Witam.
Wkopałem się ostatnio i kupiłem mb124 300d z93r.
Sprawdzając w komisie na wierzch wyszło parę niedociągnięć np. niedziałający obrotek, czujnik ciśnienia oleju i brak kompresora klimy.
Stwierdziłem że to nie jest żaden problem i da się to zrobić.
Ściągnąłem maszynę na podwórko i spokojnie posprawdzałem resztę.
Przy dekodowaniu kodu VIN wylazło że kiedyś mój merc był benzyniakiem (Model 220 TE / E 220).
I teraz moje pytanie...
Jak posprawdzać czy jak wstawię kompresor to klima ruszy, co w ogóle przekłada się przy swapie z benzyniaka do diesla (czujniki grzania świec, podgrzewacze paliwa, obrotomierz)?
0
[w124] swap z 2.2 E na 3.0D ?
Rozpoczęty przez bienias87, lip 18 2009 07:48
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 lipca 2009 - 07:48
#2
Napisano 18 lipca 2009 - 11:12
no to skoro nieswiadomie kupiles szczepana.... to ja proponowalbym zwrot do komisu.
#3
Napisano 18 lipca 2009 - 11:27
jezeli wymiana silnika jest wpisana w dowod to raczej nie przejdzie zwrot. kompresor klimy musi tylko pasowac na lape o ile silnik ma wogole ta lape do klimy ???
#4
Napisano 18 lipca 2009 - 11:45
bylem w komisie i będą robić problemy przy oddaniu. Nie miał ubezpieczenia jak go kupowałem to żeby jeździć przerejestrowałem i ubezpieczyłem, a teraz robią problem żeby go oddać bo jest przerejestrowany.
Ale sprawa trafi do sądu.
Jak wygląda łapa od klimy ? które kable można wywalić (z pozostałości po benzie) i do czego jest ten pojemnik z płynem hydraulicznym po prawej stronie przy nadkolu ? u mnie ten waż gruby co od tego wychodzi jest zaślepiony śruba http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif
Gdzie znajduje się zbiornik od płynu do wspomagania ?
Ale sprawa trafi do sądu.
Jak wygląda łapa od klimy ? które kable można wywalić (z pozostałości po benzie) i do czego jest ten pojemnik z płynem hydraulicznym po prawej stronie przy nadkolu ? u mnie ten waż gruby co od tego wychodzi jest zaślepiony śruba http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif
Gdzie znajduje się zbiornik od płynu do wspomagania ?
#5
Napisano 18 lipca 2009 - 11:48
bienias87 napisał:
Gdzie znajduje się zbiornik od płynu do wspomagania ?
#6
Napisano 18 lipca 2009 - 12:58
ok zlokalizowałem wspomaganie.
Doszedłem też że ten zbiorniczek to jest zbiornik płynu ZH-M od NIVO. tylko że przewód (wąż) jest zaślepiony śrubą. Po prawej stronie silnika (po stronie wydechu) nie mam nic co przypominało by pompę poza pompą wodną.
Może ktoś wstawić zdjęcie i zaznaczyć jak wygląda pompa od nivo? Czy nivo jest wpisywane w specyfikacje vin ?
Doszedłem też że ten zbiorniczek to jest zbiornik płynu ZH-M od NIVO. tylko że przewód (wąż) jest zaślepiony śrubą. Po prawej stronie silnika (po stronie wydechu) nie mam nic co przypominało by pompę poza pompą wodną.
Może ktoś wstawić zdjęcie i zaznaczyć jak wygląda pompa od nivo? Czy nivo jest wpisywane w specyfikacje vin ?
#7
Napisano 18 lipca 2009 - 13:13
Cześć. Widze, że sie nieźle wpakowałeś. Każdy kombiak ma/powinien mieć nivo. Pompa nivo jest na przedłużeniu wałka rozrządu od przodu silnika, w nowszych wersjach była także pompa dwufunkcyjna z tą od wspomagania ukł. kierowniczego. Porób dokładne zdjęcia komory silnika a wszystko powiemy.
W temacie o nivo jest opisane, jak sprawdzić, czy działa. Też radze oddać auto.
W temacie o nivo jest opisane, jak sprawdzić, czy działa. Też radze oddać auto.
#8
Napisano 18 lipca 2009 - 13:47
tutaj są zdjęcia komory silnika... jak by czegoś nie było widać to dajcie znak wyciągnę co trzeba http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif
http://picasaweb.google.pl/bienias87/Ko ... directlink
zdjęcia są w sporej rozdzielczości więc po powiększeniu ładnie widać szczegóły
http://picasaweb.google.pl/bienias87/Ko ... directlink
zdjęcia są w sporej rozdzielczości więc po powiększeniu ładnie widać szczegóły
#9
Napisano 18 lipca 2009 - 17:31
Cóż tu pisać. Pompki nivo nie ma, zbiorniczek rozłączony. Ciekawe jak pracuje tylne zawieszenie. Jakieś podciśnienia pozostawiane, kable wiszą, tunel wiatraka jakiś mały...
Ten plastik, mocowanie lewej lampy masz pęknięty.
Ten plastik, mocowanie lewej lampy masz pęknięty.
#10
Napisano 19 lipca 2009 - 21:07
możesz cyknąć parę fotek swojego miska w komorze silnika ?
a mój mb będzie do komisu zwrócony, szkoda tylko że swojego trzeba dochodzić drogą sądową http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/czerwona.gif
[ Dodano: Nie Lip 19, 2009 22:07 ]
panowanie potrzebuję zdjęć komory silnika "normalnego" 300D OM603. chodzi mi głównie o wygląd pompki od nivo, mocowanie sprężarki klimy (na opisach w faq widać pompe ale nie widać łap) i zdjęcia miejsca dookoła bezpieczników (chodzi mi głównie o ilość wiązek wychodzącej z pod bezpieczników, oraz przewody ciśnieniowe).
Sprawa z moim będzie się trochę ciągnąć a czymś trzeba jeździć
No i przydało by się widzieć czy można jeździć z amorkami od nivo (do tych co mam wchodzi jakiś przewód wiec myślę że to są od nivo) jak się nie ma pompki od nivo.
Sorki za laickie pytania ale chcę trochę się o tym dowiedzieć.
a mój mb będzie do komisu zwrócony, szkoda tylko że swojego trzeba dochodzić drogą sądową http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/czerwona.gif
[ Dodano: Nie Lip 19, 2009 22:07 ]
panowanie potrzebuję zdjęć komory silnika "normalnego" 300D OM603. chodzi mi głównie o wygląd pompki od nivo, mocowanie sprężarki klimy (na opisach w faq widać pompe ale nie widać łap) i zdjęcia miejsca dookoła bezpieczników (chodzi mi głównie o ilość wiązek wychodzącej z pod bezpieczników, oraz przewody ciśnieniowe).
Sprawa z moim będzie się trochę ciągnąć a czymś trzeba jeździć
No i przydało by się widzieć czy można jeździć z amorkami od nivo (do tych co mam wchodzi jakiś przewód wiec myślę że to są od nivo) jak się nie ma pompki od nivo.
Sorki za laickie pytania ale chcę trochę się o tym dowiedzieć.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|
|
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|
|
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|