Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Brzęczenie, tykotanie przy puszczonym sprzęgle na luz


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   sccooby


  • Postów: 58
  • Na forum od: 28 kwi 2009
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:był W201 OM601

Napisano 15 lipca 2009 - 09:13

Kłaniam się ponownie,

nurtuje mnie następujący problem, 190stka stoi na luzie i coś tykocze, brzęczy(nie wiem jak to nazwać), po wduszeniu sprzęgła głos ten zanika. Przy puszczaniu sprzęgła powraca w momencie gdy pedał jest na tej samej wysokości przy której zaczyna brać sprzęgło(samochód rusza). I tak w kółko. Dodam że dźwięk ten wydobywa się tylko na rozgrzanym silniku.
Co dalej hm. Wyciągnąłem skrzynię, wyczytałem że to może być albo wina łożyska oporowego, albo wina łożyska sprzęgła( w które wchodzi wałek ze skrzyni biegów). Niestety po wymianie tego i tak wszystko ma się tak samo. Sprawdzałem też łożysko na wejściu do skrzyni na wałku głównym i pośrednim, są ok. Co to może być? Skrzyni nie wybebeszyłem!!
Taka mała uwaga jeszcze, wchodząc do kanału ze stetoskopem dźwięk tan wydobywa się z okolic sprzęgła sięgając w stronę wałka korbowego. A tarcz ok, docisk również. Jeśli można prosić o jakiekolwiek informację będę wdzięczny, gdyż w niedziele jade moją 190stką na chorwacje i chciałbym to coś zniwelować.

[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 10:13 ]
Hm dzisiaj z rana pojechałem do gościa, który naprawia mercedesy. Spojrzał na niego spytał czy to 2setka bo one tak mają. Problem leży po stronie łożyska oporowego które na luzie wpada w rezonans i drży, po przegazowaniu problem znika jak i po wduszeniu sprzęgła gdy łożysko oporowe jest dociśnięte i nie ma możliwości wpadnięcia w rezonans.
Powiedział że spokojnie można jechać.



#2 Offline   mietek190


  • Postów: 55
  • Na forum od: 22 paź 2008
  • Miejscowość: Toruń

Napisano 30 lipca 2009 - 20:52

dokładnie mam ten sam problem, wyjmowałem skrzynie, wszystko ok , a dzwiek ten sam..............prosze pomoc

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 lipca 2009 - 21:01

Heh. To i ja się dopiszę na listę klekoczących/trzeszczących skrzyń.
Na szybko lokalizowałem ten klekot, myślałem że to osłona wydechu i sam wydech wpada w taki rezonans, z tego względu że jest przymocowany do skrzyni. Jednak widać że to nie to... :ok:

#4 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 lipca 2009 - 21:48

Tak hałasuje tylko sprzęgło. Popękane sprężynki lub słaby docisk, lub / i cienkie tarcze. Po wymianie całego sprzęgła na pewno przestanie. Albo szukać dobrego mechanika co rozbierze oceni i wymieni co potrzeba. Ale nie wiem czy ktoś będzie chciał się w to bawić i za ile.

#5 Offline   sccooby


  • Postów: 58
  • Na forum od: 28 kwi 2009
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:był W201 OM601

Napisano 03 sierpnia 2009 - 09:58

mi powiedział gość od mercedesów że tak możesz jeździć wina po stronie łożyska oporowego jak już pisałem wcześniej...

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpnia 2009 - 17:22

Cytat

mi powiedział gość od mercedesów że tak możesz jeździć wina po stronie łożyska oporowego jak już pisałem wcześniej...
Mój 'magik' też mi tak powiedział ;)

#7 Offline   sccooby


  • Postów: 58
  • Na forum od: 28 kwi 2009
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:był W201 OM601

Napisano 03 sierpnia 2009 - 20:01

czyli gra i trąbi zespół kombi ;)
Chociaż nasuwa mi się też pytanie czy łożysko wpadające w rezonans nie padnie szybciej, oby nie szybko?

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 sierpnia 2009 - 20:57

nie padnie u mnie już 2lata łozysko oporowe gra i tąbi ;)

#9 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 sierpnia 2009 - 20:12

Nie padnie dopóki padnie :D Ostatnio ściągaliśmy jedno auto z Aachen pod Belgią bo właśnie padło łożysko i nie dało się biegów włączać.... Więc padnie prędzej czy później, oczywiście lepiej później :D

#10 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 sierpnia 2009 - 20:23

oczywiście masz racje padnie ,ale dopóki biegi dobrze wchodzą to czy jest sens rozbierać :D








Podobne tematy Zwiń