Odrazu mowie, ze przestudiowalem wiekszosc watkow na tym forum i nie tylko i nie do konca znalazlem odpowiedz. Jak wyglada moja sytuacja?
Objawy:
- silnik sie przegrzewa podczas postoju np. w korku
- temperatura delikatnie sie jeszcze podnosci przy wyzszych obrotach np. przegazowanie na postoju
Wymienialem juz wiskoze, bo byla do kitu, ale nie pomoglo do konca lecz trcohe sie poprawilo. Nastepnie wymienilem korek od zbiorniczka plynu chlodniczego i rowniez troche pomoglo.
Mechanicy sugeruja uszczelke pod glowica, ale:
- nie ma problemow z odpalaniem
- nie ma bialego dymu przy odpalaniu po nocy (spaliny sa poprostu przezroczyste)
- nie ubywa ani nie przybywa oleju/plynu chlodniczego
- nie ma spadkow mocy
- nie ma piany/masla pod korkiem oleju i na bagnecie
- nie ma oleju w plynie chlodniczym
- weze od plyny chlodniczego nie sa zbyt twarde (a powiedzialbym, ze nawet sa miekkie)
W zwiazju z powyzszym smiem twierdzic, ze to nie jest uszczelka pod glowica. Takze co moze byc nie tak? Moje typy sa takie:
- termostat sie przycial
- chlodnica jest zamulona (dosc wolno sie nagrzewa)
- pompa wody ma juz wytarte/zuzyte lopatki
Nie chcialbym jednak wymieniac wszystkiego na chybil-trafil, wiec bardzo Was prosze o jakies podpowiedzi.
1
[w124] PRzegrzewanie silnika - dziwna sprawa
Rozpoczęty przez mcbarlo, sie 02 2009 14:07
75 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 sierpnia 2009 - 14:07
#2
Napisano 02 sierpnia 2009 - 14:16
Co to znaczy przegrzewa sie? Co wskazuje wskaznik temepratury plynu na blacie ?
#3
Napisano 02 sierpnia 2009 - 15:08
mcbarlo napisał:
- termostat sie przycial
Nowy termostat to koszt około 40-50złotych.
#4
Napisano 02 sierpnia 2009 - 15:29
jackie01 napisał:
Co to znaczy przegrzewa sie? Co wskazuje wskaznik temepratury plynu na blacie ?
Temperatura dochodzi do kreski nad 80 stopni, czyli do 100 stopni. Moi rodzice maja tez W124 z silnikiem 2.5D z 90 roku i tam temperatura trzyma sie delikatnie powyzej 80 stopni chodzby nie wiem jak goraco bylo na dworze. Oczywiscie z wlaczona klimatyzacja. Tylko oni wymieniali termostat, pompe wody, wiskoze i chlodnice...
[ Dodano: Nie Sie 02, 2009 16:29 ]
cobesh napisał:
Nowy termostat to koszt około 40-50złotych.
Rozumiem, ze termostat w tym wypadku to prawdopodobna przyczyna usterki? Czy sobie wymienic tak profilaktyczenie, bo jest tani?
Moj mechanik twiedzi, ze to na bank nie to, ale po tej uszczelce jakos stracilem zaufanie do jego diagnozy.
#5
Napisano 02 sierpnia 2009 - 15:41
Identyczne objawy miałem u siebie, i winny okazał się zawieszony termostat.
A pompę wody też bym wymienił, nie ma się co oszukiwać że jej wydajność spada wraz z przelotem.
A pompę wody też bym wymienił, nie ma się co oszukiwać że jej wydajność spada wraz z przelotem.
#6
Napisano 02 sierpnia 2009 - 15:47
W takim razie poszukam jutro jakiegos speca co mi termostat wymieni i moze pompe wody. Pewnie lepiej bedzie te dwie rzeczy za jednym zamachem zalatwic.
#7
Napisano 02 sierpnia 2009 - 19:14
mcbarlo, jak bedziesz miał płyn spuszczony koniecznie wyjmij i przepłukaj sobie chłodnice. Możesz zmnienić termostat, a z pompą jak nie cieknie to bym poczekał.
tematów dotyczących temperatury jest sporo, odpowiedzi na pytania dotyczące przegrzewania również były, mogłeś sie doczepić do któregoś z istniejących wątków.
mcbarlo napisał:
Odrazu mowie, ze przestudiowalem wiekszosc watkow na tym forum
#8
Napisano 02 sierpnia 2009 - 20:29
mcbarlo napisał:
Temperatura dochodzi do kreski nad 80 stopni, czyli do 100 stopni
To zadne przegrzewanie silnika jak dla mnie w dodatku w korku. Jakby bylo 120 to wtedy mozna mowic o przegrzewaniu sie.
#9
Napisano 02 sierpnia 2009 - 20:46
jackie01, popieram. Jak zatrzymuje się na tej kresce nad 80 to jest ok, w korku temperatura może przekroczyć te 100 stopni (szczególnie w upały i przy włączonej klimie) i nie ma w tym nic złego czy zepsutego.
Poza tym ten termometr nie jest jakimś niezwykle dokładnym urządzeniem i to co pokazuje to raczej orientacyjna wartość.
Mi się temperatura trzymała na 80 stopniach jak miałem zepsuty termostat (cały czas otwarty) ;-)
Poza tym ten termometr nie jest jakimś niezwykle dokładnym urządzeniem i to co pokazuje to raczej orientacyjna wartość.
mcbarlo napisał:
tam temperatura trzyma sie delikatnie powyzej 80 stopni chodzby nie wiem jak goraco bylo na dworze.
Mi się temperatura trzymała na 80 stopniach jak miałem zepsuty termostat (cały czas otwarty) ;-)
#10
Napisano 02 sierpnia 2009 - 20:47
Janwno napisał:
Poza tym ten termometr nie jest jakimś niezwykle dokładnym urządzeniem
Janwno napisał:
Mi się temperatura trzymała na 80 stopniach jak miałem zepsuty termostat
dokladnie tak...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
[w201] poduszki silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | snazik88 |
|