Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:53
0
[W201/W124] Wymiana łożyska koła tył
Rozpoczęty przez Ad77, sie 24 2009 14:55
54 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 24 sierpnia 2009 - 14:55
Witam, szukałem juz od dłuższego czasu i nie mogę znaleźć na forum, otóż mam padnięte łożysko lewe tylne w kole i chciałbym wymienić sam trochę pojęcia mam moje pytanie brzmi na co głównie zwracać uwagę podczas wymiany i jakich narzędzi bede potrzebował prosiłbym o dokładny opis narzędzi bo niektóre bede musiał kupić
#2
Napisano 26 sierpnia 2009 - 11:46
Zacznij od prasy do łożysk ;-) Ostatecznie dobre imadło i jakieś dystanse do wypychania i wciskania dobry lewarek, a najlepiej dwa - oryginał z bagażnika też się przyda, breszka, Klucz 12kątny 32 do półośki (przynajmniej w 124 kombi), 2x 22 poligon i płaski, 2x 19 oczkowy i poligon, 2x17 oczkowy i poligon, 13 poligon, grzechotka z przedłużką i nasadki 10, 13, 17, 19, kombinerki, szczypce, śrubokręt płaski, imbus 6, młotek, wybijak, WD 40, klucz do kół pewnie masz + ok 2 godz na każde koło jeśli będzie bez problemów. Powodzenia
A i używaj dobrych narzędzi sygnowanych Cr-V, jak nie chcesz odnieść obrażeń w postaci obtarć i stłuczeń rąk bo odkręcać może być ciężko.
Na marginesie mechanik bierze ok 100-120 zł za robotę... + łożysko kup swoje SKF. Ale różnie bywa u mnie była odwrócona śruba z podkładką na jednym drążku która z przeznaczenia miała być jak fabryka dała i już tuleje pływające robiłem sam.
A i używaj dobrych narzędzi sygnowanych Cr-V, jak nie chcesz odnieść obrażeń w postaci obtarć i stłuczeń rąk bo odkręcać może być ciężko.
Na marginesie mechanik bierze ok 100-120 zł za robotę... + łożysko kup swoje SKF. Ale różnie bywa u mnie była odwrócona śruba z podkładką na jednym drążku która z przeznaczenia miała być jak fabryka dała i już tuleje pływające robiłem sam.
#3
Napisano 26 sierpnia 2009 - 19:08
vietrzyk, dzieki za odp. wszystkie narzędzia mam poza kluczem 12 kątnym 32 i czy to na pewno 32 (może w W201 jest troszkę inna nakrętka niż w W124)? Troszku bedzie taki klucz kosztował wiec nie chce kupić takiego który mi sie teraz nie przyda
#4
Napisano 26 sierpnia 2009 - 19:09
Możesz też mieć wytrzepaną piastę. Jak chcesz uratować kasę pędź do mechaniora :roll:
#5
Napisano 27 sierpnia 2009 - 13:23
Napisałem ci jak jest przy 124 kombi Nie wiem jak w 201 ale będzie też pewnie 32. Weź suwmiarkę i mierz, a jak nie masz to jedź do pobliskiego sklepu i poproś żeby ci dali przymierzyć nasadkę, zdejmij kołpak/dekielek i przymierz. Dobra nasadka to ok 50zł. Ja mam akurat rurkową 30-32 od ciężarówki na breszkę, taka jest dla mnie najlepsza bo podpierasz ją z drugiej strony jakimś pieńkiem i odkręcasz butem, spisuje się znakomicie
Dokładnie, wtedy jesteś powiedzmy "bez ryzyka", ale z drugiej strony jak mechanik nie jest zaufany a w dodatku naprawia żuki i nyski to jest duży dylemat.
Bo może coś spie#$%ć i nie powiedzieć o tym a kierowca Bogu ducha winien potem jeździ na takiej tykającej bombie... Urwie się jakiś drążek czy może wytrzyma...
dekowiec napisał:
Możesz też mieć wytrzepaną piastę. Jak chcesz uratować kasę pędź do mechaniora :roll:
Dokładnie, wtedy jesteś powiedzmy "bez ryzyka", ale z drugiej strony jak mechanik nie jest zaufany a w dodatku naprawia żuki i nyski to jest duży dylemat.
Bo może coś spie#$%ć i nie powiedzieć o tym a kierowca Bogu ducha winien potem jeździ na takiej tykającej bombie... Urwie się jakiś drążek czy może wytrzyma...
#6
Napisano 27 września 2009 - 18:47
Ja z kolei jestem na etapie wymiany łożysk z przodu. Zamierzam kupić SKF - y i wymienić je samemu. Niestety jestem laikiem, ale będę miał do pomocy kogoś bardziej w temacie. Chcę się w końcu nauczyć czegoś nowego :cool: Proszę o jakiś opis krok po kroku, oraz potrzebne narzędzia. Przypominam, chodzi o prawy i lewy przód w 124! ;-)
[ Dodano: Nie Wrz 27, 2009 19:47 ]
Już wymieniłem :-P
[ Dodano: Nie Wrz 27, 2009 19:47 ]
Już wymieniłem :-P
#7
Napisano 27 września 2009 - 19:58
Ad77, Miałem taki problem z łożyskiem koła tylnego że z Berlina musiała moja przyjechać lawetą. Nie wiem jak jest w 201 ale jeśli łożysko ci całkiem padło to bądź przygotowany że pracowało już źle na zdrowej piaście i tym samym możesz mieć też ją do wymiany.Ja wymieniałem bo bo piasta była zjechana prawie 2mm na swojej średnicy....
#8
Napisano 27 września 2009 - 20:37
Martin2149 napisał:
Ja wymieniałem bo bo piasta była zjechana prawie 2mm na swojej średnicy....
#9
Napisano 27 września 2009 - 20:47
wystarczyło 2 miesiące......zależy jak jeździsz. Na krótkich jazdach 2-3 km było ok ale jak wyjechałem w podróż do Berlina to zaczęło piszczeć po 100km , a po 300 ledwo wjechałem do miasta..
p.s. wcześniej objawiało się lekkim piskiem ........
p.s. wcześniej objawiało się lekkim piskiem ........
#10
Napisano 28 września 2009 - 19:56
Martin2149 napisał:
zależy jak jeździsz
A co do pisania że 2 miesiące to chyba nie wiesz co piszesz bo nie zdajesz sobie spawy jakie wytrzymałe są pierścienie łożysk Środek to mógł ci się zmielić w proszek, (to początek uszkadzania pierścieni) ale wtedy byś miał taki luz na kole po 3-4 cm odchyłu w każdą stronę na wysokości bieżnika, że nawet byś do sklepu 2 km się bal jechać bo tak by pukało i tarło a co dopiero do Berlina :roll:
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Zawieszenie tył 124 coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Symon84 |
|