Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] wymiana 200D na 250D lub 250 TD


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2007 - 22:26

Jaka skrzynie masz teraz w tym 124 200D ( 4 biegi czy 5). W kazdym wypadku i tak masz inne przelozenie mostu (3.23 lub 3.91) nawet jak masz automat to tez inna przelozenia ma wiec napewno bedziesz mial roznice. Ten most ktory masz teraz nie bardzo ci bedzie pasowal.



#22 Offline   jac1010


  • Postów: 3
  • Na forum od: 26 cze 2007
  • Miejscowość: pomorskie

Napisano 26 czerwca 2007 - 23:12

witam! tak sobie czytam i widze ze wszyscy pisza zeby dac sobie spokoj z wymiana bo za drogo wychodzi i ze duzo zeczy trza wymieniac.ja sam mialem 190tke z 2 litrowym dieslem ale w koncu postanowilem ze zmienie na 2,5l. wygladalo to tak:
silnik kosztowal mnie 1600zl
przekladka 400zl
standart to przy takiej operacji olej i filtry
skrzynia,most itd zostala zreszta tak jak cala reszta i wszystko pasowalo
teraz odjac od tych kosztow stary silnik ktory sprzedalem za 1300 zl
cala operacja wyszla ok 900zl :( ;) jestem zadowolony z 2,5 i nie zaluje wydanych na to pieniedzy bo warto

#23 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 26 czerwca 2007 - 23:16

ciekawe co na to wał i półośki ;)

#24 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2007 - 01:26

Ja bym raczej zapytal ciekawe jak to jezdzi biorac pod uwage ze sa mocne roznice w przelozeniach. Jeszcze jak masz skrzynie 4 przy dieslu 2.5 to juz wogole bylby wypas ;) Po cos ktos wyyslil te przelozenia i w miare trzeba sie ich trzymac. Roznica 5-10% to jest nic ale jak masz 30% to juz raczej lipa :(

#25 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2007 - 10:59

Wszystko mozna zrobic jak sie ma wystarczajaco samozaparcia. Nawet silnik od BMW, TOYOTY czy innego producenta wsadzic do MB. Dlaczego nie?. Pytanie sprowadza sie do oplacalnosci CALEGO projektu. Pod pojeciem CALY PROJEKT mam na mysli nie tylko zakup czesci i przelozenie ale i pozniejsza eksploatacje.

Kiedys rozmawialem z gosciem, ktory do VW1303 (garbus) wsadzil motor od Subaru Turbo. Nie pamietam ile dokladnie mial koni - cos ponad 200 chyba. Mial "tylko" kilka problemow. Srednio co 2/3 tygodnie zmienial polosie (nawet od golfa GTI nie dawaly rady), kilka razy zmienial sprzeglo no i od czasu zalozenia silnika "zmielil" dwie skrzynie.

Konczac - ja uwazam, ze jesli robi sie przekladke to trzeba to zrobic z glowa i za "calym inwentarzem" no a wtedy okaze sie czy to jest takie oplacalne.

Niemniej napewno nikogo nie chce ganic ani odwodzic o tego typu zabiegow. Podobnie jak z montazem cyklonu w naszych MB. Zawsze beda wychwalajacy takie rozwiazanie i tacy, ktorzy "zeby zjedli" na regulacjach, dostrajaniach, naprawach i raczej nie poleca nikomu montazu LPG. Coz - Kazdy sam musi zjesc beczke soli, zanim poslucha innych.

#26 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2007 - 13:19

Chociaz jak bym mial MB190 ze skrzynia 5 biegowa w dieslu 2.0 to bym sie zdecydowal na przerobki na 2.5 bez wymiany skrzyni i mostu. Auto zsykalo by jeszcze wiecej na przyspieszeniu a stracilo by na predkosci maksymalnej. Po zalozeniu felg 17" bylo by prawie idealnie :pub:

#27 Offline   gorex


  • Postów: 28
  • Na forum od: 20 cze 2007
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 27 czerwca 2007 - 13:29

Każdy musi spróbować. Jak chcesz przekładaj..
Ale teraz jest tyle samochodów, no chyba że chcesz się z tym autem "ożenić" na długo długo...

#28 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 29 czerwca 2007 - 18:58

magik napisał:

jak bym mial MB190 ze skrzynia 5 biegowa w dieslu 2.0 to bym sie zdecydowal na przerobki na 2.5 bez wymiany skrzyni i mostu
Ja mam piątkę :zeby: Ale silnika nie chce zmieniać. Za dużo rzeźby. Chociaż jakby ktoś zapewniłby mnie własnymi jajami, że mi to poskłada i sprzeda silnik 2.5, który będzie pracował tak dobrze jak mój obecny - to bym się zastanowił.

#29 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 29 czerwca 2007 - 19:01

The Boss, a jak to będzie kobieta?? ;) ;) :zeby:

#30 Offline   jac1010


  • Postów: 3
  • Na forum od: 26 cze 2007
  • Miejscowość: pomorskie

Napisano 30 czerwca 2007 - 10:08

dla dobrego mechanika taka przekladka to pryszcz :cool: . ja zrobilem juz ok 10tys km po przekladce i wszystko gra nic nie huczy nic nie skrzeczy. tez mam manual piatke








Podobne tematy Zwiń