Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] ZASOBNIK PALIWA


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   darek.M


  • Postów: 11
  • Na forum od: 01 cze 2007
  • Miejscowość: Łódż

Napisano 21 czerwca 2007 - 16:01

Witam wszystkich, chcialbym podjąć kolejny temat jakim jest ZASOBNIK PALIWA (magazyn ciśnień-określenie warsztatowcow :ok: )stwierdzili , że mam go do wymiany. Może ktoś z was mial z nim do czynienia z moich obserwacji wynika ,że jest to część , która pracuje na zasadzie presostatu.Nie posiadam żadnej literatury , która by tą część dokladnie opisywala ;) - proszę was o doradzwo z góry dziękuję i pozdrawiam.



#2 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 czerwca 2007 - 19:25

Ogólna zasada działania zasobnika:
"W momencie uruchomienia zimnego silnika paliwo przepływa przez akumulator, otwiera zawór i naciska na membranę pokonując opór sprężyny. Płytka oporowa znajdująca się przy wlocie paliwa eliminuje pulsację paliwa spowodowaną przez działanie pompy paliwa.
Po wyłaczeniu silnika ciśnienie paliwa jest utrzymywane przez działanie membrany i jej sprężyny, które tłoczą paliwo do dalszej części układu, utrzymując tym samym ciśnienie."

#3 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 21 czerwca 2007 - 19:27

darek.M, a jakie miales objawy?

#4 Offline   darek.M


  • Postów: 11
  • Na forum od: 01 cze 2007
  • Miejscowość: Łódż

Napisano 22 czerwca 2007 - 15:37

Witam cię szafa, i dzięki za podjęcie tematu. Po wymianie przepustnicy i zaworu powietrza pojechalem na regulację, po wymianie tych części zapalaŁ na ''dotyk'' tylko po rozgrzaniu 80st.C lekko falowaŁ w zakresie 700-1000 obr/min,mówili mi że miaŁ za ''bogatą mieszankę '' teraz po regulacji dŁugo kręci zanim zapali (na zimnym jest dobrze) i gorzej wkręca się na obroty tak samo w czasie jazdy jak i na postoju. Zapewnili mnie ,że regulacja jest zrobiona dobrze tylko mi szwankuje ten zasobnik. Jeżeli ktoś z was wymieniaŁ tą część to proszę o opis objawów czy byŁy takie same jak u mnie http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif , pozdrawiam. ps.po wymianie klapy i zaworu lpg jeszcze nie używaŁem.

EDIT
pawel63, - dziękuję ci za opis dziaŁania zasobnika paliwa i teraz wydaje mi się , że warsztatowcy mogą mieć rację. Mimo tego czekam na wasze opnie na ten temat -pozdrawiam

scalono posty

#5 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 22 czerwca 2007 - 20:14

darek.M zapytaj sie mechaników, czy jak wymienisz ten zasobnik na nowy, czy dają 100% pewnosci że problem ustanie. Bo może sie okazać, ze następnie każą ci wymienić np moduł zapłonowy, bo on też może mieć wpływ na tą usterkę, którą opisałęm.

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 czerwca 2007 - 08:50

Jeżeli wskazują na uszkodzenie akumulatora paliwa, to uważam że błądzą. Akumulator po prostu utrzymuje ciśnienie w układzie po zatrzymaniu silnika. Dzięki niemu szybko podczas rozruchu wzrasta szybko ciśnienie we wtryskiwaczach.
Uszkodzenie akumulatora paliwa to dość rzadka usterka, więc zanim coś kupisz spróbuj podmienić od kolegi/mechanika/ze szrotu na próbę.

Może wymień filtr paliwa, sprawdź pompę na początek i szczelność układu.

#7 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 czerwca 2007 - 21:47

Cytat

po regulacji dŁugo kręci zanim zapali (na zimnym jest dobrze)
Darek, zauważ, że gdby wystąpiła awaria zasobnika, to właśnie na zimnym powinny pojawić się problemy z "kręceniem". Paliwo schodziłoby z układu i po dłuższym postoju kręciłby aż do "nabicia układu". Ty natomiast piszesz, że na zimnym jest ok, więc przyczyny szukałbym gdzie indziej.








Podobne tematy Zwiń