Skocz do zawartości




- - - - -

brak cisnienia w pompie wspomagania po domowej regeneracji


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ultrashow


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 cze 2009
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 20 sierpnia 2009 - 19:14

Witam
MB 124 2,0D 1988
Dziś postanowiłem zregenerować pompe wspomagania ponieważ przeciekała. Wymieniłem wszystkie uszczelki i zimering. Poskładałem, nalałem olej a tu wspomaganie nie działa ;/. Oczywiście przed regeneracją działało. Odkręciłem wiec dwa węże wchodzące do pompy, płyn delikatnie się wylewa i odpaliłem auto a tu nic, nadal to samo. Jedynie z niższego otworu na klucz 17 przestaje lecieć płyn, gdy zatykam ten otwór w pompie to delikatnie obroty maleją. Po rozebraniu pompy ponownie zauważyłem, że chyba nie wychylają się te łopatki na wirniku. Delikatnie je przetarłem poskładałem i nadal to samo. Byc może, że pompa działa ale nie wiem jak mam ją sprawdzić, wspomagania brak ;/
Proszę o rady lub ewentualnie jakieś fotorelacje jak kotś już to robił, w czym może być problem oraz co powinno sie dziać na wejściach w pompie gdzie wchodzą przewody. Czy może jest zapowietrzone? [odpowietrzanie typu prawo max lewo max nic nie dało]

pozdrawiam, maciej



#2 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 20 sierpnia 2009 - 21:58

ultrashow, jedyne co mądrego mogę powiedzieć, to że czasem pompy nawet oryginalne ZF-y nie dają się zregenerować. Jeżeli nie pokiełbasiłeś czegoś przy składaniu (z łopatkami na przykład) to istnieje jeszcze możliwość, że po prostu nie da się jej zrobić.
Znam gościa co prowadzi zakład w Szczecinie - regenerują m.in. pompy wspomagania. Często odsyła swoich klientów do mnie do hurtowni po zakup nowej pompy, bo starych już nie dają rady podciągnąć nawet powyżej 60 - 80 barów.
Niestety nie kojarzę gdzie mogłyby być jakieś opisy składania pompy Mercedesowskiej. Pamiętam że gdzieś widziałem do VW czy Golfa... ale kiedy to było :]

EDIT:

Ooooo, jest. Wprawdzie to Golf, ale zasada działania pompy przecież ta sama: Klikkkkkkkk

#3 Offline   ultrashow


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 cze 2009
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 21 sierpnia 2009 - 10:59

wiec problem polegał na tym ze mi powypadały łopatki ;/ potem je źle powkładałem więc nie wychodzły z wirnika i sie zakleszczały. Kupiłem dziś używaną ale z ułamanym uchwytem[przyspawany] za 60zł też 110BAR. Rozebrałem ją uważając na to by łopatki nie powypadały, przełożyłem wnętrze do mojej, nowe uszczelki i poskładałem całość i działa jak należy;]

TEMAT ZAMKNIĘTY

#4 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 21 sierpnia 2009 - 23:08

Panowie a gdzie można kupić tulejkę/tulejki do regeneracji pompy?








Podobne tematy Zwiń