Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] PRzegrzewanie silnika - dziwna sprawa


75 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2009 - 14:07

Odrazu mowie, ze przestudiowalem wiekszosc watkow na tym forum i nie tylko i nie do konca znalazlem odpowiedz. Jak wyglada moja sytuacja?

Objawy:

- silnik sie przegrzewa podczas postoju np. w korku
- temperatura delikatnie sie jeszcze podnosci przy wyzszych obrotach np. przegazowanie na postoju

Wymienialem juz wiskoze, bo byla do kitu, ale nie pomoglo do konca lecz trcohe sie poprawilo. Nastepnie wymienilem korek od zbiorniczka plynu chlodniczego i rowniez troche pomoglo.

Mechanicy sugeruja uszczelke pod glowica, ale:

- nie ma problemow z odpalaniem
- nie ma bialego dymu przy odpalaniu po nocy (spaliny sa poprostu przezroczyste)
- nie ubywa ani nie przybywa oleju/plynu chlodniczego
- nie ma spadkow mocy
- nie ma piany/masla pod korkiem oleju i na bagnecie
- nie ma oleju w plynie chlodniczym
- weze od plyny chlodniczego nie sa zbyt twarde (a powiedzialbym, ze nawet sa miekkie)

W zwiazju z powyzszym smiem twierdzic, ze to nie jest uszczelka pod glowica. Takze co moze byc nie tak? Moje typy sa takie:

- termostat sie przycial
- chlodnica jest zamulona (dosc wolno sie nagrzewa)
- pompa wody ma juz wytarte/zuzyte lopatki

Nie chcialbym jednak wymieniac wszystkiego na chybil-trafil, wiec bardzo Was prosze o jakies podpowiedzi.



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2009 - 14:16

Co to znaczy przegrzewa sie? Co wskazuje wskaznik temepratury plynu na blacie ?

#3 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2009 - 15:08

mcbarlo napisał:

- termostat sie przycial

Nowy termostat to koszt około 40-50złotych.

#4 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2009 - 15:29

jackie01 napisał:

Co to znaczy przegrzewa sie? Co wskazuje wskaznik temepratury plynu na blacie ?

Temperatura dochodzi do kreski nad 80 stopni, czyli do 100 stopni. Moi rodzice maja tez W124 z silnikiem 2.5D z 90 roku i tam temperatura trzyma sie delikatnie powyzej 80 stopni chodzby nie wiem jak goraco bylo na dworze. Oczywiscie z wlaczona klimatyzacja. Tylko oni wymieniali termostat, pompe wody, wiskoze i chlodnice...

[ Dodano: Nie Sie 02, 2009 16:29 ]

cobesh napisał:

Nowy termostat to koszt około 40-50złotych.

Rozumiem, ze termostat w tym wypadku to prawdopodobna przyczyna usterki? Czy sobie wymienic tak profilaktyczenie, bo jest tani?

Moj mechanik twiedzi, ze to na bank nie to, ale po tej uszczelce jakos stracilem zaufanie do jego diagnozy.

#5 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2009 - 15:41

Identyczne objawy miałem u siebie, i winny okazał się zawieszony termostat.
A pompę wody też bym wymienił, nie ma się co oszukiwać że jej wydajność spada wraz z przelotem.

#6 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2009 - 15:47

W takim razie poszukam jutro jakiegos speca co mi termostat wymieni i moze pompe wody. Pewnie lepiej bedzie te dwie rzeczy za jednym zamachem zalatwic.

#7 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpnia 2009 - 19:14

mcbarlo, jak bedziesz miał płyn spuszczony koniecznie wyjmij i przepłukaj sobie chłodnice. Możesz zmnienić termostat, a z pompą jak nie cieknie to bym poczekał.

mcbarlo napisał:

Odrazu mowie, ze przestudiowalem wiekszosc watkow na tym forum
tematów dotyczących temperatury jest sporo, odpowiedzi na pytania dotyczące przegrzewania również były, mogłeś sie doczepić do któregoś z istniejących wątków.

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2009 - 20:29

mcbarlo napisał:

Temperatura dochodzi do kreski nad 80 stopni, czyli do 100 stopni

To zadne przegrzewanie silnika jak dla mnie w dodatku w korku. Jakby bylo 120 to wtedy mozna mowic o przegrzewaniu sie.

#9 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2009 - 20:46

jackie01, popieram. Jak zatrzymuje się na tej kresce nad 80 to jest ok, w korku temperatura może przekroczyć te 100 stopni (szczególnie w upały i przy włączonej klimie) i nie ma w tym nic złego czy zepsutego.
Poza tym ten termometr nie jest jakimś niezwykle dokładnym urządzeniem i to co pokazuje to raczej orientacyjna wartość.

mcbarlo napisał:

tam temperatura trzyma sie delikatnie powyzej 80 stopni chodzby nie wiem jak goraco bylo na dworze.

Mi się temperatura trzymała na 80 stopniach jak miałem zepsuty termostat (cały czas otwarty) ;-)

#10 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2009 - 20:47

Janwno napisał:

Poza tym ten termometr nie jest jakimś niezwykle dokładnym urządzeniem

:mrgreen:

Janwno napisał:

Mi się temperatura trzymała na 80 stopniach jak miałem zepsuty termostat

dokladnie tak...








Podobne tematy Zwiń