Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] brak świateł mijania i długich


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kirex


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 kwi 2009
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 01 wrzesień 2009 - 20:30

Witam

Dzisiaj zauważyłem, że nie mam świateł mijania i nie działają światła długie "włączone na stałe" gdy pociągnę wajchę do siebie to światła długie włączają się, dodatkowo nie działa tylne prawe światło postojowe.

Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak ? Jakiś czas temu przepaliła mi się przednia lewa postojówka, nie znalazłem nigdzie pod ręką żarówki 4W (taka siedziała wcześniej), więc wsadziłem tą co miałem czyli 2W. Przez to, że siedziała żarówka 2W na desce rozdzielczej paliła mi się kontrolka przepalonych żarówek, czy to mogło spowodować utratę świateł mijania i długich ?

Ponad miesiąc temu miałem jeszcze taką dziwna sytuację (było to jeszcze przed przepaleniem się postojówki), jechałem sobie w nocy, droga była pusta więc włączyłem długie światła. Po włączeniu długich na chwilę zgasły mi wszystkie światła, po czym wszystko wróciło do normy. Taką sytuacje miałem jeszcze z dwa razy podczas tej podróży, czy ktoś z czymś takim się może spotkał i wie co zrobić aby taka sytuacja nie występowała ? W sumie miałem to tylko podczas tego jednego wyjazdu ale nie chciałbym aby powtórzyło mi się to znów, bo do przyjemnych niespodzianek to to nie należy :ok:

Pozdrawiam

#2 Offline   Gerri


  • Postów: 1746
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:203 Kompressor

Napisano 01 wrzesień 2009 - 21:14

kirex napisał:

Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak ?

Masz uszkodzony przełącznik pod kierownicą. Można naprawiać - można wymienić.

kirex napisał:

Po włączeniu długich na chwilę zgasły mi wszystkie światła

Nie cygań - zgasły Ci tylko reflektory. Postojówki świeciły nadal.

#3 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 wrzesień 2009 - 22:33

Gerri napisał:

Nie cygań
;) :slinka: :?:

#4 Offline   kirex


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 kwi 2009
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 02 wrzesień 2009 - 05:56

Gerri napisał:

Nie cygań - zgasły Ci tylko reflektory. Postojówki świeciły nadal.

Hmm, może i tak ale jak zgasły światła to było ciemno jak w d...e, dlatego napisałem, że nie było żadnych. Czy takie cyrki z zanikaniem świateł, też związane są z tym przełącznikiem ?

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 1746
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:203 Kompressor

Napisano 02 wrzesień 2009 - 07:49

Skoro działa migawka - to kabel zasilający światła długie od przełącznika do reflektorów jest dobry. Skoro działają pozycyjne - to prąd dochodzi do głównego włącznika świateł. Przewód od włącznika głównego do przełącznika pod kierownicą jest bardzo solidny. Pozostaje styk w wyłączniku głównym zasilający reflektory - te wyłączniki psują się jednak niezwykle rzadko. Natomiast wyłączniki pod kierownicą psują się bardzo często. Stosunek tych napraw oceniam mniej/więcej jak 50 do 1
Możesz zrobić test: dotrzyj do wtyczki wyłącznika pod kierownicą (jest nad pedałem hamulca pomocniczego, na takim poprzecznym, metalowym wzmocnieniu. Wyjmij ją, i zlokalizuj otwory 1,2 i 3
1 - kabel biało żółty
2 - kabel biały
3 - kabel żółty
Włącz światła wyłącznikiem głównym (tak, jak załączasz reflektory), i teraz kabel biało żółty dostanie prąd. Jak go połączysz zworką z kablem białym (który idzie do świateł długich) - to zaświecą światła długie. Jak go połączysz z kablem żółtym - to zaświecą światła mijania. Jest to sposób na sprawdzenie przełącznika pod kierownicą - jak światła zaświecą - znaczy przełącznik do bani.

P.S.: nie masz czasem założonych "setek" żarówek?

#6 Offline   kirex


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 kwi 2009
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 02 wrzesień 2009 - 09:10

Pobawię się dzisiaj z tą kostką.

Gerri napisał:

P.S.: nie masz czasem założonych "setek" żarówek?
Nie, z tego co pamiętam to są 55W albo 60W, a czy różnica 2W w postojówce nie zaszkodziła ?


Zapomniałem jeszcze dopisać, 4 miesiące temu wstawiłem sobie automatyczny włącznik świateł, wlutowałem jego kable pod główny włącznik, czy może to coś mogło popsuć ?

Oczywiście brak świateł jest również gdy wyłączę automatyczny włącznik i włączę główny włącznik ręcznie.

#7 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 113
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudzień 2013 - 19:15

Mam problem, ostatnio od czasu do czasu nie mam świateł pozycyjnych z tyłu, zmierzyłem napięcie we wtyczkach jest 2.79V mam ledy i ledwo sie jarzą, czasami świecą ok, co może być nie tak?
Inne światła są, tylko te tylne...

#8 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 113
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 grudzień 2013 - 22:06

znalazłem błąd, winny był zły styk w kostce od przekaźnika, w skrzynce bezpieczników (od swiateł i kierunków)