Skocz do zawartości




- - - - -

[w202] Dylemat kupującego - pytania i porównania modeli


66 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   robertzpoznania


  • Postów: 109
  • Na forum od: 25 lut 2009
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 21 lipca 2009 - 21:45

michal55yh napisał:

na siłę to pękają

1.ukręcają się - dziwne ze w starych silnikach się nie ukrecają , nawet aso zastrzega sie ze wymiana swiec w cdi jest na odpowiedzialnosc wlasciciela - Tobie sie nie ukręciły i dobrze ale to sie zdarza b.czesto
2.rdzewieją na potęge - szczególnie w202 i w210 - rzecz w w201 i w124 niedopomyslenia
3.koszty eksploatacji d.wieksze nie mówie tu o filtrach i olejach tylko np. o wtryskach , klockach,sworzniach,wachaczach itp. nawet tego samego producenta np. ostatnio robiłem klocki tył ATE do mojego w124 65 zł do w210 ojca tez ATE 140 - ogólnie wszystko drozsze srednio 2,3 razy a są takze inne "kwiatki"
4.te auta są plastikowe wg mnie szczególnie w202 i 210 przed liftem co nie znaczy ze strasznie złe - ale w porównaniu do w124 i w201 to juz nie to choc ergonomia i stylistyka jest nowsza
5.trzeba pamietac ze w202 i w210 trafiły na rynek w okresie dla Mercedesa kiedy to auta nie robili inżynierowie tylko księgowi



#22 Offline   davmix


  • Postów: 2 456
  • Na forum od: 24 cze 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Napisano 21 lipca 2009 - 22:32

robertzpoznania napisał:

dlaczego deprezcjonujesz moją wiedzę i doswiadczenie jako posiadacza i w202 i w124?,
deprecjonujesz :P
Nie wiem może dlatego, że w garażu stoją dwa okulary, jedno vito w CDI-kach, 190tka i do niedawna 124 oba 2,0D i widzę co się dzieje.
Widzę, że nie masz CDI-ka...
Vito ma grubo ponad 300 tysięcy na książkach, wtryski nawet nie były dotykane i się nie zanosi na to.

robertzpoznania napisał:

co do spalania to polemizuje
E320 CDI 7,3 litra średnia cykl mieszany wcale bez oszczędzania gazu.

robertzpoznania napisał:

Spróbój np. wymienic swiece żarową w cdi , nie mówie takze o wrazliwosci na jakosc paliwa itd.Szybko usmiech z Twojej twarzy zejdzie jak cos s cdi pierdyknie np. wtryski.A te silniki po lifcie juz mają nakulane >350.000 realnie i juz sie moze z nimi cos dziac
Wiem ile kosztuje taka zabawa tysiak nówka, ~250 zł regeneracja w ASO ktoś mówił że do 220 CDI 130 brutto za sztukę+ 400 robocizna.
Przebieg nie zależy od tego czy jest po lifcie czy nie... równie dobrze można trafić na auto które ma nakulane 100 tysięcy.
Zapraszam na mobile.de zobacz ile CDI-ków ma nakulane powyżej 500 tyś.

robertzpoznania napisał:

pod warunkiem że się nie ukręcą :?: a zdarza się to w 8 przypadkach na 10 a wtedy najczesciej trzeba glowice sciagac
Jak będę w ASO zapytam jak to u nich wygląda, wątpiące bardzo aby tak było, nie trzeba ściągać są magizy co umieją bez.

robertzpoznania napisał:

nawet aso zastrzega sie ze wymiana swiec w cdi jest na odpowiedzialnosc wlasciciela
Czyli, że co jak im się uda to wymienią jak nie to dawaj pan jeszcze tysiąc za rozbieranie głowicy bo nasz mechanik za mocno pociągnął?? Sory ale jak im się nie uda to ich strata, co innego przy renowacji.

O rdzy nie mówię, bo różnie bywa jeden jest rady a drugi ładny, zależnie jak się postarali przy lakierowaniu, niestety więcej jest tych pierwszych.

robertzpoznania napisał:

3.koszty eksploatacji d.wieksze nie mówie tu o filtrach i olejach tylko np. o wtryskach , klockach,sworzniach,wachaczach itp. nawet tego samego producenta np. ostatnio robiłem klocki tył ATE do mojego w124 65 zł do w210 ojca tez ATE 140 - ogólnie wszystko drozsze srednio 2,3 razy a są takze inne "kwiatki"
A spójrz w drugą stronę, podłączam pod kompa wiem co mu dolega,a ty:"a może to, albo tamto" działasz na zasadzie domysłów co jest do wymiany...


Jeśli ktoś z niebieskich uzna, że odeszliśmy od tematu proszę o założenie nowego tematu na temat różnic jakościowych które zaszły w Mercedesach począwszy od 1994 roku i przeniesienie naszych postów.

#23 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2009 - 22:42

Dyskusja ciekawa, acz temat watku dotyczy "dziwnej rzeczy w aucie" :?:.

#24 Offline   michal55yh


  • Postów: 1 333
  • Na forum od: 10 sty 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec (jeleniog.)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:EX Mercedes-Benz W210 E270 CDI
  • Inne auto:Kia Sportage III

Napisano 22 lipca 2009 - 14:30

Podoba mi się ta dyskusja, dobrze jest poczytać inne opinie ludzi, ale dla formalności należałoby założyć nowy temat.

#25 Offline   wwiecha


  • Postów: 11
  • Na forum od: 11 lip 2009
  • Miejscowość: Wieliczka

Napisano 22 lipca 2009 - 18:21

w takim razie ja proszę moderatora o zmianę tytułu tematu na

"dylemat kupującego" / "pytania i porównania modeli"

i przeniesienie go do odpowiedniego działu ew pozostawienie go tutaj


a odnośnie mojego pytania o c180 - czy poza cieknącą uszczelką pokrywy zaworów dzieje się coś z tymi silnikami?? czy silnik 1.8 jest na tyle dynamiczny żeby nie trafiał człowieka szlak, że nie da rady wyprzedzić zawalidrogi pod górkę ??

#26 Offline   davmix


  • Postów: 2 456
  • Na forum od: 24 cze 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Napisano 22 lipca 2009 - 18:46

Michał z Uniejowa ma C180 ostatnio narzekał na konsumpcję...
Wyprzedzić wyprzedzisz to nie 2,0D, jednak wg mnie lepszym rozwiązaniem jest 2,2 CDI pali mniej, ropa tańsza, no chyba że wolisz benzynę albo auto jest przyprowadzone i do opłat to wtedy lepiej 180tkę raczej...

#27 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2009 - 19:34

wwiecha, zrobione :hmm:

#28 Offline   wwiecha


  • Postów: 11
  • Na forum od: 11 lip 2009
  • Miejscowość: Wieliczka

Napisano 22 lipca 2009 - 20:14

davmix, wiesz co, jeżeli w mieszanym cyklu nie będzie wychodził ponad 11 to wogóle nie ma sprawy - teraz moje auto (też 1.8) pali do 11, podejżewam, że w młodszym aucie będzie z tym lepiej :jem: no chyba, że w :hmm: 1.8 to smok który pali ile widzi

Charlie9, dzięki :jem:

#29 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2009 - 20:19

michal55yh napisał:

CDI to są one tak samo wytrzymałe jak i te stare, tylko potrzebują więcej opieki ze strony właściciela

I sam przez tą wypowiedź dałeś dowód, że nie są...

Wystarczy porozmawiać z taksiarzami lub innymi ludźmi używającymi tych silników więcej niż przeciętny Kowalski. Tak się składa, że znam całkiem sporo takich osób, i 95 procent z nich potwierdza, że silniki CDI są duuużo mniej wytrzymałe niż starsze typy, a jak się już coś stanie koszty są dużo wyższe.

Pisząc, że trzeba więcej dbać sam pokazujesz różnicę, bo porównuje się jednakowe warunki eksploatacji, tzn jeśli ktoś dba o jedno i drugie i ile każde pojedzie lub jak nie dba o żadne.

Nie mówię, że CDI to syf, ale z dużymi przelotami lepiej nie kupować....

#30 Offline   michal55yh


  • Postów: 1 333
  • Na forum od: 10 sty 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec (jeleniog.)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:EX Mercedes-Benz W210 E270 CDI
  • Inne auto:Kia Sportage III

Napisano 22 lipca 2009 - 20:49

Niby masz rację. Stare silniki nie przejmowały się że jeździsz na złej jakości paliwie, czy filtr nie wymieniony, w CDi jest odwrotnie. Miałem kiedyś taki przypadek że na stacji było słabej jakości paliwo, zalałem na szczęście nie do pełna, auto po pierwsze głośno chodziło a po drugie po chwili załączył się tryb serwisowy abym nie zepsuł silnika, tu oczywiście wtrysków, więc ich też nie jest tak łatwo zepsuć... ale można.








Podobne tematy Zwiń