Skocz do zawartości




- - - - -

w124 3L automat problem z pompą paliwową


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wolf1978


  • Postów: 5
  • Na forum od: 21 lip 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 07 sierpnia 2009 - 12:39

Kolejny problem w mercedesiku w 124 poj 3L automat to niedziałająca pompa paliwowa.
Po przeczytaniu kilku postów na ten temat i posprawdzaniu nadal mam problem.
1) Sprawdzony został czarny przekaźnik za akumulatorem ten Z SYMBOLEM 3 LITEROWYM podałem napięcie na cewkę i przekaźnik załapał wiec działa
2) Zwarłem styki w gnieździe przełącznika na krótko i pompa pracuje

PROBLEM:
- nie mogę zlokalizować bezpiecznika z tyłu akumulatora
- tak jak powyżej może to jest powód, że w gnieździe przekaźnika nie ma napięcia na cewkę przekaźnika wiec on nie łapie



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 sierpnia 2009 - 19:32

wolf1978 napisał:

Zwarłem styki w gnieździe przełącznika na krótko i pompa pracuje

Jakiego przełącznika? Jakie styki?

wolf1978 napisał:

nie mogę zlokalizować bezpiecznika z tyłu akumulatora

Raczej nie szukaj. Poza bezpiecznikiem na srebrnym przekaźniku więcej bezpieczników w tej okolicy nie ma.

#3 Offline   wolf1978


  • Postów: 5
  • Na forum od: 21 lip 2009
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 10 sierpnia 2009 - 06:40

- przepraszam nie przełacznika, a przekaźnika kolor czarny oznaczene KPR
- bezpieczniki na szarym przekaźniku sa ok

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 sierpnia 2009 - 07:36

wolf1978 napisał:

podałem napięcie na cewkę i przekaźnik załapał wiec działa

Trochę pochopny wniosek. Tam jest jeszcze elektronika, często są "zimne luty" :slinka:
W podstawowych pomiarach możesz sprawdzić napięcia w kostce podstawki:
"30" to plus z akumulatora
"15" to plus "po stacyjce"
"50" to cienki kabel na rozruszniku
"87" to przewód w stronę pompy
"31" masa

Jeżeli wsadzisz kawałek łączący styki "30" i "87" to pompa powinna ruszyć.
(UWAGA! - jest to również dobry sposób na awaryjne dojechanie do miejsca przeznaczenia w przypadku awarii przekaźnika pompy!)

Jeżeli napięcia w gnieździe się zgadzają - to raczej wszystko wskazuje na to, że przekaźnik jest uszkodzony.








Podobne tematy Zwiń