Skocz do zawartości




* * * * - 2 głosy

[W124] Poszerzanie przednich błotników


129 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 16 lipca 2009 - 18:28

Chciałbym podzielić się efektami modyfikacji, która sprawiła mi wiele satysfakcji stosukowo niewielkim kosztem.

Antycypując montaż achtoloch'ów 8J16 ET34, postanowiłem poszerzyć przednie błotniki, które to najczęściej przy tej szerokości felg powodują już minimalne problemy z wystawaniem kół poza obrys auta.

Ponieważ jednak nie lubię rzeźby, postanowiłem to zrobić metodą :), a konkretnie AMG.

Schemat z EPC objaśnia:
Dołączona grafika

Dystanse montuje się pomiędzy błotnikiem a nadwoziem w miejscu gdzie przechodzi oryginalna śruba mocująca.

Oto same dystanse wraz z przedłużonymi śrubami i nowymi podkładkami:

Dołączona grafika

Zdjęcia nie oddają tego efektu. Przednie nadkola wyglądają teraz agresywniej, masywniej, a równocześnie chyba nikt nie byłby w stanie powiedzieć co konkretnie zostało zmienione. Takie modyfikacje lubię...

Przed:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Cały problem polegał na skompletowaniu elementów zestawu. O ile śruby i podkładki są ciągle dostepne na zamówienie w ASO:

śruba 007976006216
podkładka 009021006208

to dystanse o symbolu HWA2019900140 nie są już dostępne ani w Polsce, ani w Niemczech. Instrukcja pojawiająca się przy próbie zamówienia mówi, aby część naprawić lub wykonać we własnym zakresie. Tak też uczyniłem. Jeśli czas pozwoli, niedługo poszerzę błotniki też w drugim samochodzie :(

Gdyby ktoś miał ochotę wykonać tę modyfikacje u siebie, mam jeszcze 5 kompletów dystansów i sprzedam tanio :(. Mogę dodać do tego podkładki i śruby (w ASO kosztują chore pieniądze -ok. 5 PLN za śrubę...) Wszystko dlatego, że musiałem zamówić od razu więcej sztuk.



#2 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 16 lipca 2009 - 21:37

Musze przyznac, ze bardzo ciekawe. Rozumiem, ze polega to na wypchnieciu blotnikow przy zderzaku i na dole przy progu?Zadnej ingerencji mechanicznej? Efekt naprawde jest widoczny?Nie ma problemow ze spasowaniem elementow po tej operacji?

#3 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 16 lipca 2009 - 21:55

Hmm.. musialbym pomyslec u siebie w W202 :zeby: Z tego co wiem to Kamil w swojej ex W124 poszerzal blotniki metoda AMG ale blacharz musial maczac palce w tym.. i wtedy blotnik wystaje bardziej, znaczy sie gorna czesc nadkola a tak tylko boki wypycha sie na zewnatrz :zeby:

#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2009 - 21:55

Szczerze powiem, ze ja roznicy nie widze :zeby: Moze na zywo....

#5 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 16 lipca 2009 - 22:00

jackie01, zerknij na pierwsze zdj przed i po i zwroc uwage na koniec blotnika.. przed blotnik idzie rowno z listwa chromowana a po operacjio tak jak bys pociagnal za niego w swoja strone.

#6 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2009 - 22:06

No tak ale wypukla czesc nadkola oslaniajaca opone pozostaje bez zmian :zeby:

#7 Offline   VALENTINE


  • Postów: 371
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2009 - 22:07

Wrzucam link do ruskiej strony zeby uzupełnić temat ,może się komuś przyda:
http://www.gdtm.net/...124amgspace.htm

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2009 - 22:09

Tutaj jeszcze zaginane sa nadkola do srodka.

Chcialbym to na zywo zobaczyc - byc moze gra warta swieczki :zeby:

Czy podobny zabieg stosowano w 201-ce :zeby:

#9 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 16 lipca 2009 - 23:13

Na schemacie z EPC jest też 201 - widać, że inne są śruby i są jeszcze dodatkowe - inne dystanse do samego zderzaka oraz końca błotnika (59,65).

Efekt jest widoczny! :zeby:

Zdjęcia tego nie oddają, bo zapomniałem przed zabiegiem zaznaczyć w jakiś sposób pozycję, z której robię zdjęcia, żeby były bardziej porównywalne.

Cały rant błotnika jest odsunięty bardziej na zewnątrz. Szkoda, że nie zmierzyłem ile jest mm pomiędzy rantem a kołem przed i po.

Dystanse mają grubość 15mm

Pomiędzy 2 a 4 zdjęciem wyraźnie widać odsunięcie listwy na dole - większe koło nie będzie tak chlapać na bok samochodu. Pomiędzy 1 a 3 zdjęciem trzeba patrzyć bardziej na pozycję opony w stosunku do reszty (choć akurat zdjęcie po jest bardziej pod kątem - mea culpa) niż błotnika do zderzaka, ponieważ zderzak również został na mocowaniach odsunięty na zewnątrz.

Żadnej ingerencji blacharsko-lakierniczej. Można co najwyżej zakonserwować śruby. Wszystkie elementy pasują idealnie - nie porobiły się większe czy mniejsze szpary. Gdyby coś wyglądało rzeźbowato, wyrzuciłbym to w ch..... :zeby:

Najważniejszy efekt dla mnie to odsunięcie błotnika od koła, co pozwoli na bezbolesne zamontowanie felg o mniejszym ET.

P.S.

Cały przyszły tydzień jestem w Krakowie, więc jeśli zbierze się kilka osób chętnych na spota, żeby to to zobaczyć na żywo i porównać z jakimś niemodyfikowanym W124, to dajcie znać na priva albo w tym wątku.

#10 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2009 - 09:38

MaxMatt, zdejmowales caly blotnik czy tylko podlozyles te dystanse tam gdzie maja byc :?:








Podobne tematy Zwiń