jest Getrag-iem) jak i w tych z automatyczną skrzynią biegów (to przednia część wału różnicuje wersję zastosowanej skrzyni biegów). W innych wersjach silnikowych występuje podobna zależność.
Potwierdziło się więc moje przypuszczenie, że w autach z dużą główką mostu (2.8e i 3.2e) punkt mocowania podpory wału został przesunięty w stronę mostu o około 5cm względem jego położenia w wersjach z mniejszą główką mostu (2.6e lub 3.0e). Czym ta zmiana została podyktowana? Nie mam pojęcia. Koledzy macie jakieś pomysły?

Użytkownik brajtas edytował ten post 16 sierpnia 2018 - 22:10


#26 Offline   mars121


  • Postów: 181
  • Na forum od: 28 kwi 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 sierpnia 2018 - 19:37

obstawiałbym wyważenie/wyśrodkowanie mas,tzn wieksza masa przy większej głowce z tyłu to i podpora przesunieta

#27 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 26 sierpnia 2018 - 05:09

Wyświetl postUżytkownik mars121 dnia 22 sierpnia 2018 - 19:37 napisał

obstawiałbym wyważenie/wyśrodkowanie mas,tzn wieksza masa przy większej głowce z tyłu to i podpora przesunieta
Oddając kolejny wał do przeróbki (tym razem z 320TE automat - w celu wydłużenia tylnej rury o 50mm) zapytałem Pana z ZEM-u jaka może być przyczyna przesunięcia podpory? Pan mi odpowiedział mi, że z punktu widzenia konstrukcji samego wału cyt.: "ŻADNA".

#28 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 marca 2019 - 19:23

Czy może ktoś jak najszybciej bardzo pilne podać przełożenia tej skrzyni 717.450 ? czy to getrag jest to skrzynia z w140 manual 1 4 140 260 02 00 717 454 0 6095851 cały numer 0 260 02 00 717 454 0 6095851 cały numer skrzyni pilne !

Użytkownik dawido12340 edytował ten post 06 marca 2019 - 19:24


#29 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 07 marca 2019 - 09:49

Wszystkie Getragi 717,45X miały takie same przełożenia.
Ten numer który podałeś : 140 260 02 00 717 454 0 6095851
składa się z następujących elementów :
- numer części MB :140 260 02 00,
- typ skrzyni : 717.544,
- numer seryjny: 06095851.
Wg linka, którego już wcześniej wysłałem Ci na priv-a:
http://www.w114-115....=235060&id=1235
i tego:
http://www.w114-115....=230420&id=1230
i tego też:
http://www.w114-115....=230430&id=1230
Przełożenia w tej skrzyni są następujące:
I. 4,15;
II. 2,52;
III. 1,69;
IV. 1,24;
V. 1,0;
R. 4,15
Tutaj też coś znajdziesz na temat Getrag-ów: https://mbturbo.com/...-transmissions/
Zapodaj fotkę albo link do aukcji, Getragi mają charakterystyczny jeden element.

Użytkownik brajtas edytował ten post 07 marca 2019 - 09:59


#30 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 08 marca 2019 - 07:35

Taka skrzynia stoi na All. Moim zdaniem to nie jest getrag.








Podobne tematy Zwiń