Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Wymiana łożyska koła tył


54 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Arek-81


  • Postów: 105
  • Na forum od: 31 maj 2008
  • Miejscowość: Mogilno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ś.P. W201 Avantgarde Azzurro :)
  • Inne auto:SLK R170 2.0K

Napisano 20 czerwca 2011 - 23:08

sarbel napisał:

szczęki dzwonią ,jakby po kolędzie chodziły.
:E
Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać.



#22 Offline   qxs


  • Postów: 10
  • Na forum od: 12 kwi 2010
  • Miejscowość: BP

Napisano 08 sierpnia 2011 - 08:30

A w mojej gwieździe oznaki są takie, że ciągle buczy wraz z wzrostem prędkości bardziej. Obstawiam, że to lewe tylne koło ponieważ przy skręcie w lewo jest cisza przestaje buczeć a przy skręcie w prawo buczy troszkę bardziej. Mam nadzieje, że to łożysko nie most chyba, że się mylę to mnie poprawcie bo chciał bym to w tym tygodniu zreperować :ok:

#23 Offline   yamaha00


  • Postów: 139
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: jelenia góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lipca 2014 - 11:33

a u mnie w tylnym kole cos jak by tarlo i to odraz jak ruszam i nie nasila sie to przy wiekszych predkosciach caly czas to samo takie szumienie delikatne i to jednym kole i jak by sie grzalo wiec tez obstawiam szczeki z tylu bo lozysko to dudnienie i buczenie a tu jaky tarcie

#24 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 12 lipca 2014 - 16:09

To zrzuć koło i luknij 15min roboty i diagnoza jest ;)

#25 Offline   Artur27


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 sie 2014
  • Miejscowość: Lubań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 E250 D, sedan, 1995

Napisano 18 stycznia 2015 - 09:09

Witam , mam pytanko do bardziej doświadczonych kolegów. Otóż mój problem jest po części związany z piastą koła tylnego... Jakiś czas temu przekręciłem gwint szpilki w pieście i byłem zmuszony do demontażu koła i tej cześci piasty do której wkręcane są szpilki. Po złożeniu wszystkiego do kupy i przejechaniu kilku kilometrów zacząłem słyszeć stuki w rozbieranym kole. Sprawdziłem wszystkie elementy ( byc może czegoś nie dokręciłem ), ale niestety ku memu zdziwieniu wszystko jest sztywne i poprawnie zamocowane. Co to może być ? Może przy sciąganiu jakieś czynności wykonałem niepoprawnie ? a może uszkodziłem półoś ( wyszła z wieloklinu ... może ma jakieś zabezpieczenia ?)? Jeśli ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem to proszę o fachową poradę bo stukanie staje się poprostu nie do zniesienia ...

#26 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 18 stycznia 2015 - 10:06

A szczęki z ręcznego zamontowane poprawnie? Nie są luźne? Śruba półośki dokręcona odpowiednio?

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:52
Regulamin pkt II.I


#27 Offline   Artur27


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 sie 2014
  • Miejscowość: Lubań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 E250 D, sedan, 1995

Napisano 18 stycznia 2015 - 11:39

Jeśli chodzi o szczęki ręcznego to jest ok, ale co do śruby półosi to już nie jestem tego taki pewny, co mogę rozumieć pod pojęciem poprawnie ? Dokreciłem ją dosyć dobrze, specjalnym kluczem z przedłużką do cieżarówek, który używałem przy odkręcaniu bo orginalnej nakrętki nie mogłem odkręcić zwykłym kluczem ( wszystkie się gieły ... ) . Chyba, że i stnieje możliwość, że jak postawiłem go na koło i trochę pojeździłem to mógł powstać luz ? Nakrętke półosi oczywiście zaklepałem ...

#28 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 18 stycznia 2015 - 12:05

Dokładnie tak, powinieneś dokręcić na lewarku aby nie było luzu a ostatecznie dokręcić jak już stał na kole. Nie ma problemu abyś teraz spróbował dociągnąć. Nic innego nie mogłeś uszkodzić. Sprawdź jeszcze czy przegub nie ma dużego luzu. Łatwo to sprawdzić ruszając półośką jak stoi na kole lub ręczny na lewarku zaciągnięty....

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:51
Regulamin pkt II.I


#29 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 18 stycznia 2015 - 12:13

Obróć kołem na lewarku i słuchaj czy jest cisza jeśli nie to pewnie śruby mocujące koło trą o bebechy hamulca ręcznego . Co prawda jeśli śruby nie były wymieniane to mało prawdopodobne ale jeśli zdejmowałeś szczęki to już to się mogło troszkę inaczej ułożyć i śruba może zawadzać .

#30 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 18 stycznia 2015 - 18:02

Wyświetl postUżytkownik Artur27 dnia 18 stycznia 2015 - 09:09 napisał

zacząłem słyszeć stuki w rozbieranym kole

Niezależnie jak hamujesz lub nie? Sprężynki od klocków w zacisku sprawdzałeś?








Podobne tematy Zwiń