Skocz do zawartości




- - - - -

[r129] Modyfikacja wydechu - po dwie na stronę


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   benzebub


  • Postów: 15
  • Na forum od: 23 cze 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 02 lipca 2009 - 00:46

HEJ HO,

...mam Panowie dylemat.Chcę zmodyfikowac mój układ wydechowy.Owa przeróbka ma polegać na dodaniu podwójnego (właściwie po4nego) wydechu 2+2,po jednym tłumiku z każdej strony.Tu zaczyna się problem.
Jest to wydech dedykowany do mercedesa ale innego modelu....do mojego inżynierowie MB postanowili wkładać jedynie jeden tłumik (nie ważne czy AMG,BRABUS,LORINSER,MAE etc),nie mam ochoty na przeróbkę wzdłuż zderzaka(pod zderzakiem właściwie) i pseudo tłumik na końcu.
Z jednej strony jak pisałem jest miejsce na tłumik,a z drugiej mam wystającą 'skrzynkę'-bak lub miejsce kola zapasowego.Jeśli to to drugie to moze w jakiś sposób to wyklepac robiąc w ten sposób miejsce na dodatkowy tłumik,a może macie jakiś inny pomysł?



#2 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 02 lipca 2009 - 06:49

A musisz miec koniecznie dwie dwururki ?
Z jakiego modelu masz ten wydech ?
Co Ty chcesz klepac pod podwioziem ? :shock:

#3 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 02 lipca 2009 - 08:05

benzebub, ta "skrzynka" to właśnie wnęka na koło zapasowe. Przy takiej średnicy rur wydechowych jakie standardowo ma SL nie jesteś w stanie zmieścić kolejnej między wahaczem, a podwoziem. Najczęściej w SL'ach właśnie robią wydech na drugą stronę pod zderzakiem. Też uważam, że to lipa.

Klepanie tej wnęki na koło zapasowe, to też nie najlepsze rozwiązanie, bo po pierwsze niszczysz samochód, a po drugie nie zmieścisz tam już pełnowymiarowego koła zapasowego.

Na ile tłumików chcesz zrobić ten wydech i gdzie chcesz zmieścić dodatkowy końcowy?

Takim wydechem osiągów raczej nie poprawisz, a jeżeli ma to tylko wyglądać, to najłatwiej albo zrobić pod zderzakiem, albo sobie odpuścić. Ja wybrałem tą drugą opcję ;)

#4 Offline   benzebub


  • Postów: 15
  • Na forum od: 23 cze 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 02 lipca 2009 - 12:21

Cytat

Na ile tłumików chcesz zrobić ten wydech i gdzie chcesz zmieścić dodatkowy końcowy?
są to dwa tłumiki końcowe ,jednak nie tak wielkie jak nawet ten zamontowany fabrycznie.Chciałem je umiejscowić po obu stronach tylnego zderzaka.
Wczoraj znalazłem gdzieś w necie zdjęcia faceta,który zrobił podwójny 2+2 wydech w w126 sec(zdaje mi się ,że sec-i są szersze;/)i włozył tłumiki w miejsca pomiędzy standardowym zaczepem-wnęką a bokiem zderzaka,a miejscem na kolo zapasowe i bokiem zderzaka.

Cytat

Takim wydechem osiągów raczej nie poprawisz
heheh zdaję sobie z tego sprawę,w SLu drzemie tylkop 3,2 litra więc osiągi,pomijając start na światłach,to ma marne.
Chciałem poprostu mieć wydech współgrający z felgami-chodzi o firmę.Bo choinki z mojego samochodu robic nie będę tj.tu wydech lorinser,felgi amg,maska brabusa ,a znaczek carlssona hehe.

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 02 lipca 2009 - 14:19

benzebub napisał:

Bo choinki z mojego samochodu robic nie będę
Wszystko kwestia jak ci się uda spasować te tłumiki :drive: Niestety przedobrzyć w SL'u można bardzo łatwo i powstaje, ta przytoczona przez ciebie, choinka. Ja pomimo, że sporo myślałem nad takim rozwiązaniem o jakim teraz piszesz, to doszedłem do wniosku, że to przesada. Nikt znający się na R129 nie da się nabrać, że tak było fabrycznie, bo nawet w topowych wersjach AMG i innych nie było takiego wydechu.

benzebub, powiedz coś więcej na temat swojego samochodu, lub zrób tą prezentację, bo nawet nie wiem czy masz przed czy po lifcie tego R129 ;-)

#6 Offline   benzebub


  • Postów: 15
  • Na forum od: 23 cze 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 02 lipca 2009 - 15:27

Cytat

Nikt znający się na R129 nie da się nabrać, że tak było fabrycznie, bo nawet w topowych wersjach AMG i innych nie było takiego wydechu

dobrze wiem,że w wersjach AMG,BRABUS,LORINSER,a nawet u BATMANO-KOENIGa nie było 2+2.Nie mam zamiaru tez nikogo 'nabierać' bo co to za nabieranie,przecież wiadomo że naklejka AMG,czy tez nawet zderzak,lub cale ospojlerowanie nie zrobi ci z samochodu wyścigowego mercedesa;)....chcesz się ścigać to kupujesz porsche,a płynac po drodze,to kupujesz Gwiazdę( no może z SL'em to nie tak dosłownie płynąć,ale coś w tym stylu;)

Mam poprostu taką chęć i możliwość kupienia wydechu wartego sporo więcej,a pasującego do felg które już całkiem niedługo założę.

Wcześniej miałem i mam do dzisiaj hehehe,ostre ciśnienie na ospojlerowanie amg (przed liftem)ze spojlerem na klapę włącznie,3częściowe 17stki oraz kwadratową 2rurkę AMG.Jednak jest to towar nielatwy do zdobycia,a nawet zaryzykuję stwierdzenie,że niemozliwy-jeśli chodzi o ospojerowanie.Dlatego zaniechałem owych poszukiwań.

Jestem estetą i nie jaram się wyścigami na światłach,bardziej przemawia za mną wygląd auta,dlatego też nie zakładałbym żadnych remuso-podobnych gwizdków.Nie lubię tandety dlatego właśnie zastanawiam sie nad 2+2 ale z dwoma tlumikami,bez 'kolanek' i przedłużek hehe...

Cytat

powiedz coś więcej na temat swojego samochodu, lub zrób tą prezentację, bo nawet nie wiem czy masz przed czy po lifcie tego R129
niedługo coś pokaże,nie wiem czy jest się czym chwalić w 'chwilić' obecnej.Jest to sl320 z 96roku przed liftem (tak ichciałem,w chwili obecnej nie przemawia za mną wersja 'przejściowa'96 w górę),z wnętrzem wykonanym przez AMG oraz na 3czesciowych felgach AMG (także od nowości).

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 03 lipca 2009 - 08:01

benzebub napisał:

chcesz się ścigać to kupujesz porsche,a płynac po drodze,to kupujesz Gwiazdę( no może z SL'em to nie tak dosłownie płynąć,ale coś w tym stylu;)
SL to właśnie wypośrodkowanie tych dwóch stylów jazdy.

benzebub napisał:

oraz kwadratową 2rurkę AMG
Na takie coś to ja też po cichu poluję i jak gdzieś znajdę to pewnie u mnie też zawita :star:

benzebub napisał:

ale z dwoma tlumikami
Ile tego wydechu masz do kupienia? Same końcowe tłumiki, czy też środkowy i katalizator? W ogóle to powiedz z którego samochodu to jest wydech, chyba że to jakaś tajemnica.

benzebub napisał:

Jest to sl320 z 96roku przed liftem (tak ichciałem,w chwili obecnej nie przemawia za mną wersja 'przejściowa'96 w górę)
Podzielam twoje zdanie. Z tego samego powodu szukałem SL500 z roczników 93-95, bo 96 to twój pewnie ma w papierach a jest wyprodukowany w 95, bądź sam początek 96, bo w tym roku już był lift. Podaje się, że wersja przedliftingowa była do 95 roku.

PS. Przerzucę ten wątek do działu R129, bo rozmowa jest tylko o tym modelu.








Podobne tematy Zwiń