Skocz do zawartości




- - - - -

C140 a silniki nowej generacji?


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   DonDawido


  • Postów: 14
  • Na forum od: 26 lip 2009
  • Miejscowość: Kalisz

Napisano 27 lipca 2009 - 11:00

Witam Mercedesomaniaków. :)

Mam pewien pomysł, nad którym ostatnim czasy intensywnie myślę. Otóż chcę wstawić do swojego C140 (SEC500; CL500) silnik 5.5 V8 lub nawet 6.2 V8 z nowych modeli Mercedesa. Czy ktoś orientuje się czy taki swap jest możliwy? I jak mniej więcej przedstawiałyby się koszty takiego przedsięwzięcia?
Zdaję sobie sprawę, że oprócz silnika trzeba będzie wymienić skrzynię i parę innych "drobiazgów". :old:

Pozdrawiam. :)



#2 Offline   Frytejro


  • Postów: 37
  • Na forum od: 24 lis 2008
  • Miejscowość: Tarnów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126

Napisano 31 lipca 2009 - 12:20

koszt bedzie zalezal od warsztatu gdzie to bedizesz robil. A to czy swap jest mozliwy czy nie odpowiedz jest jak zawsze taka sama : wszystko jest mozliwe, wsadzic mozna kazdy silnik (o ile gabarytowo sie zmiesci ;P ) bo to jest 30 minut, schody zaczynaja sie przy zgraniiu tego ze skrzynia/mostem plus doborem odpowiedniej elektroniki. Oczywiscie polaczyc skrzynie istniejaca z silnikiem to nie problem, tyle tylko czy to poznej bedize jechalo tak jak powinno jechac to inna sprawa. Na to wszystko sa obliczenia i zrobia Ci to w warsztacie ktorym przekladke bedizesz robil. :mlot: A czy to sie oplaci to juz zalezy od Twojego portwela :mlot:

#3 Offline   se7en


  • Postów: 67
  • Na forum od: 27 maj 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 31 lipca 2009 - 21:57

Można wszystko. Gdzieś w jakiejś gazecie kiedyś widziałem Chevy Bel Air '57 z silnikiem Mustanga. P51 czyli Rolls Royce Merlin V12, 27 l pojemności. Jakieś 3000 KM po dołożeniu dwóch sprężarek.
Pytanie tylko o sens...


O, proszszsz...

#4 Offline   zegarek


  • Postów: 22
  • Na forum od: 18 lut 2009
  • Miejscowość: WB

Napisano 31 sierpnia 2009 - 18:27

Silnik m113, bo rozumiem, że o takim myślisz pisząc 5.5 jest technologicznym skokiem w tył. Wynika to z oszczędności. 24 zawory zamiast 32, brak zmiennych faz rozrządu, uszczęlki zastąpione silikonem gdzie się da itp. Osiągi porównywalne.

Zamiana m119 5.0 na m113 to kiepski pomysł, bo dużej różnicy nie odczujesz.








Podobne tematy Zwiń