wiec oto co mi pozostało w związku z doprowadzeniem auta do przyzwoitego stanu...
czy ta usterka może powodować dziwne odgłosy (metaliczny brzęk na nierównościach)
o tuż moje pytanie w temacie brzmi czy ktoś już to robił??
jeśli tak to czekam na wszelkiego rodzaju podpowiedzi czego mogę się spodziewać i z czym mogę mieć problem...
za naprawę biorę się w poniedziałek bo niestety nie znalazłem u siebie odpowiedniego klucza...
po ostatnich akcjach z mechanikami i łożyskami Jeżyna zostaje na stałe serwisowana prze zemnie!! przynajmniej jeśli chodzi o zawieszenie i układ jezdny... bo o silniku to pojęcia nie mam... :-|
0
[w201] gumy na półosiach
Rozpoczęty przez MEN, cze 23 2007 20:51
25 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 23 czerwca 2007 - 20:51
#2
Napisano 23 czerwca 2007 - 21:58
Jeśli gumy są w takim stanie, to dostające się tam zanieczyszczenia i wilgoć mogły zrobić delikatnego bałaganu a w efekcie końcowym "wytłuczenie półosi". Czy:
występuje również pod obciążeniem, czy tylko "na luzie"?
Cytat
(metaliczny brzęk na nierównościach)
#3
Napisano 23 czerwca 2007 - 23:12
Po widoku osłony (manszety) widać, że to jeżdziło w takim stanie już kawałek czasu. Jeśli tak to jak już napisano - półośka będzie miała luzy a przez to może stukać czy dzwonić jeśli tam wszystko lata luźno. Najprościej wtedy kupić używaną w dobrym stanie za 200-300zł i zamienić.
Jeśli będziesz wymieniał gumy wymyj wszystko dokładnie, wtedy zobaczysz jak zużyte sa przeguby. Pamiętaj o nałożeniu do środka odpowiedniego smaru, ja polecam ten z ASO jeśli jednak nie to inny ale tylko taki (z dwusiarczkim molibdenu) do przegubów.
Jak odkręcisz wszystkie śruby od strony mostu i nakrętkę od strony koła półoś wychodzi lekko.
Jeśli będziesz wymieniał gumy wymyj wszystko dokładnie, wtedy zobaczysz jak zużyte sa przeguby. Pamiętaj o nałożeniu do środka odpowiedniego smaru, ja polecam ten z ASO jeśli jednak nie to inny ale tylko taki (z dwusiarczkim molibdenu) do przegubów.
Jak odkręcisz wszystkie śruby od strony mostu i nakrętkę od strony koła półoś wychodzi lekko.
#4
Napisano 24 czerwca 2007 - 22:30
A ja obstawiam ze sie niezle nameczysz zeby wyjac poloske o ile wogole ci sie to uda. Srubby beda niezle przyrdzewiale. Operacja ogolnie niezle wkurzajaca.
Co do zakupu dobrej poloski bez luzu to chyba ze swieca szukac takiej co nie bedzie go miala wogole.
Co do zakupu dobrej poloski bez luzu to chyba ze swieca szukac takiej co nie bedzie go miala wogole.
#5
Napisano 25 czerwca 2007 - 08:26
pawel63 napisał:
występuje również pod obciążeniem, czy tylko "na luzie"?
Ukaniu napisał:
Najprościej wtedy kupić używaną w dobrym stanie za 200-300zł
Ukaniu napisał:
ale tylko taki (z dwusiarczkim molibdenu) do przegubów.
no dobra zaraz ruszam po klucze i smar ;-)
i do roboty
#6
Napisano 25 czerwca 2007 - 08:52
MEN, no nie ladnie to wyglada. Smaru to pewnie ta polos nie widziala juz kawalek czasu - tak jak koledzy mowili pewnie sie powycierala.
Jak masz 2 w zapasie to podmien, tylko sprawdz najpierw w EPC czy zgadzaja sie nymery; bylo kilka rodzajow zaleznie od wersji silnikowej
Jak masz 2 w zapasie to podmien, tylko sprawdz najpierw w EPC czy zgadzaja sie nymery; bylo kilka rodzajow zaleznie od wersji silnikowej
#7
Napisano 25 czerwca 2007 - 09:56
Żyby tylko na dlugosc pasowaly to nie bedzie problemu. W benzynce 2.0 raczej nie ukrecisz poloski
#8
Napisano 25 czerwca 2007 - 10:27
nie tylko dlugosc. Roznica jest tez w dekielkach "zamykajacych" przegob na kocu polosi od strony mocowania do mostu. Sa przynajmniej dwa rodzaje. Mam gdzies fotki - jak znajde to wrzuce, zeby bylo wiadomo o czym pisze :cool:
#9
Napisano 25 czerwca 2007 - 11:34
Chodzi ci o to ze sa rozne flansze od strony mostu ??? Ale je chyba da sie przelozyc z jednej na druga.
#10
Napisano 25 czerwca 2007 - 12:43
Niee - sa rozne "podejscia" w moscie. Roznica jest w - okersle to - podfrezowaniach pod otworami na sruby. Sa takie, ze frezowanie jest na plasko, a drugie maja podferzowanie do okola otworu. Tym podfrezowaniom odpowiadaja przetloczenia na polosi.
Mam nadzieje, ze nie zamotalem....
Mam nadzieje, ze nie zamotalem....
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124/W201] Dolne gumy amortyzatorów tył, czy są poliuretany? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gabriel0 |
|
||
gumy odpływowe w progach - pomoc |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomek105 |
|
||
bagażnik Oris - gumy do belek |
HydePark | XM |
|
|
|
[w124] Jak wymienić gumy Łącznika Stabilizatora..??? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | superbzorr |
|
||
Gumy stabilizatora w W201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | starykot |
|