Reflektory przód RENOWACJA
#1
Napisano 27 lipca 2009 - 14:55
Jest to mój pierwszy post tutaj więc proszę o wyrozumiałość
Przeszukiwałem sobie forum i natknąłem się na kilka postów odnośnie renowacji bądź wymiany reflektorów przednich w W124/E-klasa czytając je zauważyłem że nie bardzo posty przynoszą rezultat... Więc postanowiłem co nie co pomóc
Ostatnio naprawiałem w swoim i nie wpadłem na pomysł żeby zrobić "foto relacje" z moich modyfikacji ale mam nadzieję że opiszę to jak najlepiej i rzucę nie co światła na ten temat....
Widziałem w poście ze ktoś zastanawiał się przy wymianie reflektorów jakie wybrać czy zamienniki (których jest pełno na allegro) czy może "soczewki" czy oryginały (Hella, Bosch)???
Odpowiedź jest bardzo prosta: jeżeli już trzeba wymienić reflektory to tylko na Helle bądź Bosche z tańszymi zamiennikami mam styczność (prowadzę sklep AUTO CZĘŚCI) i z autopsji wiem że po pierwsze nie chcą dobrze pasować, po drugie bardzo szybko się wypalają, po trzecie parują, po czwarte mają inne załamanie światła przez co źle świecą. Z reflektorami "soczewkowymi" czyli TUNING by allegro jest podobnie a nawet gorzej....
Więc jeżeli nie trzeba wymieniać lamp na nowe (odbłyśniki nie są mocno zużyte) proponuję zrobić to co ja:
1. Wymontować reflektory z samochodu (jest gdzieś inny post jak to się robi)
2. Jeżeli reflektor jest już wyciągnięty na zewnątrz należy go rozebrać (4x zatrzaski: 2 z góry lampy, 2 z dołu) UWAGA zaczepy lubią się łamać wiec uważajcie i róbcie to delikatnie.
3. Jak już "rozebraliśmy" lampę czyli mamy osobno szkło wraz z ramką i tył reflektora należy sprawdzić stan odbłyśników jeżeli są mocno skorodowane trzeba je wymienić, jeżeli według was są ok. to zostawić (u mnie miały kilka małych ognisk rdzy więc zostawiłem je tak jak jest) jeżeli odbłyśniki są zakurzone należy je oczyścić UWAGA tylko sprężonym powietrzem żadne "magiczne szmatki" nie wchodzą w grę (bardzo szybko możemy je porysować a przez stosowanie detergentów odbłyśniki nam zmatowieją.
4. Jeżeli już wszystko mamy na przysłowiowy TIP-TOP zabieramy się za "rozklejenie" szkła reflektora od ramki w tym celu będziemy potrzebować:
- najlepiej pomocy drugiej osoby (szkła lubią pękać i cała nasza praca psu w d.... ;-) )
- nożyka (najlepiej takiego cienkiego i ostrego do tapet)
- ewentualnie opalarki/suszarki do włosów (w celu rozgrzania starego kleju należy to robić ostrożnie żeby nie stopić ramki)
Nożykiem delikatnie rozcinamy stary klei/silikon (trzeba mieć do tego cierpliwość)
5. Jak już udało nam się uwolnić szkło od ramki to następnym krokiem będzie oczyszcenie szkła wewnątrz i na zewnątrz (można stosować dowolne środki czystości ja polecam piankę do czyszczenia szyb z WURTHA) po tej czynności odkładamy szkła na bok i bierzemy się za ramkę:
- oczyszczamy ją z resztek starego kleju/silikonu należy to robić dokładnie (później musimy ją przykleić tam gdzie była)
- należy dokładnie obejrzeć przód ramki zaraz za szkłem (zaznaczone na foto poniżej)
jeżeli jest ona brudna to wystarczy ją tylko wytrzeć czystą szmatką ale najczęściej bywa tak że jest to takie zaniedbane że trzeba to pomalować oryginalnie jest kolor srebrny i taki powinien zostać ponieważ ma to bardzo duże znaczenie w prawidłowym świeceniu lampy w tym celu polecam farbę w sprayu srebrną do felg aluminiowych ponieważ ma w sobie delikatne drobinki perły które lepiej odbijają światło i do tego farba jest bardzo trwała.
6. Po pomalowaniu i wyschnięciu farby należy złożyć na nowo szkło do ramki w tym celu powinniśmy użyć najlepiej srebrnego silikonu jeżeli takowego nie mamy to może być czarny (osobiście mam na takim złożone/uszczelnione reflektory)
UWAGA nie stosować żadnego silikonu niebieskiego, czerwonego itp chodzi też o estetykę.
Nakładamy silikon na ramkę nie za dużo nie za mało tak na oko ma to za zadanie dobrze uszczelnić szkło przed zaparowaniem.
Po nałożeniu silikonu odkładamy ramkę na bok (silikon żeby dobrze uszczelnił musi troszkę odparować czytaj instrukcję nakładania silikonu na opakowaniu) a my zabieramy się za nasz tył reflektora (gdzie zamontowane są odbłyśniki).
W miejscu żarówki ale patrząc od przodu widzimy nazwijmy to "srebrne krążki" (foto moich wyciętych krążków poniżej)
należy je usunąć (dużo poprawi się widoczność bez obaw nie będą nikogo oślepiać)
UWAGA w lampach oryginalnych krążki są nitowane na stałe należy je odciąć np. obcinaczkami w zamiennikach np. firmy DEPO są one wkładane na zatrzaski.
7. Gdy już mamy "srebrne krążki" z głowy składamy wszystko do kupy czyli szkło do ramki a później całość do reflektora i zapinamy na wcześniej wspomniane 4 zatrzaski i reflektor możemy swobodnie przykręcić do samochodu.
Po złożeniu powinny wyglądać co najmniej tak jak u mnie (foto poniżej) łączny czas operacji to ok. 2h a przy tym możemy zaoszczędzić ładnych parę stówek
Uwaga opcjonalnie w starszych rocznikach W124 np. 1985 r. również w celu poprawy świecenia lampy należy poprowadzić dodatkową "MASĘ" np. z akumulatora do żarówki. Po podłączeniu zaraz zobaczymy wspaniały efekt naszej pracy w postaci mocniejszego światła w modelach nowszych chyba po 90 roku zostało to poprawione fabrycznie (mój jest z rocznika 91 i już to ma)
Na koniec polecam założyć jakieś dobre żarówki H4 ja mam sprawdzone żarówki firmy OSRAM model to NIGHT BREAKER i Philips BLUE VISION bądź VISION PLUS, opcjonalnie dla fanów "cultstylu" polecam żarówki firmy NARVA model AZZURRO (osobiście je założyłem do siebie świecą ładnie na żółto a przy tym mają są homologowane)
Mam nadzieje że pomogłem i rozwiałem kilka wątpliwości w razie problemów służę pomocą
#2
Napisano 27 lipca 2009 - 17:15
Galik300ce napisał:
Witaj kolegoGalik300ce, mam pytanko o te żarówki a mianowicie czy one świecą konkretnie na żółto czy mają tylko poświatę żółtego koloru? Bo szukam konkretnie żółtych żarówek H4 i jakoś ich nigdzie nie ma, wszędzie tylko Allseason albo AllWeather czyli białe z poświatą żółtego i fioletu...
#3
Napisano 27 lipca 2009 - 17:28
Galik300ce napisał:
Będzie wyrozumiale, sam tę operację przeprowadzałem
Galik300ce napisał:
Można też poddać regeneracji - jest w całej Polsce kilka firm, które robią to bardzo dobrze i taniej niż przy wymianie.
Galik300ce napisał:
- najlepiej pomocy drugiej osoby (szkła lubią pękać i cała nasza praca psu w d.... )
- nożyka (najlepiej takiego cienkiego i ostrego do tapet)
- ewentualnie opalarki/suszarki do włosów (w celu rozgrzania starego kleju należy to robić ostrożnie żeby nie stopić ramki)
Nożykiem delikatnie rozcinamy stary klei/silikon (trzeba mieć do tego cierpliwość)
Polecam inną metodę - włożyć szkło z ramką na godzinę do piekarnika na ok. 150 stopni C. Ramka się nie stopi, a klej będzie ładnie odchodził - wystarczy podważać równomiernie. Nie można przy tym zapomnieć o rękawiczkach!
Galik300ce napisał:
jeżeli jest ona brudna to wystarczy ją tylko wytrzeć czystą szmatką ale najczęściej bywa tak że jest to takie zaniedbane że trzeba to pomalować oryginalnie jest kolor srebrny i taki powinien zostać ponieważ ma to bardzo duże znaczenie w prawidłowym świeceniu lampy
Nieprawda. W modelach do 89' oryginalnie ramka ma kolor matowy szary, po 89' srebrny, natomiast w modelach 500E/E500 jest to srebrny lustrzany (jak chrom). Nie ma to większego znaczenia dla świecenia lampy. Myślę, że ciekawy efekt wizualny możnaby uzyskać malując ramki na czarno.
Galik300ce napisał:
Oryginalny klej jest koloru jasno-popielatego. Można dostać taki bardzo mocny klej ze szczeliwem w sklepach budowlanych.
Galik300ce napisał:
należy je usunąć (dużo poprawi się widoczność bez obaw nie będą nikogo oślepiać)
Będzie nieznacznie oślepiać w pewnych kierunkach (na skos od auta - np. w momencie mijania przejeżdżającego z naprzeciwka motocyklistę). Wg mnie można co najwyżej w modelach sprzed 89', gdzie jest pełne kółko, a nie tylko pierścień - wyciąć środek.
Galik300ce napisał:
Z Philips'ów poleciłbym model Power Extreme. Są drogie, ale to najmocniej świecące żarówki Philips'a.
Poza tym relacja fajna, może komuś się przydać.
A to mój 250D przed
I po regeneracji świateł:
#4
Napisano 28 lipca 2009 - 09:03
markusso77 napisał:
witam kolege świeca na żółto tak jak np. Bosche Allyear które niestety zostały już wycofane z produkcji jak dzisiaj wieczorem nie za pomne to zrobię foto
MaxMatt napisał:
Osobiście odradzam tą metodę.... widziałem jakie "cuda" dzieją się z ramką nawet w niższych temp. niż 250 stopni...
Cytat
A i owszem masz racje ale ja mówię o skrajnych przypadkach gdzie jest to już strasznie brudne i nic się z tym nie da zrobić tylko pomalować. I właśnie o to chodzi żeby ich nie malować na czarno bo źle będą się odbijały promienie światła - przerabiałem już tak ok. 10 mercedesów z czego 3 moje i w jednym na próbę pomalowałem na czarno (połysk nie mat) i kolego było tragicznie!!!!
Powiem tak piszę bo mam to w 100% już przetestowane jak bym nie wiedział bądź nie testował to bym nie pisał
[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 10:03 ]
nawet znalazłem foty żarówek zamontowanych u ziomka w Golfie 2 z Jetta frontem są to oczywiście wspomniane Narvy AZZURRO
fotki były robione w baaardzo gorący dzień o ok. 13.00 zrobie jak świecą wieczorem - efekt naprawdę bardzo fajny
#5
Napisano 28 lipca 2009 - 12:47
Galik300ce napisał:
Polecam inną metodę - włożyć szkło z ramką na godzinę do piekarnika na ok. 250 stopni C. Ramka się nie stopi, a klej będzie ładnie odchodził - wystarczy podważać równomiernie. Nie można przy tym zapomnieć o rękawiczkach!
Osobiście odradzam tą metodę.... widziałem jakie "cuda" dzieją się z ramką nawet w niższych temp. niż 250 stopni...
Ech! Nie zauważyłem! Nie 250, a 150 stopni! (250-300 Fahrenheit'a)
Jeśli to możliwe proszę moda o skorygowanie mojego pierwszego posta, bo jeszcze ktoś włoży ramkę na godzinę do 250 stopni Celsjusza i będzie płacz (i smród).
Galik300ce napisał:
Nie wiem jak to możliwe, żeby światło odbite przez przednią powierzchnię ramki oświetlało drogę, ale skoro sprawdzałeś, to może coś w tym jest...
#6
Napisano 10 września 2009 - 22:05
#7
Napisano 04 października 2009 - 20:48
theScorp napisał:
#8
Napisano 04 października 2009 - 20:55
vietrzyk napisał:
#9
Napisano 05 października 2009 - 08:56
EssiRS napisał:
#10
Napisano 20 października 2009 - 08:03
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Głośniki przód w201 |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | WKD622 |
|
||
[W201] wymiary stabilizatorów przód tył przy silniku 2.6 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|
||
Drewno, renowacja, lakier |
Modyfikacje,Tuning | Czarownica |
|
|
|
[w124] Elektryczne szyby przód - przestały działać |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | adrian124 |
|
||
[W124] 300E AMG zawieszenie przód |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | dylu83 |
|
|